Skrevet av Emne: Treningsforum @ Facebook.  (Lest 15607 ganger)

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Treningsforum @ Facebook.
« : 31. mars 2012, 14:40 »
Hei.

Jeg likte profilen til Treningsforum på facebook og mine forventninger var kanskje noen research lenker, noe nyttig info e.l. Men alt jeg har sett siden september hvertfall, var bare bilder av damer med "erotisk" tema. TL;DR versjon nederst.

Før dere roidrager på meg, hør meg ut (evt les videre). Det er kanskje et litt merkelig utsagn fra en mann, men jeg er ikke den sosialt aksepterte "macho-man", som er svær som faen og bare snakker om fitte og hvor mange damer jeg har høvla over i helgen, og digger meg selv i speilet på nærmeste treningssenter. Og jeg er klar over at ikke alle er sånn heller, så jeg drar ikke alle over en kam her. Men poenget mitt er at det virker som Treningsforum profilen på Facebook tror nemlig det, at alt folk vil se er damer i usannsynlige antrekk og positurer som liksom "trener".

Det er nok ingen tvil at det er en god del "kikking" på treningssentrene som går begge veier. Det er nok slik naturen er. Men det blir for dumt og pubertalt i mine øyne å poste "deilige damer" 24/7 på facebook med totalt unyttige spørsmål som "hva skal du trene?" og et bilde av en dame med "dat ass" som tar dips. Det blir for overfladisk, etter min mening. Det blir for naivt å tro at folk tenker "wow nice muskler" når de ser på et random dagens "dame-bilde" på Facebook.

Nå er det "meg om det", og jeg sier ikke "slutt å poste sånne bilder med en eneste gang", fordi folk er forskjellige og mener forskjellig. Jeg bare kommer med min egen tilbakemelding her.

/discuss

TL;DR: Jeg syns det er for mye objektivisering av damer på facebookprofilen til Treningsforum.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #1 : 02. april 2012, 17:47 »
Jeg tipper ledelsen har talt?

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #2 : 02. april 2012, 18:31 »
Akkurat den der posten ble litt for dum synes jeg (Treningsforum på Facebook/bildet). Jeg ser helt klart hva de vil fram til, for det er altfor mange som kommer med "esj,ekkelt" osv på bildene. Uansett, blir muligens litt feil å skrive det slik som det gjør. Uansett er jeg litt enig i det de mener, nemlig at det ikke skal skrives hvor ekkelt alt er. Synes heller folk burde skrive mer saklig og evt. diskutere på bildene om de er uenige i Treningsforums bilder.

Enig med deg her.

Men min hovedpost handlet mest om det at de bildene som blir postet er konstant i noen "funky" stillinger og/eller spiller mest på sex. Det blir liksom....lite seriøst/alvorlig. Det kommer faktisk ingenting saklig fra den facebook profilen i det hele tatt. Enten så er det "Dame-sikle-sikle" bilder eller så er det henvisning til nye artikler på hovedsiden. Det er det.

Ser man på konkurenten(?) iform.no sin profil så er det langt mer enn "puppe"-bilder på den profilen. Jeg vil ikke si at den er like mannsjåvinistisk som TF-sin. Simplyshredded.com profil har faktisk intervjuer og alt mulig, samt progress før/etter bilder.

edit:

f.eks. http://media.treningsforum.no/image.php?path=/media/images/portal/div/facebook/facebook3.jpg

Legg merke til at det er damene som sier "Æsj" osv. Greit nok, de burde kanskje ikke si det på den måten, men jeg tror det handler mest om å sende signal videre om at "nei, dette er ikke drømmekroppen til damene. Vi ønsker faktisk noe annet". Stereotypene blir trådd nedover huet på både kvinner og menn der.

