Skrevet av Emne: Hva skal man tro på?  (Lest 18005 ganger)

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Hva skal man tro på?
« : 02. april 2012, 21:18 »
I det siste må jeg innrømme jeg er blitt mer og mer kynisk til dette med bruk av doping. På et tidspunkt, så valgte jeg å tro at det ikke var noe særlig utbredt med bruk av doping i Norge. Så begynte jeg etter hvert å se meg litt rundt, og jo mer jeg hørte snakket hvem som brukte og hadde brukt, så ble jeg mer og mer skeptisk til hva man kan oppnå på naturlig vis. Likevel tvilholdt jeg på troen om at dette var noe som var reservert de få.

Etter hvert, så begynte flere og flere sannheter å komme frem. Folk man gjerne har sett opp til, eller som har vært en mentor innrømmer at de har brukt. De har gjerne sverget at de aldri har gjort det, til og med vært forbanna når noen har hintet om det. Dypt skuffet og forferdet over beskyldningene. De har nemilg blitt slik naturlig. Så en dag, så letter de på sløret og forteller i et ærlig øyeblikk at de også har brukt.

For meg er det ikke noe moralsk forkastelig at noen velger å bruke dop. Så lenge de gjør det utenfor konkurranse, så sier jeg lev og la leve. Jeg legger meg ikke oppi hva andre gjør, men jeg blir litt desillusjonert når folk lyver om det. Jeg forventer ikke at folk skal være ærlig om sånn, men det er samtidig drepen for noe av motivasjonen når man gang på gang ser "rene" folk, innrømme "skittent" spill.

I løpet av ganske kort tid, så fikk jeg vite at en venn av en venn brukte. Han var ikke noe forbilde for meg, men det er første gang jeg faktisk har kjent noen personlig som har brukt. Og ikke lengre etter, så fikk jeg se en av mine beste venner gi etter for fristelsen. Og jeg skal helt ærlig si jeg skjønner han, og resultatene han oppnådde misunner jeg han.

Nå har jeg ingen planer om å prøve, men når man ser forandringen som følger av et en man kjenner bruker, så kan man begynne å lure på hva som er mulig å klare på lovlig vis. Man blir nesten litt apatisk med tanke på sin egen trening. Hvorfor legge ned seks måneder med arbeid for å komme der noen var etter en måned?

Jeg kan ikke kategorisk si jeg ikke kommer til å bruke dop noen gang. Men jeg liker å tro at mine målsetninger når det gjelder trening, ikke er forenelig med dette. Jeg har ikke de ambisjonene som jeg har sett venner, venners venner og andre har. I tillegg, så velger jeg å tro, til tross for propagandaen som finnes der ute, at dop faktisk ikke er bra for kroppen.

Nå er jeg ikke ute etter å skrive dette for at noen skal poste et innlegg om: Se hvor stor den og den er. Han har gjort det helt naturlig!

For, jeg må innrømme jeg er fortsatt skeptisk til alle. Uansett hvor mye de er blitt testet og lover på tro og ære at de aldri har brukt.

Er det jeg som er begynt å bli en skikkelig kynikere, eller er det andre som har følt på det samme som meg når det gjelder dette?

Evt er det gjerne noen her som mener min tankegang bare er en unnskyldning jeg kommer med for å rettferdiggjøre at jeg aldri kommer til å trene bra nok til å bli så stor som jeg vil. De som mener det må gjerne ytre sin mening. Jeg trenger kanskje å høre det.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva skal man tro på?
« #1 : 02. april 2012, 21:55 »
"Alle som er større eller sterkere enn meg bruker dop"

Det er vel så kynisk som det går an å bli. Men det er kanskje også så selv-sentrert som det går an å bli.

 :Smiley

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva skal man tro på?
« #2 : 02. april 2012, 22:08 »
9 av 10 bolere klarer ikke å vedlikeholde de musklene de får etter endt kur...

