Skrevet av Emne: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem  (Lest 61370 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #90 : 04. april 2012, 11:30 »
Det var vel det Glucifer observerte mye av på akuttmottaket. De fleste nordmenn drikker en del alkohol, og det inkluderer nok AAS-brukere. Ut i fra beskrivelsen av AAS-brukere som mer tilbøyelige til å ha andre problemer i utgangspunktet og også som i gjennomsnitt mer tilbøyelige til å prøve/bruke andre substanser (omfangsundersøkelsen) så bruker sannsynligvis hobbybolere i gjennomsnitt mer alkohol (og en del andre substanser) enn ikke-bolere.
Hvordan verden hadde sett ut hvis alkohol hadde opphørt å eksistere, det får bli en annen sak. Ikke det at jeg er totalmotstander av alkohol. Effekten av alkohol varierer veldig etter bruksmønster. I små mengder så er det jo til og med sunt.
Den (ellers) kjernesunne boleren har sikkert i gjennomsnitt mindre risiko for å bli aggressiv og voldelig men han er nok ikke veldig representativ for brukermassen.


Jeg tror uansett de sliter med å slå den gjennomsnittlige fotballspilleren Smile

Det er vel noe sånt som 80-90% av ungdom rundt 20 år som drikker. Og de drikker type tilsvarende 4-5 liter rein sprit i snitt pr år, så det "alkoholproblemet" er jo egentlig såpass bredt fordelt  at det vil være vanskelig å trekke for klare konklusjoner vil jeg tro.
I tillegg er det vel ganske store forskjeller mellom by og land og mht  den enkeltes kjøpekraft her også, så det er ikke gitt at alle sammenhenger til enhver tid er så enkle å tolke.

Om dissse ungdomsbolerene i tillegg bruker så store mengder aas at de blir merkbart agressive av det, så ville min antagelse faktisk vært at de hadde realtivt dårlig råd til å i det heletatt kjøpe seg noe alkoholholdig å drikke. Wink

Jeg tror egentlig en først ser en vesentlig forskjell dersom en utelukker alkoholen (jeg tror i motsetning til deg at de gjerne drikker mindre enn snittet). Mht andre rusmidler derimot, så er jeg eeeegentlig ganske sikker på at bolerne i snitt kommer litt dårligere ut enn befolkningsgjennomsnittet i de ulike aldersgruppene....muligens  litt høyere andel partyboys i en gruppe som til de grader gjør alt for å gjøre seg lekker for damen - bol, melatonan, solarium hårkrem, nappede øynebryn, parfyme, metroseksuelle...hallo! Just a thought!


Men drit i det! Det jeg egentlig skulle skrive her var at jeg mener verden hadde blitt et litt mindre trivelig sted om vi ikke kunne få hygge oss med ei flaske god rødvin i ny og ne! 
Viktig med god tilgang til god rødvin! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #91 : 04. april 2012, 11:46 »
http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

"Forskjellen i bruk av rusmidler mellom de med dopingerfaring og de uten er signifikant på stoffene tobakk, alkohol og hasj. Rapporten konfirmerer det andre forskningsarbeider har påpekt at de som bruker doping bruker også mer av andre rusmidler. Rapporten har ikke funnet sammenhengen mellom bruk av doping og andre rusmidler."

Jeg er mer ølhund men jeg drikker rødvin en gang i blant også.



Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #92 : 04. april 2012, 11:52 »
Det er vanskelig for en hobbygutt på et treningsforum å kunne se helheten og derfor trekke sammenenhenger og sammenligninger. En sosiolog vil i større grad kunne besvare ang AAS - vold,
og de som tar AAS (for å se større ut enn andre) i forhold til identitetsproblemer og samfunnet rundt en(man må skille mellom de som tar AAS i konkurranse sammenheng, og de som ikke tar det for et genuint formål,  sistnevnte er det however flest av)
Sosoiologier vil også kunne svare bedre på om det er noen sammenheng mellom det å være større & sterkere enn andre, hvilken selvfølelse dette gir samt om det opparbeider egoet til et individ. En slik person vil ha behov for å ikke gi seg men derimot å uttøve vold ved en konfrontasjon på byen en fuktig natt. KAn tenkes at selvfølelsen gir et større ego, samtidig som man tenker at man er større og sterkere, ergo uovervinnelig. Og hvorfor skulle man da gå fra en slosskamp med halen mellom beina?
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #93 : 04. april 2012, 12:19 »
http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

"Forskjellen i bruk av rusmidler mellom de med dopingerfaring og de uten er signifikant på stoffene tobakk, alkohol og hasj. Rapporten konfirmerer det andre forskningsarbeider har påpekt at de som bruker doping bruker også mer av andre rusmidler. Rapporten har ikke funnet sammenhengen mellom bruk av doping og andre rusmidler."


