Skrevet av Emne: 5x5 - nytt program for meg.  (Lest 8618 ganger)

Utlogget uvel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

5x5 - nytt program for meg.
« : 08. april 2012, 02:49 »
Hei! Er ny på dette forumet og lurte bare på om det var noen som hadde noen innvendiger ifht mitt treningsprogram. Har trent styrke sånn tålig aktivt i ca.2år nå. Men det var ikke før nå at jeg begynte med 5x5 (har ikke hatt stor innsikt i treningsprogram tidligere). For 4 uker siden startet jeg 5x5 fra stronglifts.com.

Litt info om meg.
Er 26år. Mann.
175cm høy og 110kg (30% fett), så ja, er overvektig.

Trener annen hver dag i ca. 1time-1,5time. Dag 1 har jeg markløft (1x5 (slik som Mehdi anbefaler)), nedtrekk 5x5 og dumbellrow 5x5. Dag 2 har jeg bryst 5x5 (dumbell), overheadpress 5x5 (dumbell) og opptrekk (?)(skuldre/nakke). Dag 3 har jeg leggpress 5x5 (primært lår), leggøvelse 5x5 og mage 3x12.

Målet er å gå ned i vekt samtidig som jeg bygger muskler (styrke). Prøver å holde meg rundt 150-200g proteiner hver dag.

Beklager lang post. Setter veldig pris på tilbakemelding. Smiley

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Sv: 5x5 - nytt program for meg.
« #1 : 08. april 2012, 10:24 »
Hvorfor ikke knebøy?

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: 5x5 - nytt program for meg.
« #2 : 08. april 2012, 17:27 »
Hei.. Du skal få min mening, selvom den ikke er fra en profesjonell så kan jeg hvertfall bidra litt.

Jeg ville holdt meg til det originale programmet å gitt blaffen i alle øvelsene du har lagt på selv. Medhi sitt program er helt ubrukelig uten knebøy som han over meg også hinter til. Hele programmet er basert rundt knebøy.

Og hvorfor dumbells? Du kan vel løfte mer vekter med stang, å dermed også forbrenne mer fett.

Og at medhi skriver 1x5 markløft betyr fortsatt at du skal ta 5 sett, men kun ett toppsett (sorry hvis det var veldig obvious)

Istedet for å bare ta noen helt tilfeldige tilleggsøvelser om du ønsker det kan du hvertfall ta en titt på dette her først:
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-assistance-exercises-pullups-pushups/
http://stronglifts.com/10-ways-to-get-stronger-at-pull-ups-fast/

Hvis du legger om kostholdet ditt skikkelig kan du lett komme deg opp i 300g proteiner om dagen uten å måtte bruke tilskudd, noe jeg tror kan bidra til å nå målet ditt fortere. Jeg er på samme vekt som deg å spiser lett 300g+ proteiner om dagen.


Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: 5x5 - nytt program for meg.
« #3 : 09. april 2012, 13:42 »
Å kalle det du har satt opp for SL5x5 vitner i mine øyne om liten forståelse for hensikten til programmet, og får meg til å tvile på at du har lest mye om programmet..

I min verden er nemlig ikke det du har satt opp noe i nærheten av mehdi sitt SL5x5 program.:
1)Du har byttet de fleste øvelsene med dårligere alternativer (i forhold til hva hensikten med programmet er).
2)Du har droppet den viktigste øvelsen (knebøy) som programmet er bygget opp rundt.
3)Du har misset på at hensikten til programmet er å trene de fleste muskelgruppene på både dag A og B, selv om øvelsene er noe forskjellig mellom dagene.

Vil du ha en 3-splitt, slik som du har satt opp, får du heller kalle det nettopp en 3-splitt (og det er forsåvidt helt greit, selv om jeg ville valgt annerledes enn deg). Vil du trene SL5x5 får du gjøre litt research først, og gjøre det skikkelig Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!