Skrevet av Emne: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem  (Lest 61357 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #75 : 03. april 2012, 17:26 »
Eller alkohol.....

Det finnes INGEN bevisst sammenheng mellom AAS og økt vold.

Det ble estimert i studier at kanskje 2% av brukere opplevde økt aggresjon, og det er da 2% av en gruppe som er ganske liten..

Men alkoholvold??? HVER dag hele året.

Det samme sier tobakksindustrien om tobakk og skader av det. Det er fordi det i mange tilfeller skal veldig mye til før en vitenskaplig konklusjon angående årsakssammenhenger blir etablert. Selv om det finnes uendelig mye data som etablerer korrelasjoner.
Vitenskap og grunnlaget for det er et av de temaene jeg har diskutert en del, inkludert med vitenskapsfolk, selv om jeg ikke er det selv.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #76 : 03. april 2012, 19:20 »
Det står noe annet :

"Det finnes ikke tilstrekkelig vitenskaplig dokumentasjon for å kunne si at det foreligger en årsaksmessig sammenheng mellom bruk av AAS og aggresjon/vold"

Det betyr at de må være enda sikrere før de kan komme med en bastant (og nøyaktig) konklusjon.

Det står like over:

"Yates (1993) fant at brukere av AAS var sterkt korrelert med selvrapportert aggressiv oppførsel og forbrytelser mot egen eiendom. De norske undersøkelsene bekrefter tendensen og funnene i de øvrige undersøkelsene. Pedersen (2001) viser i populasjon i Oslo området en signifikant sammenhegn mellom voldsbruk og bruk av AAS. Wickstrøm (2001) har et landsomfattende materiale viser den samme tendensen at ungdom som bruker AAS var assosiert med problematferd misbruk av andre rusmidler."

Superenkel forskning 2012 av University of TF.

Antidepressivabrukere har en signifikant sammenheng med depresjoner. De som bruker antidepressiver har større sannsynlighet for å ta selvmord, og er ofte misfornøyd med livet sitt.

Antidepressiva fører derfor til depresjoner selvmord og misnøye.

Ryū et.al.

Edit:

Sitat
A small-scale study of 10 AAS users found that cluster B personality disorders were confounding factors for aggression.[72]

http://en.wikipedia.org/wiki/Anabolic_steroid#Adverse_effects

Sitat
Cluster B (dramatic, emotional or erratic disorders)

http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_B#Cluster_B_.28dramatic.2C_emotional_or_erratic_disorders.29

Edit 2:

Sitat
A trial conducted in 2000 using testosterone cypionate at 600 mg/week found that treatment significantly increased manic scores on the YMRS, and aggressive responses on several scales. The drug response was highly variable. However: 84% of subjects exhibited minimal psychiatric effects, 12% became mildly hypomanic, and 4% (2 subjects) became markedly hypomanic. The mechanism of these variable reactions could not be explained by demographic, psychological, laboratory, or physiological measures.[70]

Her vettu. Der har du litt bedre støtte for at noen kan reagere med agressivitet* på AAS(bruk).

*Edit 3: hypomania. Altså
Sitat
Hypomania (literally, "below mania") is a mood state characterized by persistent and pervasive elevated (euphoric) or irritable mood, as well as thoughts and behaviors that are consistent with such a mood state. Many people also experience signature hypersexuality.
så ikke nødvendigvis aggressivitet per se.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #77 : 03. april 2012, 20:26 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Anabolic_steroid#Adverse_effects

http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_B#Cluster_B_.28dramatic.2C_emotional_or_erratic_disorders.29

Edit 2:

Her vettu. Der har du litt bedre støtte for at noen kan reagere med agressivitet* på AAS(bruk).

*Edit 3: hypomania. Altså  så ikke nødvendigvis aggressivitet per se.

Testperioden var på 6 uker, det er ganske lite. Her er en annen studie nevnt rett under den du linket, der testperioden var 6 måneder :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16529916

Psychiatric and hostility factors related to use of anabolic steroids in monozygotic twins.

