Skrevet av Emne: Smal benk i smith?  (Lest 13405 ganger)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #30 : 15. april 2012, 02:06 »
HardCoreBakken:

Hva hadde jeg ment om ikke hadde skrevet:

"KONKLUSJON: Prøv en Smith-maskin og se hvordan du liker det. Mange har bygget enorme fysikker med Smith-maskiner, gått helt over fra frivekter til Smith m.m. og hatt kjempegod suksess med det (Dorian Yates bl.a. - 6 x Mr. Olympia). "

... Men heller hadde skrevet:

"KONKLUSJON: Prøv en Smith-maskin og se hvordan du liker det. Mange har bygget enorme fysikker med Smith-maskiner, gått helt over fra frivekter til Smith m.m. og hatt kjempegod suksess med det. "

Hvordan hadde du tolket denne konklusjonen da?

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Smal benk i smith?
« #31 : 15. april 2012, 03:04 »
Smith maskiner har sitt bruk de Smiley
Liker selv å variere litt med smith maskin...

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/why_i_love_the_smith_machine

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Smal benk i smith?
« #32 : 15. april 2012, 11:56 »
Sykt dum.

Som sagt: troll:) ingen grunn til å bry seg om 16åringer som tror de kan noe, paramora:)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #33 : 15. april 2012, 15:40 »
Som sagt: troll:) ingen grunn til å bry seg om 16åringer som tror de kan noe, paramora:)
Enig i at man egentlig ikke bør bry seg. Typisk svakhet med meg - prøve å rette synet på alle jeg er uenig med (selv på internett!!! *facepalm*). Men tror du tar feil når du sier at han er et troll. Har faktisk fått honnør fra denne fyren mange ganger, og mener å ha sett han skrive flere normale innlegg.

Troll har sjelden 1227 innlegg og 167 honnører.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #34 : 15. april 2012, 15:44 »
Smith maskiner har sitt bruk de Smiley
Liker selv å variere litt med smith maskin...

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/why_i_love_the_smith_machine
FANTASTISK ARTIKKEL!!! <3

Dette er slike folk treningsbransjen trenger. Folk som går i mot massen, men som faktisk har rett - og som kan argumentere så godt at de eneste som ikke blir enige er det som uansett er låst i sine ureflekterte syn.

Honnør for å poste denne artikkelen. Ekstremt, ekstremt bra argumentasjon.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #35 : 15. april 2012, 16:36 »
HardCoreBakken:

Hva hadde jeg ment om ikke hadde skrevet:

"KONKLUSJON: Prøv en Smith-maskin og se hvordan du liker det. Mange har bygget enorme fysikker med Smith-maskiner, gått helt over fra frivekter til Smith m.m. og hatt kjempegod suksess med det (Dorian Yates bl.a. - 6 x Mr. Olympia). "

... Men heller hadde skrevet:

"KONKLUSJON: Prøv en Smith-maskin og se hvordan du liker det. Mange har bygget enorme fysikker med Smith-maskiner, gått helt over fra frivekter til Smith m.m. og hatt kjempegod suksess med det. "

Hvordan hadde du tolket denne konklusjonen da?
Da hadde jeg tolket det som at man kan få god framgang, uten at du trekker steroider inn i bildet. Det var der jeg mente du gjorde en feil. Jeg var litt for kvass og slakk av meg til å svare slik jeg skulle, feil fra min side.


Som sagt: troll:) ingen grunn til å bry seg om 16åringer som tror de kan noe, paramora:)
Du kjeder deg så mye at du skal headhunte meg i alle trådene jeg svarer? Før jeg ble bannet for noen måneder siden på grunn av en hårsår moderator ingen likte var du alle plasser jeg svarte. Du føler du oppnår noe ved det siden du så iherdig driver på?
Til opplysning er jeg 18. Har du noe imot 16-åringer? Hva har de gjort deg galt siden du sammenligner den alderen med troll, noe som var feildiagnosering fra din side?
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Redstrek

