Skrevet av Emne: Bicepsøvelser - for mange i programmet?  (Lest 6319 ganger)

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #15 : 05. april 2012, 03:41 »
trener du kun biceps en gang i uka så kan du bare kjøre på til det verker Cheesy det kan du igrunn gjøre med alle muskel grupper Wink

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #16 : 08. april 2012, 20:00 »
Jeg trener aldri isolasjonsøvelser for biceps - og de vokser i takt med kroppen uansett. Tviler på at du får særlig mer kraftige armer av å trene 14 forskjellige bicepsøvelser.

Hvorfor skal du fokusere så forferdelig mye på en av de mindre musklene på kroppen allikevel, så vidt jeg kan forstå er det de store øvelsene som ender opp med å gjøre den store forskjellen. Men, jeg er ikke akkurat noe treningsprofessor heller da Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #17 : 08. april 2012, 20:03 »
Jeg trener aldri isolasjonsøvelser for biceps - og de vokser i takt med kroppen uansett. Tviler på at du får særlig mer kraftige armer av å trene 14 forskjellige bicepsøvelser.

Hvorfor skal du fokusere så forferdelig mye på en av de mindre musklene på kroppen allikevel, så vidt jeg kan forstå er det de store øvelsene som ender opp med å gjøre den store forskjellen. Men, jeg er ikke akkurat noe treningsprofessor heller da Smiley

På hvilket basis kan du skrive dette? Har du dokumentasjon eller kilder på at armene vokser like mye med eller uten isolasjonsøvelser?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #18 : 08. april 2012, 20:14 »
På hvilket basis kan du skrive dette? Har du dokumentasjon eller kilder på at armene vokser like mye med eller uten isolasjonsøvelser?

Kun på basis av egen erfaring og observasjoner. Dokumentasjon og kilder på at armene vokser like mye med eller uten isolasjonsøvelser kunne jeg helt sikkert funnet både vinklet fra den ene og den andre siden - uten at jeg kan komme frem til en konklusjon.

Innlegget mitt er mer enn noe annet enn oppfordring for trådstarter til å tenke seg om hvorfor han gjør som han gjør. Som sagt mine egne erfaringer er at biceps vokser som bare det uten å ha en hel masse isolasjonsøvelser for biceps i programmet. Det nærmeste jeg kommer er vel Chin-ups.

Jeg har desverre ikke annet enn egne meninger og erfaringer å komme med, selvom jeg helt sikkert kunne funnet drøssevis med såkalt "dokumentasjon" (som til syvende og sist ender opp med å bli motbevist av annen dokumentasjon - blablabla som kanskje er grunnen til at diskusjonsforum nettopp eksisterer så man kan dele erfaringer)

Om jeg med innlegget mitt gir inntrykk av at jeg har fasiten og  vet bedre beklager jeg da det absolutt ikke var intensjonen.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #19 : 08. april 2012, 20:19 »
Lurer litt på hvor mange biceps øvelser man "trenger" pr gang for å ikke bli så veldig overtrent?
Da jeg trener armer, så kjører jeg biceps med følgende øvelser:

Bicepscurl stående med hantler
Bicepscurl sittende med hantler
Hammercurl stående hantler
Bicepscurl med stang.

Er dette for mye? Kjenner at jeg er veeeeeldig sliten på siste biceps-settet Tongue

Det spørs veldig på hvor involvert de er i baseøvelser. Som vanligvis er alle typer ryggøvelser. Hvis du får kjørt de ordentlig der så kan det fort bli dobbelt opp å legge inn samme volum med isolasjonsøvelser i tillegg. Det er bedre å tenke at de får litt volum i baseøvelsene og så legge på bare litt isolasjonsøvelser og tenke seg at resultatet blir omtrent samme volum/intensitet for biceps som for andre overkroppsmuskler. En idê er å kjøre en bicepsøvelse i supersett etter det tyngste settet for rygg.
Samme med triceps og til en viss grad skuldre, det totale volumet kan fort bli for høyt hvis man ikke tar i betraktning at de musklene involveres i veldig mange pressøvelser som ikke har de spesifikke musklene som hovedfokus.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #20 : 08. april 2012, 20:22 »
Kjør tunge markløft med underarmsgrep. Da har armene ikke annet valg enn å vokse.
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #21 : 08. april 2012, 20:24 »
Kjør tunge markløft med underarmsgrep. Da har armene ikke annet valg enn å vokse.

Da får du iallfall kjørt midten av underarmsmusklene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #22 : 08. april 2012, 20:34 »
Kun på basis av egen erfaring og observasjoner. Dokumentasjon og kilder på at armene vokser like mye med eller uten isolasjonsøvelser kunne jeg helt sikkert funnet både vinklet fra den ene og den andre siden - uten at jeg kan komme frem til en konklusjon.

Innlegget mitt er mer enn noe annet enn oppfordring for trådstarter til å tenke seg om hvorfor han gjør som han gjør. Som sagt mine egne erfaringer er at biceps vokser som bare det uten å ha en hel masse isolasjonsøvelser for biceps i programmet. Det nærmeste jeg kommer er vel Chin-ups.

Jeg har desverre ikke annet enn egne meninger og erfaringer å komme med, selvom jeg helt sikkert kunne funnet drøssevis med såkalt "dokumentasjon" (som til syvende og sist ender opp med å bli motbevist av annen dokumentasjon - blablabla som kanskje er grunnen til at diskusjonsforum nettopp eksisterer så man kan dele erfaringer)

Om jeg med innlegget mitt gir inntrykk av at jeg har fasiten og  vet bedre beklager jeg da det absolutt ikke var intensjonen.

Jeg lurte bare på om dette var bevist jeg, intet annet.

Min erfaring er at armene trenger litt ekstra trening, men det holder i bøtter med 1 øvelse for biceps og triceps.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #23 : 08. april 2012, 20:41 »
Da får du iallfall kjørt midten av underarmsmusklene.

Og biceps. Uten tvil.
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #24 : 08. april 2012, 20:44 »
Og biceps. Uten tvil.

Kan tenkes det røsker i biceps men det blir en veldig statisk øvelse. Dynamisk trening er bedre.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #25 : 08. april 2012, 22:57 »
Kan tenkes det røsker i biceps men det blir en veldig statisk øvelse. Dynamisk trening er bedre.

Da kan du jo barre kørle den opp da vel!!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #26 : 08. april 2012, 22:59 »
du kan sikkert halvere øvelsene, eller halvvere settene pr øvelse så kan du kjøre alle:) jg syntes typisk 6 sett er fint for bi:)

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #27 : 08. april 2012, 23:06 »
Kan tenkes det røsker i biceps men det blir en veldig statisk øvelse. Dynamisk trening er bedre.

Ja, stemmer. Turnere trener mye statisk og de har små armer. Nei, vent litt...

Suppler mark med variert chin- og pullupstrening om du ønsker dynamisk trening i tillegg.
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #28 : 08. april 2012, 23:12 »
Ja, stemmer. Turnere trener mye statisk og de har små armer. Nei, vent litt...

Suppler mark med variert chin- og pullupstrening om du ønsker dynamisk trening i tillegg.

stortsett bare ring spesialistene som er skikkelig råe i kroppen da;)

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: Bicepsøvelser - for mange i programmet?
« #29 : 08. april 2012, 23:13 »
stortsett bare ring spesialistene som er skikkelig råe i kroppen da;)

True that. Poenget er det samme though.
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!