(monozygotic = eneggede)

METHODOLOGY:
We studied two pairs of male monozygotic twins: one pair 24 years old and the other 31 years old, with absolute genome and phenotype similarity. One of the twins of each pair used AAS while the other did not. Both pairs lived in Hellenic provincial towns and followed a common training and nutrition regime. The psychometric instruments used were the Symptoms Check List-90 (SCL-90) and the Hostility and Direction of Hostility Questionnaire (HDHQ). The psychometric evaluations took place within a time interval of 6 months.

RESULTS:
The study found high levels of aggressiveness, hostility, anxiety and paranoid ideation in the twins who used AAS. The non-user twins showed no deviation from their initial status.

CONCLUSION:
The use of AAS induced several important psychiatric changes in monozygotic twins which were not present in the twin who did not use AAS.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #78 : 03. april 2012, 20:54 »
Superenkel forskning 2012 av University of TF.

Antidepressivabrukere har en signifikant sammenheng med depresjoner. De som bruker antidepressiver har større sannsynlighet for å ta selvmord, og er ofte misfornøyd med livet sitt.

Antidepressiva fører derfor til depresjoner selvmord og misnøye.

Ryū et.al.

Så voldelige personer bruker anabole steroider for å bli mindre voldelige og de klarer ikke å bli kvitt voldeligheten helt så de ender opp med å utøve vold likevel ? Det blir isåfall parallellen.

Jeg har mer tro på at en del voldelige personer bruker bol for å bli større sånn at de skal få mer overtak når de skal utøve vold. Glucifer har sikkert observert noen tilfeller av det på akuttmottaket. Det aspektet vil da moderere de stygge tallene fra omfangsundersøkelsen noe, hvis man antar at bolere er overrepresentert blant i utgangspunktet voldelige personer i forhold til blant den almenne befolkningen.

Men det er ikke akkurat noe argument for å la være å kriminalisere steroider, at en del folk bruker steroider med den hensikt å bli bedre på å utøve vold.


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #79 : 03. april 2012, 21:00 »
Testperioden var på 6 uker, det er ganske lite. Her er en annen studie nevnt rett under den du linket, der testperioden var 6 måneder :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16529916

Psychiatric and hostility factors related to use of anabolic steroids in monozygotic twins.

(monozygotic = eneggede)

METHODOLOGY:
We studied two pairs of male monozygotic twins: one pair 24 years old and the other 31 years old, with absolute genome and phenotype similarity. One of the twins of each pair used AAS while the other did not. Both pairs lived in Hellenic provincial towns and followed a common training and nutrition regime. The psychometric instruments used were the Symptoms Check List-90 (SCL-90) and the Hostility and Direction of Hostility Questionnaire (HDHQ). The psychometric evaluations took place within a time interval of 6 months.

RESULTS:
The study found high levels of aggressiveness, hostility, anxiety and paranoid ideation in the twins who used AAS. The non-user twins showed no deviation from their initial status.

CONCLUSION:
The use of AAS induced several important psychiatric changes in monozygotic twins which were not present in the twin who did not use AAS.



Og enkelt, om en er pirken; Validitet og reliabilitet. Kontrollgruppen er så alt for liten til å konkludere med noe som helst.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #80 : 03. april 2012, 21:03 »
Definitivt. Men hvis man ser på graden av divergerende adferd blant testsubjektene så er den ganske vanskelig å bortforklare. Hvis den hadde vært den samme med 1000 testsubjekter så hadde det vært en kanonkule av en rapport.

Det er litt vanskelig å drive og sette 1000 personer til å bli blindtestet på bruk av steroider over lange tidsperioder. Vi får vente på at noen setter igang med noe sånt.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #81 : 03. april 2012, 21:21 »
Så voldelige personer bruker anabole steroider for å bli mindre voldelige og de klarer ikke å bli kvitt voldeligheten helt så de ender opp med å utøve vold likevel ? Det blir isåfall parallellen.