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #3 : 03. april 2012, 09:27 »
Nå er det stor forskjell på Treningsforum.no og Facebook profilen til Treningsforum. Hvorfor skal man være så blodseriøs og alvorlig der? Det er jo bare Facebook. Smiley Der har vi en mer åpen og leken stil og legger ut både bilder av kvinner og menn (dog mer kvinner ja) for motivasjon og inspirasjon. Noen liker det ikke, noen liker det. Thats life. Vi legger også ut humoristiske og bilder av alvorlig karakter (f.eks. bodybuilder i rullestol, med ett bein osv). Så det er ikke bare pupper og glam som kommer ut. Nå er det jo over 40.000 medlemmer der og alle liker ikke mye muskler på kvinner, og derfor ble vi også mektig lei av alle kommentarene som "æsj". Det går an å skrive isteden for æsj: "Nei, dette likte ikke jeg dessverre. Det ble for mye...". Da er man saklig og har fått ytret din mening. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #4 : 04. april 2012, 17:26 »
Det jeg fikk med meg var:

Ojive liker gutter
Ojive er seriøs
Ojive liker å ta opp ting
Ojive vil lære

 Grin Grin JKJKJK

Ser situasjonen, om du vil ha litt blodseriøsitet så kan du alltids investere i 60 PT-timer med meg. Så kan jeg være super seriøs hele tiden!!  >Cheesy Drop and give me 50



Må bare ta ting litt for det de er, på facebook blir det litt mer useriøst noen ganger. Folk responderer bra på det, mengde og grad av useriøsitet kan vurderes, men jeg logger ikke på facebook for å få et smell av et innlegg lagt på veggen hvor det står om p70s6k eller 10 tips til sommerformen. Da går jeg til selveste siden. Er dog enig i at det noen ganger kan bli litt for barnslig.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #5 : 04. april 2012, 17:37 »
Nå er det stor forskjell på Treningsforum.no og Facebook profilen til Treningsforum. Hvorfor skal man være så blodseriøs og alvorlig der? Det er jo bare Facebook. Smiley Der har vi en mer åpen og leken stil og legger ut både bilder av kvinner og menn (dog mer kvinner ja) for motivasjon og inspirasjon. Noen liker det ikke, noen liker det. Thats life. Vi legger også ut humoristiske og bilder av alvorlig karakter (f.eks. bodybuilder i rullestol, med ett bein osv). Så det er ikke bare pupper og glam som kommer ut. Nå er det jo over 40.000 medlemmer der og alle liker ikke mye muskler på kvinner, og derfor ble vi også mektig lei av alle kommentarene som "æsj". Det går an å skrive isteden for æsj: "Nei, dette likte ikke jeg dessverre. Det ble for mye...". Da er man saklig og har fått ytret din mening. Smiley

Jeg ser ikke helt bakgrunnen for denne teksten. Du skriver det er 40.000 medlemmer der - da lønner det seg vel å være seriøs og ordentlig for å formidle treningsforum på en positiv måte?Hvis planene er å tulle på facebook, og ta treningsforum seriøst; så tror jeg dere har bommet litt på hva som kan gjøre treningsforum enda bedre sted. Bare en tanke fra min side.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #6 : 04. april 2012, 17:43 »
Jeg ser ikke helt bakgrunnen for denne teksten. Du skriver det er 40.000 medlemmer der - da lønner det seg vel å være seriøs og ordentlig for å formidle treningsforum på en positiv måte?Hvis planene er å tulle på facebook, og ta treningsforum seriøst; så tror jeg dere har bommet litt på hva som kan gjøre treningsforum enda bedre sted. Bare en tanke fra min side.

De fleste vil ikke ha det så seriøst som oss, man må tenke litt på målgruppe og hvem man skal håndtere også. Kontekst, bro.

Ville nok ikke vært 40k likes om alt var blodseriøst. Ja, de som likte hadde vært en solid gjeng, men kommersielt sett så tror jeg ikke det hadde vært for mye betjent med det. Dyp trening er for noen, generell trening er for alle -> hva er mest kommersielt for treningsforum?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #7 : 04. april 2012, 18:23 »
De fleste vil ikke ha det så seriøst som oss, man må tenke litt på målgruppe og hvem man skal håndtere også. Kontekst, bro.

Ville nok ikke vært 40k likes om alt var blodseriøst. Ja, de som likte hadde vært en solid gjeng, men kommersielt sett så tror jeg ikke det hadde vært for mye betjent med det. Dyp trening er for noen, generell trening er for alle -> hva er mest kommersielt for treningsforum?

