Skrevet av Emne: Gode sko for vektløfting?  (Lest 16462 ganger)

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Gode sko for vektløfting?
« : 08. april 2012, 22:17 »
Som tittelen sier; noen som veit om et sted det går ann å få tak i noen sko? Aller helst vil jeg til et sted der jeg kan fysisk gå inn i en butikk og prøve et par, men tar gjerne imot noen linker til rimelige/bra nettsteder også.

Prøvde å søke her, men fant ikke noe særlig
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #1 : 09. april 2012, 11:23 »
Som tittelen sier; noen som veit om et sted det går ann å få tak i noen sko? Aller helst vil jeg til et sted der jeg kan fysisk gå inn i en butikk og prøve et par, men tar gjerne imot noen linker til rimelige/bra nettsteder også.

Prøvde å søke her, men fant ikke noe særlig

Ytterst få steder du kan prøve skoene på. Men kappi.no har hvertfall et greit utvalg av sko. Adidas IronWork er hvertfall en modell flere av vektløfterne jeg kjenner bruker. Selv er jeg meget fornøyd med dem. Utenom de har de en som heter Power Perfect 2. Eller så har adidas en tilbudsmodell som heter adidas powerlift. Fancy farger og nesten lik som den nyeste power perfect'en. Utenom det finnes Adidas Adistar, som er den dyreste modellen. Laget i anledning av OL.

Nike har også en modell: Nike Romaleos, men flere som klager på at den har veldig høye hæler. Så sjansen for at du liker den er 50/50.

Ellers har Do-win mange veldig billige. Men kvaliteten der er desværre litt mindre bra. Hender at skoene i et par er ulik størrelse, skjeive såler osv. Men Ruth Kasirye tror jeg er fornøyd med dem.

Vektløfterforbundet har også en billig modell som heter Mirunz. Den har jeg ikke erfaring med. Men ser ut til at den har en såkalt 'athletic-fit' dvs at den likner mye på en vanlig sko i passform, og at hælene ikke er fullt så høye.



Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #2 : 09. april 2012, 11:58 »
Her er en litt mer detaljert tilbakemelding på noen av skoene. Det kommer mer!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121251.msg1798936;topicseen#new

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #3 : 09. april 2012, 18:18 »
Tusen takk for svar.

Hvordan er størrelsene på Iron Work a? Er skikkelig gira på å få meg noe sko, men vil ikke måtte sende tilbake igjen pga feil størrelse
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #4 : 09. april 2012, 19:03 »
Tusen takk for svar.

Hvordan er størrelsene på Iron Work a? Er skikkelig gira på å få meg noe sko, men vil ikke måtte sende tilbake igjen pga feil størrelse

Iron Work 2 er ganske normale i størrelsen. Selv har jeg det samme nummeret jeg har i vanlige fritidssko. Men 1 nummer mindre enn i joggeskoene fra adidas. Med andre ord: Omtrent rundt det nummeret du har i vanlige sko, muligens litt mindre.

Det kan hende det varierer fra nummer til nummer, men det er hvertfall slik mine sko er Smiley

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #5 : 09. april 2012, 19:37 »
Jeg sjekket på kappi.no, ser ut som de ikke har Iron Work II lenger? Kjipt. Men da kan jeg i allefall se etter det på andre steder
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #6 : 09. april 2012, 19:44 »
Jeg sjekket på kappi.no, ser ut som de ikke har Iron Work II lenger? Kjipt. Men da kan jeg i allefall se etter det på andre steder

Den er egentlig en utgått modell, Power Perfect, Power Lift og adiPower har nok kommet som erstattere. Sjekk ut denne linken, så ser du om du finner noen andre som kan passe:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121251.msg1799149;topicseen#new

Utlogget Big Jaa9

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 253

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #7 : 14. april 2012, 21:18 »
Kjøp deg addidas adistar sko du  Smiley da har du kjempe sko som holder leeeeeenge  Smiley storfornøyd med mine , syns også de ser kulest ut om det betyr noe  Smiley
Go hard or go home !

Beste løft :

280 - 240 - 250

Powerlifting !

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #8 : 15. april 2012, 09:57 »
Det er veldig fristende! Koster mye da, men sånn jeg ser på det nå kommer jeg til å drive med det her så lenge jeg fysisk klarer det, så 2k er ikke så dyrt satt i perspektiv
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #9 : 15. april 2012, 10:11 »
Adidas power perfect er litt rimeligere, gode og kule. Har sånne og er veldig fornøyd.
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Gode sko for vektløfting?
« #10 : 21. april 2012, 15:05 »
Kjøp deg addidas adistar sko du  Smiley da har du kjempe sko som holder leeeeeenge  Smiley storfornøyd med mine , syns også de ser kulest ut om det betyr noe  Smiley

Jeg har og Adistar, 2004 modellen, og den ser fremdeles ny ut! Utrolig bra holdbarhet, og gode sko. Anbefales på det sterkeste Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!