Kanskje. Eller kanskje depressive personer tar anabole steroider for å bli maniske what

Jeg har mer tro på at en del voldelige personer bruker bol for å bli større sånn at de skal få mer overtak når de skal utøve vold. Glucifer har sikkert observert noen tilfeller av det på akuttmottaket. Det aspektet vil da moderere de stygge tallene fra omfangsundersøkelsen noe, hvis man antar at bolere er overrepresentert blant i utgangspunktet voldelige personer i forhold til blant den almenne befolkningen.

Jeg tror heller det. Evt. at personer bruker AAS grunnet underliggende problemer som vold i hjemmet, eller som en måte å unngå vold(ved å skremme vekk folk) som ikke funker. Det er jo en korrelasjon mellom rusmidler og AAS, så det virker jo som at dette er personer som har lavere terskel for å gjøre potensielt farlige ting. Mange av de som bruker rusmidler gjør jo nettopp dette grunnet tidligere erfaringer i hjemmet osv. og er grunnet de tidligere erfaringene mer tilbøyelig til å bruke vold, og da gjør ikke rusmidler og/eller AAS det bedre.

Men igjen, de jeg kjenner som jeg vet har brukt har vært for det meste vanlige folk. To tvillinger for eksempel. Den ene brukte og den andre ikke. Han som brukte var og er mer voldelig, men det var han også før han brukte. Det kan nok fort bli litt sånn at "du tror du er noe"(Kan ta alle-type) når du bruker AAS, men da gjenspeiler det heller underliggende tendenser som noen ganger blir forsterket tror jeg.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #82 : 03. april 2012, 21:26 »
Og enkelt, om en er pirken; Validitet og reliabilitet. Kontrollgruppen er så alt for liten til å konkludere med noe som helst.

Also, tvillinger er aldri helt identiske.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #83 : 03. april 2012, 22:05 »
Men det er viktig å legge merke til at tvillingen som ikke brukte steroider forandret seg null. Det var ikke sånn at begge forandret seg bare i forskjellige retninger. Det og det faktum at begge var så identiske som det i praksis lar seg gjøre å få de, er et veldig greit sammenligningsgrunnlag. Det beste du kan få når utvalget er minimalt i størrelse.


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #84 : 03. april 2012, 22:17 »
Flott at politiet får enda et virkemiddel for å få tatt kyniske bakmenn og dermed få ned det generelle bruket.

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i avis-artiklene. Jeg har trent på mange forskjellige treningssentere og jobbet som personlig trener. Hverken på Sats, Elixia eller SIO har jeg noen gang hørt prat om steroider hverken blant de jeg trener med eller kolleger.
Jeg har tatt "Rent senter" kurs som del av kampanjen som Elixia er med i. Visstnok er største omfanget tabletter som selges i garderoben på sentrene. Dette har jeg heller aldri sett eller hørt noe om de plassene jeg har trent.

Selv på "bole-gymmene" hvor det er litt mer åpenthet rundt tema, har jeg aldri følt noe press om å måtte kjøpe eller bruke noe som helst.

Og en annen ting.. Om det er blitt så stor vekst i bruk av steroider på vanlige treningssentere,, Hvorfor er ikke folk større og sterkere? Man leser stadig om folk som går fra å være utrente til konkurrerende kroppsbyggere med bare noen måneder eller få år med trening. Om SATS og Elixia er fulle av bolere som har trent der i årevis, burde det ikke vært mer synlig?

Mulig jeg er naiv, men jeg tror hele problematikken er overdramatisert. Med unntak av noen små miljøer rundt om kring.

