Skrevet av Emne: Benkpress !  (Lest 1543 ganger)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Benkpress !
« : 16. april 2012, 12:29 »
Hei !
Når jeg kjører benkpress har jeg alltid ett bredt krep.
Jeg starter så jeg har stanga på lik linje som nesen, når den er helt nede er den på slutten av brystkassen, altså helt nederst. Jeg løfter deretter helt opp til strake armer, og stanga er da på lik linje som nesen.

Jeg merker veldig lite. I bryst av dette, jeg gjør det slik at armene går inn mot kroppen når jeg løfter, og ikke 90 grader ut.

Når jeg trener med helt samme teknikk, bare med smalere grep merker jeg at det tar godt tak på brystet, jeg føler meg mere utmattet i det og jeg får trent det.

Hva burde jeg velge ?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Sv: Benkpress !
« #1 : 16. april 2012, 12:31 »
Hei !
Når jeg kjører benkpress har jeg alltid ett bredt krep.
Jeg starter så jeg har stanga på lik linje som nesen, når den er helt nede er den på slutten av brystkassen, altså helt nederst. Jeg løfter deretter helt opp til strake armer, og stanga er da på lik linje som nesen.

Jeg merker veldig lite. I bryst av dette, jeg gjør det slik at armene går inn mot kroppen når jeg løfter, og ikke 90 grader ut.

Når jeg trener med helt samme teknikk, bare med smalere grep merker jeg at det tar godt tak på brystet, jeg føler meg mere utmattet i det og jeg får trent det.

Hva burde jeg velge ?

Ett smalere grep....
Dvs. litt bredere enn skulderbredt pga skulderhelsen over lang tid. Når du skifter til denne vil du nok gå ned i kilo i benkpress, men det vil jevne seg ut:)
Og at du får bedre kontakt med musklaturen er veldig viktig.

Lykke til!
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Benkpress !
« #2 : 16. april 2012, 12:52 »
Ett smalere grep....
Dvs. litt bredere enn skulderbredt pga skulderhelsen over lang tid. Når du skifter til denne vil du nok gå ned i kilo i benkpress, men det vil jevne seg ut:)
Og at du får bedre kontakt med musklaturen er veldig viktig.

Lykke til!


Okei ! Prøvde her om dagen ett smalere grep, måtte ta av noen kg mindre, men ble betraktelig mere sliten.
Har alltid vært vandt til å ha lillefingeren rundt de planke sporene på stanga, men på gymmet jeg trener nå er de veldig breie.
Noen teknikk jeg kan bruke får å vite at jeg har samme posisjon på begge armene når jeg ikke har noen blanke spor å gå etter ?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Sv: Benkpress !
« #3 : 16. april 2012, 13:18 »

Okei ! Prøvde her om dagen ett smalere grep, måtte ta av noen kg mindre, men ble betraktelig mere sliten.
Har alltid vært vandt til å ha lillefingeren rundt de planke sporene på stanga, men på gymmet jeg trener nå er de veldig breie.
Noen teknikk jeg kan bruke får å vite at jeg har samme posisjon på begge armene når jeg ikke har noen blanke spor å gå etter ?

Egentlig bør du bare ta det med øyenmålet, eller bruke ett linjal og feste teip rundt... men det går vel heller ikke når du trener på ett gym.
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Benkpress !
« #4 : 16. april 2012, 14:21 »
Da prøver jeg dette, takk for svar !
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!