Skrevet av Emne: større muskelmasse av bill star 5x5 madcow intermediate?  (Lest 10423 ganger)

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hei!

Jeg ble introdusert til programmet "bill starr 5x5 madcow intermediate" (http://madcow.hostzi.com/5x5_Program/Linear_5x5.htm) av en venn, han fortalte meg at dette programmet vil øke muskelmassen min.

Overalt lærer jeg at for å øke muskelmasse, må du trene pumping, altså 7-12 reps. 3-5 reps vil bare påvirke hvor mange muskelfibrer som aktiviseres når du bruker muskelene. Porgrammet av bill starr har tilleggsøvelser og det blir lagt til en serie på alle hovedøvelsene hver fredag hvor man tar 8reps, men jeg får ikke tanken ut av hodet om at dette ikke er nok for å få økning i muskelmasse.

Jeg har brukt dette programmet en stund og jeg har hatt økning i både styrke og masse, men uansett hvordan du trener, vil du i starten få større muskler om du ikke har trent mye styrke tidligere.

Så mitt spørsmå er: Er dette et program som passer hos en som hovedsakelig ønsker å øke muskelmasse og har for lenge siden kommet over "nybegynner stadiet"? Eller vil dere anbefale meg å bytte til et annet treningsprogram? Vil alle tilleggsøvelsene i bill starr 5x5 være nok for å få økning i muskelmasse?

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Jeg har fått positive resultater så langt Grin. Jeg føler at programmet er variert og lett å følge. Det som får meg til å spekulere litt, er at i teorien burde jeg egentlig hovesakelig trene 7-12 reps for å få økning i muskelmasse, mens dette programmet baserer seg på øveler med 5 reps. På treningssenteret hvor jeg trener, er det nesten ingen som trener med så få reps som meg under hovedøvelsene.

Alt dette til sammen gjør at jeg begynner å tro at det ikke er mer å melke av et 5x5 program med mål om å øke muskelmasse, selv om det er lagt inn noen få tilleggsøvelser (på 8-10reps).

Det jeg egentlig ønsker av dette innlegget er å bare få bekreftet av noen som hvet bedre enn meg, at dette programmet fungerer til mine mål, eller om at det ikke er mer å hente av dette programmet for meg og bør tenke på å finne noe annet som passer meg bedre.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Jeg skjønner problemstillingen til trådstarter og dette er nok av vanlig oppfatning når det kommer til antall reps og sett etc.. Det er vel den "tradisjonelle" oppfatningen som tilsier at 8-12 reps er optimalt mtp muskelvekst kontra 2-6 reps mtp ren styrkeutvikling.

Når det er sagt så har jeg også ofte gått etter denne oppfatningen, selv om mye tilsier at dette ikke nødvendigvis er den fulle sannheten.

Programmet jeg bruker nå er en 3-splitt med tanke på det estetiske fremfor ren styrkeutvikling, likevel har dette programmet 4-6 reps på baseøvelsene og 8-12 på støtteøvelsene.

Tabbe nr. 1 på dette forumet er vel å påstå noe uten å ha med kilder, derfor skal jeg ikke påstå noe mere på dette tidspunktet!

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Ja seff funker madcow! ja du får større muskler av det. hvorfor? fordi du blir sterkere!

programmet tok meg til 5x190 i mark (med ræv teknikk og livet som innsats), samt 5x140kg i bøy! benken har aldri funket så veldig bra på meg, men har økt litt i den og med madcow...
ja madcow funker!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Ja seff funker madcow! ja du får større muskler av det. hvorfor? fordi du blir sterkere!

programmet tok meg til 5x190 i mark (med ræv teknikk og livet som innsats), samt 5x140kg i bøy! benken har aldri funket så veldig bra på meg, men har økt litt i den og med madcow...
ja madcow funker!

ok Smiley ser ut som om programmet tydeligvis fungerer på deg. Det gjør veldig godt for sinnet å ha noen som har testet et 5x5 program til et "høyere" nivå og kan bekrefte at dette funker for muskelmassen. Takk! Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!