Når man boler blir det fort slik at man ikke trener uten at man samtidig er på kur. Bolerne blir for late og mangler disiplinen som kreves for å holde seg i bra form året rundt. De jeg kjenner som bruker steroider er på kur året rundt og kan ikke trene uten bol i kroppen.

Ta et valg og tren deg opp på rent vis! Du må bruke et års tid for å få skikkelige resultater, men dette er muskler som du beholder og som du kan være stolt av. Å være avhengig av å skyte sprøyte i rumpa flere ganger i uka for å prestere på trening er ikke noe du ønsker å holde på med fremover! Dessuten sparer du deg for flerfoldige tusenlapper i måneden i bol, helseproblemer, psykiske problemer og du kan være stolt av det du får til fordi du vet at det du har oppnådd er ærlig arbeid, ikke noe mer...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Hva skal man tro på?
« #3 : 02. april 2012, 22:31 »
"Alle som er større eller sterkere enn meg bruker dop"

Det er vel så kynisk som det går an å bli. Men det er kanskje også så selv-sentrert som det går an å bli.

 :Smiley

Som sagt. Mine ambisjoner er ikke å bli størst mulig. Jeg har vært feit, og gått fra å veie 122 kg, til å nå veie 87 kg. Jeg har kun som mål nå og bytte ut det siste fettet med muskler, og forhåpentligvis leve lykkelig lenge på rundt 85 kg.

Så, oppfatt meg gjerne som selvsentrert, smålig og misunnelig. Det gjør meg ingenting. Jeg trenger heller ikke bli trodd på når det gjelder hva mine mål er.

Litt av poenget med dette innlegget er at det til tider kan føles som at "alle" jukser når man gang på gang finner ut hva som egentlig har vært med på å gi resultatene.

Nå kan det være jeg vet for lite om dop, til å si noe om hva som er naturlig eller ikke. Helt ærlig, så foretrekker jeg å ha det sånn. Jeg er egentlig ikke spesielt interessert i å bli en ekspert på hvordan bruke legemidler, jeg ikke bruker selv.

Likevel, så prøver jeg å være ærlig om at tanken har slått meg. Jeg har vurdert hva det kunne gitt meg. Jeg ser ikke på det som en svakhet, men heller en styrke å kunne innrømme at man har vært fristet. Det er de som er blind motstander av alle slike ting, og aldri ville finne på å bruke det. Jeg respekterer det vanvittig. Men jeg tror også at det er mange som meg, som har tenkt tanken og vært fristet.

Det interessante for meg da er å høre fra de andre som gjerne har tenkt på det. Hva gjorde at du valgte å ikke prøve det?
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva skal man tro på?
« #4 : 02. april 2012, 22:44 »
Det var ikke personlig ment, det var bare en observasjon.

Jeg har aldri vært interessert i å bli størst mulig. Jeg synes at 90 kilo er mer enn nok og kan heller tenke meg å gjøre mest mulig ut av de 90 kiloene. Jeg vet at også det er enklere med bruk av steroider, men jeg er ikke desperat etter å få det til så enkelt eller så raskt som mulig. Dessuten så finnes det jo en viss risiko med å bruke det der ?? Det finnes lister med bivirkninger som går over flere sider med tekst...

Dessuten har jeg for mye respekt for meg selv til at jeg gidder å holde på med å tulle med hormoner, uansett virkning eller bi-virkning.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva skal man tro på?
« #5 : 02. april 2012, 23:12 »
Kan svare på det du spør om angående det å prøve doping. Mange gutter/menn drøfter i sitt eget hode om man skal prøve doping, meg inkludert... Man veier for og mot og faller ned på en konklusjon, enten prøver man, eller så gjør man det ikke.

