Skrevet av Emne: Spesifikk styrke i vektrommet?  (Lest 17565 ganger)

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Spesifikk styrke i vektrommet?
« #15 : 08. april 2012, 18:20 »
Jeg tror du godt kan ha rett, men er ikke sikker. Benkpress har en viss likhet med kulestøt, men er egentlig ganske ulik. Vet ikke om det er noe godt argument, men har sett flere tilfeller av råsterke benkpressere som støter 7-8 meter i kula. I andre enden har du de som har 80 i benken som støter 12-13 meter.
Ja, eg er godt kjend med det der. Har sjølv 11.08 i kule, på same tid som eg hadde 90 i benk. Eg trur eg vil seie at god maksstyrke i press er naudsynleg, men ikkje tilstrekkeleg for å bli god i kule.

Sitat
Men det er klart det her kommer mange faktorer inn. Kunne man droppet benken (ville i hvertfall bare kjørt skråbenk), marken, vending osv til fordel for enda mer øvelseslike øvelser?
Eg er ikkje sikker på at skråbenk er meir spesifikk enn flat benk. Men eg meiner at ståande press, "militærpress", er undervurdert og for lite brukt. Eg trur ikkje at ein skal henge seg så mykje opp i vinklane i maksimal styrketrening, men heller spara det til den spesielle styrketreninga. Me veit at å utføre tevlingsrørsla med for høg belastning gjev dårleg teknikk. Å utføre maksimal styrketrening med rørsler som liknar for mykje på sèrøvinga til utøvaren, kan gje interferens på rørslemønstret og dårleg teknikk i øvinga.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Spesifikk styrke i vektrommet?
« #16 : 08. april 2012, 20:58 »
Ja, eg er godt kjend med det der. Har sjølv 11.08 i kule, på same tid som eg hadde 90 i benk. Eg trur eg vil seie at god maksstyrke i press er naudsynleg, men ikkje tilstrekkeleg for å bli god i kule.
Eg er ikkje sikker på at skråbenk er meir spesifikk enn flat benk. Men eg meiner at ståande press, "militærpress", er undervurdert og for lite brukt. Eg trur ikkje at ein skal henge seg så mykje opp i vinklane i maksimal styrketrening, men heller spara det til den spesielle styrketreninga. Me veit at å utføre tevlingsrørsla med for høg belastning gjev dårleg teknikk. Å utføre maksimal styrketrening med rørsler som liknar for mykje på sèrøvinga til utøvaren, kan gje interferens på rørslemønstret og dårleg teknikk i øvinga.

Du har et poeng der, "FOR" spesifikke øvelser kan forstyrre teknikken, men er det noe bevis for det? Er det mye forskning bak dette? Som kasttrener kjenner du sikkert til kanskje den meste anerkjente kastrenerene i verden, Anatoly Bondarchuk. Han er veldig opptatt av spesifikk trening og fant ut at det var relativt lite sammenheng mellom konk.øvelsen og generelle styrkeøvelser som benk, bøy osv.

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Spesifikk styrke i vektrommet?
« #17 : 08. april 2012, 23:25 »
Ja, Bondarchuk kjenner eg godt til. No er eg ikkje heime, så eg har ikkje hans "Transfer of training" med meg. Men etter det eg hugsar, so er det rett: Styrkeøvingar som bøy, mark, rykk og benkpress verkar, heilt til kastaren når eit visst nivå. Etter kva eg hugsar, er benkpress den styrkeøvinga som har positiv korrelasjon til framgang i kast øvinga lengst for kule, der framgang i benk heng saman med framgang i kule heilt fram til kulestøytaren er god for 19 meter. Benk verkar òg fram til 65 meter i diskos. For sleggjekastarar er det frivending som verkar lengst, øvinga  har positiv korrelasjon med framgang i sleggje heilt fram til 70 meter. Eg trur eg hugsar tabellane rett no, men eg har altså ikkje boka med meg.

Sedykh (som Dr. B. var trenar for.) kasta mykje lett og tung sleggje, noko som "aldri" sluttar å verka. Sleggjekastarane til Bondarchuk kasta med full rørsle med sleggjer frå 4 til 16 kilo. Lettare og tyngre vekter (heilt oppi 32 kg kettlebell) vart bruka til deløvingar.
Dei gjorde òg mykje dreieøvingar og faktisk "roterande rykk"! Men alltid dynamisk, raskt for repetisjonar, aldri for maks.

Forskning på interferens? Det lyt eg røkje etter. Men for å seia det slik: Kvifor fær ikkje amerikanarane fram sleggjekastarar? Walter Henning og Connor mcCullough var best i verda i sine årsklassar då dei var tenåringar, Kvifor har dei stagnert no? Av di dei trenar for mykje vektkast. Vekta er for tung og kort, ho oppfører seg ikkje som sleggja. Gutane fær aldri den timinga og teknikken som er naudsynleg for å kast sleggje rettleg.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Spesifikk styrke i vektrommet?
« #18 : 09. april 2012, 10:03 »
Har lest "Transfer of Training" husker det var mye jeg reageret på der, men det er ganske lenge siden, så jeg husker ikke. Men det er klart at viss du kaster langt med 2,5kg diskosen, så kaster du langt med den på 2 kg, trenger ikke å være rakterforsker for å forstå det. Men det høres logisk ut at for mye vektkast ikke vil hjelpe på. Ser for meg at slegge handler veldig mye om balanse og da må man sikkert trene mye med rett vekt.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Spesifikk styrke i vektrommet?
« #19 : 09. april 2012, 11:13 »
Har lest "Transfer of Training" husker det var mye jeg reageret på der, men det er ganske lenge siden, så jeg husker ikke. Men det er klart at viss du kaster langt med 2,5kg diskosen, så kaster du langt med den på 2 kg, trenger ikke å være rakterforsker for å forstå det. Men det høres logisk ut at for mye vektkast ikke vil hjelpe på. Ser for meg at slegge handler veldig mye om balanse og da må man sikkert trene mye med rett vekt.

Det har du helt rett i. Av samme grunn som at tresteghopperne ikke bør gjøre mesteparten av hoppinga si med vektvest. Litt er bra, men det kan fort bli en unaturlig rytme som er helt anerledes enn den man har uten ekstra vekt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!