Det er faktisk utrolig hvor godt kamuflert de som bruker dop kan være. Jeg vet om flere som har brukt dop som hadde en helt normal fremgang. De vet rett og slett veldig lite om hva de holder på med. Med god kunnskap om trening og kosthold kunne man fått bedre resultater rent. Så også en dokumentar på nrk om en tenåringsgutt som brukte, og han var helt normalt bygget. Han visste heller ikke hva han drev med da han gikk på sultekurer osv. for å bli stor og rippa.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #85 : 03. april 2012, 22:20 »
Null ekstra framgang, bivirkninger og senere, langtidsvirkninger. Ganske kjipt å tenke på, egentlig.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #86 : 04. april 2012, 00:19 »
Men det er viktig å legge merke til at tvillingen som ikke brukte steroider forandret seg null. Det var ikke sånn at begge forandret seg bare i forskjellige retninger. Det og det faktum at begge var så identiske som det i praksis lar seg gjøre å få de, er et veldig greit sammenligningsgrunnlag. Det beste du kan få når utvalget er minimalt i størrelse.

Det står ingenting om utvikling før de brukte, og heller ikke hvorfor de brukte. Igjen kan det være at valget om bruk kan bunne i årsaker som kan forklare disposisjon til aggressivitet.

"All things are subject to interpretation. Whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth."

En annen som passer her:

“The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself.”

-Mann med stor bart.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #87 : 04. april 2012, 01:50 »
Det står at det var en "observational study". Det betyr at de ikke dikterte hvem som skulle gjøre hva og det står heller ikke om brukerne begynte å bruke før testperioden startet. Men det står at "The use of AAS induced several important psychiatric changes in monozygotic twins which were not present in the twin who did not use AAS." som indikerer en forandring underveis hos de som brukte. Men du har rett i det, vi vet ikke noe om grunnene til at hver enkelt brukte eller ikke brukte i utgangspunktet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #88 : 04. april 2012, 08:29 »
"Adverse health effects of anabolic-androgenic steroids.

van Amsterdam J, Opperhuizen A, Hartgens F.


Source

Laboratory for Health Protection Research (GBO), National Institute for Public Health and the Environment (RIVM), P.O. Box 1, 3720 BA Bilthoven, The Netherlands. Jan.van.Amsterdam@rivm.nl


Abstract

Anabolic-androgenic steroids (AAS) are synthetic drugs derived from testosterone. Illegally, these drugs are regularly self-administered by body builders and power lifters to enhance their sportive performance. Adverse side effects of AAS include sexual dysfunction, alterations of the cardiovascular system, psyche and behavior, and liver toxicity. However, severe side effects appear only following prolonged use of AAS at high dose and their occurrence is limited. Occasionally, AAS abuse may be linked to certain social and psychological traits of the user, like low self-esteem, low self-confidence, suffered hostility, childhood conduct disorder, and tendency to high-risk behavior. The overwhelming stereotype about AAS is that these compounds cause aggressive behavior in males. However, the underlying personality traits of a specific subgroup of the AAS abusers, who show aggression and hostility, may be relevant, as well. Use of AAS in combination with alcohol largely increases the risk of violence and aggression. The dependence liability of AAS is very low, and withdrawal effects are relatively mild. Based on the scores for acute and chronic adverse health effects, the prevalence of use, social harm and criminality, AAS were ranked among 19 illicit drugs as a group of drugs with a relatively low harm.
"


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #89 : 04. april 2012, 10:47 »
Sitat
Use of AAS in combination with alcohol largely increases the risk of violence and aggression.

Det var vel det Glucifer observerte mye av på akuttmottaket. De fleste nordmenn drikker en del alkohol, og det inkluderer nok AAS-brukere. Ut i fra beskrivelsen av AAS-brukere som mer tilbøyelige til å ha andre problemer i utgangspunktet og også som i gjennomsnitt mer tilbøyelige til å prøve/bruke andre substanser (omfangsundersøkelsen) så bruker sannsynligvis hobbybolere i gjennomsnitt mer alkohol (og en del andre substanser) enn ikke-bolere.
Hvordan verden hadde sett ut hvis alkohol hadde opphørt å eksistere, det får bli en annen sak. Ikke det at jeg er totalmotstander av alkohol. Effekten av alkohol varierer veldig etter bruksmønster. I små mengder så er det jo til og med sunt.
Den (ellers) kjernesunne boleren har sikkert i gjennomsnitt mindre risiko for å bli aggressiv og voldelig men han er nok ikke veldig representativ for brukermassen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!