Bare for å komme med ett lite (gjennomtenkt?) innspill angående clenbuterol og effedrin.
Clenbuterol blir først og fremst brukt i forbindelse med slanking. Med tanke på at man snakker om anti-katabolt fremfor anabolt sier vel sitt om hvor mye oppbyggende effekt stoffet har.
Effedrin, sammen med koffein og aspirin (såkalt eca-stack), er ikke en spesielt god fettforbrennings metode. Enkelte hevder at man øker forbrenningen med rundt 3%. Hvor tallet stammer fra vet jeg ikke, men selv med mine begrensede matematikkunskaper forstår jeg at dersom man forbrenner 3000 kcal ren og legger til effedrin vil dette gi fantastiske 90 kcal ekstra forbrenning. Ikke spesielt imponerende spør du meg.
Der man har effekt derimot, er under trening. Man klarer å yte mer og lenger. Noe man også kan si for Clenbuterol. Det kan jo i seg selv bidra til at man forbrenner mer, men det er fremdeles treningen som gir resultatene i min bok.
Jeg har fått i meg nok av begge stoffene til å kjenne på både effekt og bivirkninger til at jeg forstår at dette ikke er noe vidundermiddel. Faktisk merket jeg ikke noen forskjell i det hele tatt, hvis vi ser bort fra bivirkninger da.
I min bok er begge deler oppskrytt!
Skal man ha en fettforbrenner som er en vidunderkur er det vel bare en ting som gjelder. Stikkordet er dynamitt og dødelig. Her oppgir man en økt forbrenning på 30-80%, noe som kan virke reelt dersom man leser brukererfaringer rundt på nettet. Her gjelder den samme loven som ellers i samfunnet, desto bedre effekt, desto farligere for kroppen. Ikke noe å ta sjansen på med andre ord.
Konklusjonen min er at til syvende og sist viser det seg at dersom man skal ned i vekt må man gjøre jobben selv. Det tar lang tid og er ett helvete, men det virker hvertall

Bra innlegg!
Jeg har lest 2-3 % økt forbrenning ved ECA-stacks og et par prosent høyere for clen aleine. Med hypotyrosemedisiner i tillegg til clenen øker risikoen for langvarig redusert forbrenning i etterkant betydelig, mens økningen i forbrenningseffekt under bruk bare øker med ytterligere noen få prosent. Med andre ord ikke verdt rissikoen.
Jeg ville vært en løgner om jeg sa jeg en gang i tiden aldri har forsøkt clen og forsåvidt eca. Jeg er imidlertid ingen løgner når jeg sier at det holdt med forsøket, og når jeg sier at det er vanvittig overvurderte preparater mht forbrenningseffekt. Forbrenningsmessig hjelper de vel reellt sett ikke stort mer enn om en dropper et par knekkebrød eller så pr dag...hvis det er så mye. For konkurrerende kroppsbyggere har rimelig nok den eventuelle antikatabole effekten sånn ca null og niks betydning.
Jeg tror imidlertid at mange fortsatt bruker ECA-stacker først og fremst fordi de liker den "rusen/energien" det gir. I tillegg gir den nok utvilsomt veldig redusert apetitt slik at den gjør det litt lettere for svake sjeler å holde ut på dietten. Problemt for disse svake sjelene er selvfølgelig at de vil slite desto mer mht maten når de på ett eller annet tidspunkt dropper de ulovlige preparatene.
Å pisse i buksa for å holde varmen; er et litt forslitt uttrykk, men det gjør seg i grunn litt gjeldende her også.
...når det gjelder "dynamitten" så var det faktisk ei dame i 50-åra som lå en stund i koma med herpede involler på Buskerud Sentralsjukehus for noen år siden etter å ha kjørt i seg den varianten. Hun hadde flaks som tross alt overlevde.
Det der er rett og slett bare helt vanvittig skummelt, men til tross for det så har jeg hørt folk legge ut om hvor syyykt bra det er siden de gikk ned 4-5 kilo fett i løpet av ei uke mens de hadde en kroppstemp på over 40.... Helt uten tanke på at mannen med ljåen praktisk talt står og skuler over skuldren deres og bare venter på å feie dem ned lissom!
Sier vel om ikke annet litt om hvor syk mentalitet enkelte har til dette.