Jeg skal ikke lyve og si at bol aldri har fristet, men valgte å ikke prøve. Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke på noen måte trenger det! Jeg har oppnådd det jeg ønsker både styrke og utseendemessig og med bol ville jeg ikke vært fornøyd med meg selv. Etter 10 år på gymmen er jeg sterkere og større enn 95% av Norges befolkning og det er null vits å ofre liv og helse for å "nå" enda lengre. Som ren utøver kan jeg drive sport med rent mel i posen, slippe berettigede beskyldninger om dopbruk og det livet som misbruk fører med seg.

Uansett, har du troen på deg selv og tålmodighet til å trene og spise bra kan du garantert oppnå de resultater du alltid har drømt om! Og hva er fordelen med doping egentlig? Greit nok at du kommer i knallform i løpet av tre måneder. Men etter kuren må du vedlikeholde det du har bygd opp og det er mye arbeid... Hvorfor ikke bare trene seg opp rent?

Og at du har komplekser for at du er selvsentrert kan du fnyse av! Du skal lete lenge etter større ansamling med selvopptatte mennesker enn brukerne her inne på treningsforum... Det er det siste du skal ha dårlig samvittighet for å tenke på! Du har allerede gått ned masse i vekt, vær stolt av det! Tren styrke og bygg opp kroppen din så får du en kropp du kan være stolt av så lenge du lever!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Hva skal man tro på?
« #6 : 02. april 2012, 23:46 »
Jeg har bekjente som har prøvd.
Har jeg vurdert å prøve selv, aldri i verden. Nei det er faktisk tilfelle, har aldri blitt fristet, eller i det hele tatt vurdert medikamenter. Jeg har en ren kropp å skryte av.
Mange av de som tyr til bol holder ikke ut like lenge. Det er som nevnt over.. de mangler selvdisiplin. Det gjelder da forsåvidt ikke alle. Mange som når langt med bruk av bol også, men det har som regel et annet mål enn å dra på byen å se biff ut.
Det er min oppfatning av type.. hobbybolere. Om du fikk noe svar på spørsmålet ditt er jeg usikker på. Følte bare for å skrive litt om båååål og hvordan det har fungert i mitt tidligere nærmiljø.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget erikv2

Sv: Hva skal man tro på?
« #7 : 12. mai 2012, 10:43 »
"Jeg har en ren kropp å skryte av".

lol. hvem er det du skal skryte til?

tror du noen bryr seg?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva skal man tro på?
« #8 : 12. mai 2012, 19:57 »
Man kan vel ikke være hundre prosent sikker på at noen er rein, men ellers synes jeg at Espen er et godt forbilde. Det finnes nok av folk som kan tenke seg å se ut omtrent som han.

"tror du noen bryr seg" er lett å si når man har den maska der å gjemme seg bak.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Hva skal man tro på?
« #9 : 25. august 2012, 12:04 »
https://docs.google.com/viewer?url=http://steroider.net/wp-content/uploads/BivirkningerSteveMichalik.pdf&hl=no&chrome=true

Vil bare poste denne, der jeg muligens føler den hører til. Kort fortalt; Historie om en kroppsbygger som misbrukte AAS, og fikk takle konsekvenser heretter. Veldig interessant å lese om hvor langt det faktisk kan gå. Interessant historie.
Duden har jo gode gener da. 100 kg med lavt fettprosent naturlig er jo jævlig bra. Smiley 
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget StorePål

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Hva skal man tro på?
« #10 : 04. september 2012, 20:04 »
Duden har jo gode gener da. 100 kg med lavt fettprosent naturlig er jo jævlig bra. Smiley 
De fleste av de "åpne" bolerne lyver så det griner om hva de klarte naturlig - alle vil fremstå som større genetiske freaker enn de egentlig er (ref flex wheeler olympia 2002, liar priests "fravær" av slin/hgh)
9 av 10 bolere klarer ikke å vedlikeholde de musklene de får etter endt kur...

Når man boler blir det fort slik at man ikke trener uten at man samtidig er på kur. Bolerne blir for late og mangler disiplinen som kreves for å holde seg i bra form året rundt. De jeg kjenner som bruker steroider er på kur året rundt og kan ikke trene uten bol i kroppen.