Da er vel en lett blanding perfekt? Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #8 : 04. april 2012, 18:27 »
Jeg ser ikke helt bakgrunnen for denne teksten. Du skriver det er 40.000 medlemmer der - da lønner det seg vel å være seriøs og ordentlig for å formidle treningsforum på en positiv måte?Hvis planene er å tulle på facebook, og ta treningsforum seriøst; så tror jeg dere har bommet litt på hva som kan gjøre treningsforum enda bedre sted. Bare en tanke fra min side.

Da har du nok misforstått. Det er forskjell på seriøst og useriøst. Jeg driver ikke med useriøs og tullete formidling via Facebook. Men vi er heller ikke stein blodseriøse og har en mer leken stil og kan poste humorbilder, motivasjonsbilder av lettkledde kvinner og menn, filmer etc.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #9 : 04. april 2012, 18:50 »
Da har du nok misforstått. Det er forskjell på seriøst og useriøst. Jeg driver ikke med useriøs og tullete formidling via Facebook. Men vi er heller ikke stein blodseriøse og har en mer leken stil og kan poste humorbilder, motivasjonsbilder av lettkledde kvinner og menn, filmer etc.

Jeg vet ingenting om saken. Eneste jeg vet er det trådstarter beskrev her Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #10 : 04. april 2012, 19:03 »
Enig med trådstarter.. Tips:
Hva med "Vet du at....?" et par ganger i uka? Smiley Retoriske spørsmål som slettes ikke alle vet Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #11 : 04. april 2012, 19:14 »
Flere Zyzz-bilder!!!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #12 : 04. april 2012, 19:43 »
Flere bluebear artikler!!

.. nanana, hvem sa det?  :Smiley

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #13 : 04. april 2012, 19:59 »
Flere bluebear artikler!!

.. nanana, hvem sa det?  :Smiley

altså for all del, bedre det enn "mirin' dem breasts, mon".

Missforstå meg rett: Har ingenting imot en kvinnes kropp, men det blir for dumt når hovedfokuset blir kun nettopp det. Det er liksom ikke poseringsbilder heller, det er mer "fitness glamour" om noe sånt finnes. Det blir nesten som deiligst.no/playboy for "fitness". Til og med illustrasjonsbilde for "Nå er vi 40.000 medlemmer" inneholder et glamour bilde.

Fitness er ikke bare glamour, det er snakk om stålkontroll på hva man gjør, hvordan man gjør det og hva og når man spiser. Det har noe med attitude og viljestyrke til å oppnå sine mål. Det har ikke noe med hvor "jævla deilig ræv hu berta har" eller hvor "jævla digge pupper hu har".

Mindre sexism, mer faktiske poseringsbilder.

Jeg har vokst opp med respekt for kvinner, eller kall det gjerne gjennsidig respekt. Ikke alle er sånn, og det er greit. Jeg bare følte det var verdt en diskusjon.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Treningsforum @ Facebook.
« #14 : 04. april 2012, 20:03 »
altså for all del, bedre det enn "mirin' dem breasts, mon".

Missforstå meg rett: Har ingenting imot en kvinnes kropp, men det blir for dumt når hovedfokuset blir kun nettopp det. Det er liksom ikke poseringsbilder heller, det er mer "fitness glamour" om noe sånt finnes. Det blir nesten som deiligst.no/playboy for "fitness". Til og med illustrasjonsbilde for "Nå er vi 40.000 medlemmer" inneholder et glamour bilde.

Fitness er ikke bare glamour, det er snakk om stålkontroll på hva man gjør, hvordan man gjør det og hva og når man spiser. Det har noe med attitude og viljestyrke til å oppnå sine mål. Det har ikke noe med hvor "jævla deilig ræv hu berta har" eller hvor "jævla digge pupper hu har".

Mindre sexism, mer faktiske poseringsbilder.

Jeg har vokst opp med respekt for kvinner, eller kall det gjerne gjennsidig respekt. Ikke alle er sånn, og det er greit. Jeg bare følte det var verdt en diskusjon.

Mainstream always wins. Flertallet vil ha tits or gtfo. Flertallet bringer inntekt, det logiske vil da være å tilbe flertallet, med innslag av seriøsitet til tider som holder på de mest seriøse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!