Skrevet av Emne: Anders Behring Breivik & Rettsaken  (Lest 24854 ganger)

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #60 : 03. juni 2012, 23:55 »
Hvilke ideologier som er giftig kommer ann på øyet som ser. Det er helt usaklig å snakke om. Dessuten er det slike holdninger til andre menneskers meninger som fører til denne sensuren som har gjort Anders Behring til en massedrapsmann. her gjelder det å se på fakta å være saklig

Usaklig sak å snakke om sett fra en relativistisk synspunkt, noe som ser ut som du følger. Du påstår at om en ideologi er giftig eller ei kommer ann på øyet som ser, vell du får stå fritt for dinne meninger, det er jo en grunn til at vi har ytringsfrihet. Men et sted må jo grensa gå. Du må ikke glemme at ikke alle mennesker er egnet til å kunne komme med "teorier" angående samfunnets oppbygning, fremtid etc. De menneskene jeg sikter til er sånne som terroristen som følger en ideologi, eller "teori", og velger å følge det blindt. De føres i en trang, mørk og tåkete vei der de hele tiden blir minnet om at den veien de følger er det eneste riktige.

Jeg stusser litt på den nest siste setningen din... Hvordan kan du mene at de menneskene som velger å stå imot ekstremistiske ideologier som fascismen, som legaliserer drap på motstandere på grunnlag av andre tankesett, kan være årsaken til terroristens handlinger? Du mener altså at vi skal slappe av på sofaen mens slike "mennesker" kan fritt spre gift i samfunnet som dermed vil sette menneskenes liv i fare. Jeg tror du bør se på de tankegangene som Norge følger, og som har blitt lagt som grunnleggende prinsipper som tjener samfunnets borgere, nemlig demokratiet. En av de grunnleggende prinsippene i en demokratisk stat er at du har såpass frihet at din frihet ikke er i bekostning av andres frihet. Du har valgt å etablere deg i et demokratisk land som setter dette kravet til deg, dvs. at velger du å bryte dette, da forventes det reaksjoner, som du nettopp har også akseptert(fengsling etc.).
Denne reaksjonen bør komme som et resultat av handlingen, og da er dødsstraff en gunstig metode for slike ekstreme farlige "mennesker".

Selv om jeg sier at reaksjonen bør komme som et resultat av handlingen, betyr det ikke at giften bør få fritt spillerom. Det bør nettopp begrenses innenfor de prinsippene som samfunnet har valgt å følge.
Og denne "sensuren" som du snakker om? Mener du den sensuren som lot en terrorist bygge nesten uhindret en bombe for så å sprenge det foran et av samfunnets heldigste bygning?
Myndighetenes sensur og oppfølging skal i prinsippet hindre at slike "mennesker" utvikler seg i såpass feil retning at de tyr til handlinger framfor bare ord.

I motsetning til deg, mener jeg at grensen for "lovlige" ideologier stopper der ideologien setter individenes liv i fare på bakgrunn av falske premisser. Og ja her gjelder det å se på fakta, se virkeligheten med klare øyne, og ikke gjennom en tåke av konspirasjonsteorier... 
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #61 : 04. juni 2012, 10:05 »
En av de grunnleggende prinsippene i en demokratisk stat er at du har såpass frihet at din frihet ikke er i bekostning av andres frihet. 

Hvor får du dette fra? Dette prinsippet blir ihvertfall ikke fulgt i Norge.

foran et av samfunnets heldigste bygning?

En veldig heldig bygning.

I motsetning til deg, mener jeg at grensen for "lovlige" ideologier stopper der ideologien setter individenes liv i fare på bakgrunn av falske premisser. Og ja her gjelder det å se på fakta, se virkeligheten med klare øyne, og ikke gjennom en tåke av konspirasjonsteorier... 

Slik som sosialdemokratiet og sånn?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #62 : 04. juni 2012, 14:58 »
Det er et av de prinsippene som legger grunnlag for demokratiet, som blandt annet John Locke la grunnlag for, og som igjen la grunnlag for grunnloven...

Jeg er enig med Locke om prinsippet. Men ikkeaggresjonsprinsippet, som det heter, hører ikke sammen med demokrati. De to er på mange måter motsetninger.