  • Gjest
Sv: Smal benk i smith?
« #36 : 15. april 2012, 17:28 »
Du kjeder deg så mye at du skal headhunte meg i alle trådene jeg svarer? Før jeg ble bannet for noen måneder siden på grunn av en hårsår moderator ingen likte var du alle plasser jeg svarte. Du føler du oppnår noe ved det siden du så iherdig driver på?
Til opplysning er jeg 18. Har du noe imot 16-åringer? Hva har de gjort deg galt siden du sammenligner den alderen med troll, noe som var feildiagnosering fra din side?
Nå diskuterer du bare for å kverulere, og får å faktisk prøve å krangle. Blir for dumt. Han mente bare at du uttalte deg litt feil, noe du også gjorde. Finito.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #37 : 15. april 2012, 17:45 »
Nå diskuterer du bare for å kverulere, og får å faktisk prøve å krangle. Blir for dumt. Han mente bare at du uttalte deg litt feil, noe du også gjorde. Finito.
Du har tydeligvis liten fartstid i forumet. Liten vits i å kommentere når du ikke har kjennskap til saken.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Redstrek

  • Gjest
Sv: Smal benk i smith?
« #38 : 15. april 2012, 18:39 »
Muligens jeg ikke har trollet her inne på forumet her inne like lenge som deg, men jeg har fortsatt følgt med på diskusjonen. Det du skriver er urelevant. Det endrer ikke det faktum at det sisste du skrev var unødvendig. Stakkars trådstarter lurte bare på om noen hadde erfaringer med smith-maskin, ikke om 16-åringer burde sammenlignes med troll.

Jeg vil ikke diskutere Hardcorebakken, synes bare det sisste der var unødvendig.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #39 : 16. april 2012, 00:54 »
Muligens jeg ikke har trollet her inne på forumet her inne like lenge som deg, men jeg har fortsatt følgt med på diskusjonen. Det du skriver er urelevant. Det endrer ikke det faktum at det sisste du skrev var unødvendig. Stakkars trådstarter lurte bare på om noen hadde erfaringer med smith-maskin, ikke om 16-åringer burde sammenlignes med troll.

Jeg vil ikke diskutere Hardcorebakken, synes bare det sisste der var unødvendig.
Du må være forberedt på diskusjon når du kommer med usanne påstander.
Og du har ikke på langt nær vært registrert lenge nok på forumet til å få med deg en brøkdel av diskusjonen.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Redstrek

  • Gjest
Sv: Smal benk i smith?
« #40 : 16. april 2012, 09:27 »
Du må være forberedt på diskusjon når du kommer med usanne påstander.
Og du har ikke på langt nær vært registrert lenge nok på forumet til å få med deg en brøkdel av diskusjonen.
Jeg kommer ikke med usanne påstander. Jeg kan da pokker meg lese 3 sider av en "diskusjon" der du faktisk klarer å misforstå såpass mye at du tror man kan stille i Mr.O om man benytter seg av smith.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #41 : 16. april 2012, 23:01 »
Redstrek har rett, HardCoreBakken. Gi opp.

Og hvorfor i all verden må han ha vært registrert lenge på forumet for å kunne lese+forstå en diskusjon han ikke har deltatt i?

Håpløs hjerne på deg.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Smal benk i smith?
« #42 : 16. april 2012, 23:19 »
Jeg kommer ikke med usanne påstander. Jeg kan da pokker meg lese 3 sider av en "diskusjon" der du faktisk klarer å misforstå såpass mye at du tror man kan stille i Mr.O om man benytter seg av smith.
3 side av en diskusjon er ingenting. Tullete å leke psykiater og sette folk i bås når du bare har vært registrert siden 10 januar.

Redstrek har rett, HardCoreBakken. Gi opp.

Og hvorfor i all verden må han ha vært registrert lenge på forumet for å kunne lese+forstå en diskusjon han ikke har deltatt i?

Håpløs hjerne på deg.
Nei det har han ikke. Det var ikke diskusjonen mellom meg og deg jeg siktet til, noe som var svært åpenbart.
Håpløs hjerne på meg? Du skal få mene hva du vil, jeg holder meg for god til slike nedlatende og barnslige innspill.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Smal benk i smith?
« #43 : 17. april 2012, 00:20 »
Nei det har han ikke. Det var ikke diskusjonen mellom meg og deg jeg siktet til, noe som var svært åpenbart.
Håpløs hjerne på meg? Du skal få mene hva du vil, jeg holder meg for god til slike nedlatende og barnslige innspill.
Redstrek tror du mener diskusjonen vi har i denne tråden. Det tror jeg også. Hvilken diskusjon prater du om egentlig?

Og ikke KOM med at du holder deg for god til å prate nedlatende. Du har allerede VÆRT nedlatende. Du sier "Nei, du tar feil. Jeg har rett" - boom, ingen argumentasjon! Dette er alt annet enn høflig og modent.

Forresten, en ting som gikk med hus forbi, men...