Ta et valg og tren deg opp på rent vis! Du må bruke et års tid for å få skikkelige resultater, men dette er muskler som du beholder og som du kan være stolt av. Å være avhengig av å skyte sprøyte i rumpa flere ganger i uka for å prestere på trening er ikke noe du ønsker å holde på med fremover! Dessuten sparer du deg for flerfoldige tusenlapper i måneden i bol, helseproblemer, psykiske problemer og du kan være stolt av det du får til fordi du vet at det du har oppnådd er ærlig arbeid, ikke noe mer...
Spenstige generaliseringer og statistikker du åpenbart ikke har noen som helst bakgrunn for å trekke konklusjoner av.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva skal man tro på?
« #11 : 04. september 2012, 21:18 »
Vel, vanskelig å føre troverdig statistikk over hvem som boler og ikke gjør det... Av de jeg kjenner som boler er det enten eller, enten trening med steroider eller ingenting. Mulig jeg ikke kjenner miljøet like godt som deg, men av de 5 jeg vet av som kurer går ingen av dem lengre perioder uten doping innabords. Et par av disse blåser seg opp før sommeren, de tre andre går på kur året rundt uten pause... Har til gode å møte en "fornuftig" boler som bare setter en kur av og til og vedlikeholder muskelmassen "rent" resten av tiden...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget StorePål

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Hva skal man tro på?
« #12 : 04. september 2012, 22:39 »
At det er få fornuftige bolere sånn sett stemmer nok, det at mange av de blir late og ikke gidder å trene når de ikke er på var det mer jeg reagerte på. De aller fleste med noe mellom øra vet at man må bruke noe om man vil nå langt (nasjonalt toppnivå ++) innenfor fitness/bodybuilding i dag, og veldig få av de starter rett på for så å aldri gå av selv om dette åpenbart er et naturlig steg videre. Det å kalle den gjengen for late faller på sin egen urimelighet.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva skal man tro på?
« #13 : 05. september 2012, 00:30 »
De fleste bolere er vel hobbybolere som ikke har noen tanker om å stille i fitness eller bodybuilding.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Hva skal man tro på?
« #14 : 05. september 2012, 16:41 »
De fleste av de "åpne" bolerne lyver så det griner om hva de klarte naturlig - alle vil fremstå som større genetiske freaker enn de egentlig er (ref flex wheeler olympia 2002, liar priests "fravær" av slin/hgh)Spenstige generaliseringer og statistikker du åpenbart ikke har noen som helst bakgrunn for å trekke konklusjoner av.
Haha, ja. Liar Priest sa i et interviu for 10 år siden at han engang gikk i en konkuranse naturlig med bare 15 pounds lettere enn de andre hvor tok sterioder. Noen få mennesker klarer nok å bli store naturlige enn de fleste kan. Men 15 pounds lettere enn vanlig er jo umulig http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTVoSASmX5KnqCY7stTfMqVrJyFyIglAI4HBXMvYnrf6hEW0CvwVQ&t=1.

Steriodene har blitt kraftigere og bodybuildere tar human growth hormone + sterioder for å få den monster muskelmassen. Altså det er ikke vanlig å bli så stor med bare bol eller bare growth hormone. Men mulig med sterioder + human growth hormone. Siden jeg aldri har sett hobby bollere være så store som bodybuildere synes jeg det er logisk.

Arnold hevder han tok "bare" tre dianabol i sin tid : http://www.youtube.com/watch?v=ebRglq-CPsY



Jeg har to spørsmål til dere mer erfarne i bodybuilding eller styrkeløftsmiljøet
1. Tror dere at Arnold hadde gode gener, at han klarte å få den store størrelsen med små doser bol?
2. Tror dere at Arnold undervurdere bol  bruket i hans egen bodybuilding era?
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!