Joda - jeg har omsider lest rapporten, så jeg har lest det der. Det betyr uansett ikke at jeg nødvendigvis tror at de drikker mer alkohol en f.eks fotball- eller hockeyspillere av den grunn. Smiley
Såpass med spørreundersøkelser har jeg da lest, at jeg ikke nødvendigvis tar alt som skrives for god fisk må vite Smiley

Men rett skal være rett - det er stor forskjell på en som boler og samtidig er opptatt av å trene bra, og en som på sett og vis i all hovedsak bare boler. Dersom det som undersøkelsen indikerer, stemmer at bolerne i snitt kommer fra litt mer "fucka" bakgrunn, så er det forsåvidt ikke urimelig å anta at de er litt hardere på ungdomsfylla, men det er nå allerede nevnt et par ganger tidligere. Smiley



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #94 : 04. april 2012, 12:41 »
Joda - jeg har omsider lest rapporten, så jeg har lest det der. Det betyr uansett ikke at jeg nødvendigvis tror at de drikker mer alkohol en f.eks fotball- eller hockeyspillere av den grunn. Smiley Såpass med spørreundersøkelser har jeg da lest i mitt liv, at jeg ikke nødvendigvis tar alt for god fisk må vite Smiley

Men rett skal være rett - det er stor forskjell på en som boler og samtidig er opptatt av å trene bra, og en som på sett og vis i all hovedsak bare boler. Dersom det som undersøkelsen indikerer, stemmer at bolerne i snitt kommer fra litt mer "fucka" bakgrunn, så er det forsåvidt ikke urimelig å anta at de er litt hardere på ungdomsfylla, men det er nå allerede nevnt et par ganger tidligere. Smiley

Det er vel ingen som drikker med enn fotballspillerne? Kanskje bortsett fra bandyspillere

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #95 : 04. april 2012, 12:47 »
Det er vel ingen som drikker med enn fotballspillerne? Kanskje bortsett fra bandyspillere

Bandyspillere har jeg erfart på nært hold opptil flere ganger. Helt råe! Helt råe! ....i tillegg har de lange krokete køller som de veit hvordan de skal bruke!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #96 : 04. april 2012, 12:49 »
Bandyspillere har jeg erfart på nært hold opptil flere ganger. Helt råe! Helt råe! ....i tillegg har de lange krokete køller som de veit hvordan de skal bruke!

...presisering!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #97 : 04. april 2012, 12:58 »
Hahaha :p

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #98 : 04. april 2012, 14:33 »
Det der med steroider i kombinasjon med rusmidler. Alkohol har jo en tendens til å redusere hemninger. Da vil andre adferdsproblemer få mer spillerom. Det vil jo da inkludere den androgene/hormonelle effekten steroider har på psyken. En person som holder den effekten i sjakk til vanlig kan få større problemer med det når rusmidler kommer inn i bildet.

Alkoholpimpende bandyspillere med ekspertise innen høy kølleføring ? Vet ikke jeg, men på bygda på østlandet et sted på slutten av 80-tallet så var det følgende som gjaldt :

Steroider = tulling
Narkotika (inkludert Cannabis) = gal tulling
Grøftefyll = normal

Det er bare snakk om kultur, og den forandrer seg i alle mulig retninger. Til og med ganske fort en del ganger, det er iallfall min oppfatning.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #99 : 04. april 2012, 15:59 »
Steroider = tulling
Narkotika (inkludert Cannabis) = gal tulling
Grøftefyll = normal

Samme sted 20 år senere:

Steroider = Gæern
Narkotika (inkludert Cannabis) = Gæern ass
Grøftefyll = Hver Fredag
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #100 : 04. april 2012, 16:41 »
Det der med steroider i kombinasjon med rusmidler. Alkohol har jo en tendens til å redusere hemninger. Da vil andre adferdsproblemer få mer spillerom. Det vil jo da inkludere den androgene/hormonelle effekten steroider har på psyken. En person som holder den effekten i sjakk til vanlig kan få større problemer med det når rusmidler kommer inn i bildet.

Alkoholpimpende bandyspillere med ekspertise innen høy kølleføring ? Vet ikke jeg, men på bygda på østlandet et sted på slutten av 80-tallet så var det følgende som gjaldt :

Steroider = tulling
Narkotika (inkludert Cannabis) = gal tulling
Grøftefyll = normal

Det er bare snakk om kultur, og den forandrer seg i alle mulig retninger. Til og med ganske fort en del ganger, det er iallfall min oppfatning.

Tror vi vokste opp på omtrent samme sted den gangen på 80-tallet.....selv om jeg selvfølgelig var særdeles måteholden mht alkohol. Not!

Den ca snaue 0,1 personen pr hundre personer som vi kalte boletullinger bekymret vi oss særdeles lite for. De barket stort sett sammen med andre ubolede slåssbikkjer lell - og det var ikke meg om mine nærmeste venner mener jeg å huske......unntatt unge hissige Tony da - han fikk sikkert hilst på et par av dem....mest sannsynelig synd for dem mener jeg også å huske.... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #101 : 04. april 2012, 20:40 »
Virker som folk flest har helt glemt at doping er langt mer enn anabole steroider..

http://erikcbb.wordpress.com/2012/04/04/hva-er-doping/

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #102 : 05. april 2012, 00:26 »
Det er en del fotballspillere som får hjerteproblemer på banen i disse dager. Sikkert mye EPO bruk o.l. sånn som i sykkel. Men det er kanskje ikke et stort problem blant folk som har trening som hobby. Men det kan hende jeg tar feil.

Og så har vi veksthormoner og så videre men folk begynner vel med anabole steroider først (og fremst) når det gjelder muskeloppbyggende stoffer.

Det finnes også masse med "mildere" ting som enten er ulovlig i Norge eller som regnes som doping av idrettsforbundet. Her finner man kanskje ikke de helt store potensielle samfunnsproblemene men noe av det er sikkert farlig å bruke.

Personlig bruker jeg bare proteintilskudd og omega-3 og siden begge er mat-ekstrakter så blir de neppe klassifisert som dopingmidler med det første. Smile
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #103 : 05. april 2012, 00:29 »
Jeg tror de begynner med mat.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #104 : 05. april 2012, 00:34 »
Jeg tror de begynner med mat.

Nei, de begynner med å puste.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!