Du skrev:

"Nei det er jeg ikke, for du skrev at f.eks jeg indirekte kan bli like svær som Mr.O byggere ved å trene i smith. De fikk visstnok bedre økning av det enn frivekter. Hvis du visste at de bruker dop hadde du ikke brukt de som eksempel. Jeg vil også få bevist at verdens beste byggere blir større av smith enn frivekter."

Jeg skrev aldri at du kan bli like stor som Dorian Yates av å trene i Smith. Dette er 100% galt, og du kommer ikke unna det. Selv om Dorain Yates har brukt dopingmidler, betyr ikke det at du kan avfeie alt han sier som ubrukelig informasjon - og tenke at "siden han brukte dopingmidler, ble han den han ble 100% pga det". FOR DET ER DET DU SIER.

Når Dorian Yates sier at lårstørrelsen hans ble dramatisk forbedret av å gå over til Smith-bøy i fra vanlig bøy - hva sier det deg? Tror du det har noe som helst med dopingmidler å gjøre? Eller kan det være at det er noe med ØVELSEN som er verdt å tenke på, som at Smith-bøy er mer stabil, tillater personen å trene tyngre alene, gå til failure uten å være redd for teinikksvikt m.m.? Du vet... Slike ting som er aktuelle å nevne i denne tråden, siden trådstarter lurte på om det kan være bra å trene øvelser i Smith-maskin?

Disse oppfatningene til Yates er verdt å trekke inn, fordi de belyser det samme som mange vil si om Smith-maskinen og dens effekt: Den fungerer helt fint viss du kun tenker styrke og muskelmasse.

Så vil noen si at den likevel ikke når opp til frivekter, og noen vil si at den gjør det - helt greit, begge deler er lov å mene. Selv heller jeg mot frivekter, men tror det er bedre å trene trygt i Smith enn farlig med fristang. Og effekten er god av begge deler. Ingen opplever 0 effekt av Smith og bra effekt av stang. Da gjør man noe feil.

Men selvsagt brukte Dorian Yates dopingmidler (han har til og med pratet høyt om dette selv). Men han ble ikke Mr. Olympia 6 ganger av å bruke dopingmidler alene. Man må fremdeles trene hardt, spise maten sin - ja, og bruke riktige øvelser! Om Smith-bøy funker for en Mr. Olympia, vil det nok kunne funke for deg også. På samme måte som at ingen Mr. Olympia-deltagere har bygget kassen sin utelukkende gjennom bare flyesøvelser, så vil det heller ikke funke for deg - for det er visse ting som går igjen når det kommer til øvelser og deres effekt på menneskekroppen, uansett om man er ren eller ei.

Skjønner du hva jeg mener nå?

Hvilke øvelser som funker for kroppsbyggere er altså stort sett de samme som for hvem som helst andre som prøver å bygge muskler. Hemmeligheten ligger i å velge øvelser man kan oppnå stor progresjon i, og det gjelder bl.a. Smith-bøy, Smith-benk m.m.

Når man I TILLEGG ser på hvor mange som trener i Smith-maskin uten å få vondt av det (knebøy i Smith er f. eks tryggere for en med ryggskader enn fribøy), burde det gå opp for personen som leser dette at Smith-maskinen KAN BRUKES SOM ET ALTERNATIV TIL FRIVEKTER OG ER IKKE NØDVENDIGVIS FARLIG FOR DEG.

Det er også en forskjell alt etter hva du vil bruke den til. De fleste kan trene knebøy i Smith helt fint, men noen vil ha problemer med å trene benkpress i Smith. Men teknikk spiller også en enorm rolle her. Noen tror de ikke er genetisk anlagt for å kunne trene benk i Smith, mens de egentlig helt fint kan det om de bare legger seg litt annerledes på benken.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Smal benk i smith?
« #44 : 17. april 2012, 11:30 »
3 side av en diskusjon er ingenting. Tullete å leke psykiater og sette folk i bås når du bare har vært registrert siden 10 januar.
Hvor lenge jeg har vært medlem av forumet er urelevant. Det har absolutt ingenting med dette å gjøre. Det jeg imidlertid mener er at du tror du er "for god" til å diskutere med meg siden du har vært registrert lengre her enn meg. Du burde tåle at andre sier imot deg uten at du skal skrive nedlatende.

Lær av innlegget til paramora over meg, der han beskriver hva han mener er verdt å trekke inn når det kommer til smith-maskin.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!