Regjeringsbygningen er en heldig bygning for folket, iallefall for de som verdsetter demokratiet. Mange mennesker har mistet livet sitt for å bevare den demokratien som nettopp du sitter å nyter nå, og under andre verdenskrig kjempet mange mot nettopp den ideologien som terroristen nå følger.

Hellig mener du ja. Jeg syns ikke det er en hellig bygning. Jeg er ikke religiøst opptatt av staten.

Den ideologien? Nasjonalsosialismen mener du tenker jeg? Den som deler mange likhetstrekk med det meste av kontemporær politikk i verden? ABB er vel så vidt jeg vet ikke nazi.

Forøvrig nyter jeg ikke demokratiet. Det er det nok mange som kan skrive under på når det gjelder innvandringsdebatten også.

Takk for meg!

Nei, det var da så lite.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.


Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #64 : 04. juni 2012, 22:30 »
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #65 : 04. juni 2012, 23:49 »
Hellig mener du ja. Jeg syns ikke det er en hellig bygning. Jeg er ikke religiøst opptatt av staten.

Den ideologien? Nasjonalsosialismen mener du tenker jeg? Den som deler mange likhetstrekk med det meste av kontemporær politikk i verden? ABB er vel så vidt jeg vet ikke nazi.

Forøvrig nyter jeg ikke demokratiet. Det er det nok mange som kan skrive under på når det gjelder innvandringsdebatten også.

Hellig var ordet ja, takk for rettelsen... Selv de beste kan av og til gjøre en del skrivefeil!  Wink

Men back to topic:
"Hellig" var kanskje et uheldig begrep, siden religion lett kan blandes inn her, men poenget var iallefall at regjeringsbygningen, sammen med de andre viktige institusjonene, har en såpass høy verdighet for det har blitt krevd en høy pris for deres eksistens. Vil ikke gå inn i historien, men kanskje vet du mer enn meg angående saken!?

På hvilken måte kan man ikke sammenligne terroristens tankegang med nazismen? Selv om han selv påstår at det ikke er tilfellet, så ligger det klart frem at han har en typisk nazistisk ideologi. Forskjellen her er at hatet mot jødene er skiftet ut med hatet mot muslimer/innvandrere. "Eurabia", norske rasens "utvasking", konspirasjoner om at muslimer skal ta over Europa og de handlingene han utførte er vell ikke overbevisende om terroristens ideologi? For en ekte nordmann med rent norsk blod kan umulig utføre slike handlinger med mindre han er "gal"?
Hadde det vært en muslimsk person som hadde utført handlingene, hadde han automatisk blitt stemplet som en islamist, selv om handlingen var utført av andre årsaker enn religiøse... Merk at jeg på ingen måte støtter noen religioner, er personlig i mot alle religioner og mener de har kun en plass de tilhører, og det er søppelkassa, men man må alltid tale med ærlig tunge.

Påstanden over er på ingen måte generalisert, så det er klart, men ofte ser man at det unngås å knytte terroristen til slike ideologier, han er vell bare en "gal" mann...

Jeg er selv enig at innvandringspolitikken har slått feil mtp. åpen grense og opphold for terrorister(eks. Mullah Krekar), men å komprimere demokratiet i en feilslått politikk blir bare dumt. Husk at helheten er større enn delene Wink
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #66 : 06. juni 2012, 14:21 »
Spillingen er bare en puslespill bit i et stort hele. Hvis de kan bevise at han har vært i WOW-verdenen og tenkt lite på kompendiet/terror opplegget fram til tiden rett før, vil jo det si at aksjonen egentlig var mye mer spontan og mindre planlagt enn han påstår.

Det igjen vil gjøre det mer sannsynlig med en psykisk lidelse som årsak.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #67 : 06. juni 2012, 14:42 »
ABB er god nok til å "karaktermyrde" seg selv. F.eks når han i det ene øyeblikket mener han skal klare å fly et fly ved å ha sett en youtubevideo for i det andre å måtte ringe falken for å sette den ene leiebilen i revers.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #68 : 12. juni 2012, 10:52 »
Synes uttalelsene hans hvor han først sa: "World of Warcraft kan sammenlignes med sjakk i OL, det er toppidrett, ivertfall på det nivået jeg er på."

........og noen minutter senere kommer denne; "jeg vil ikke svare på flere spørsmål, jeg vil ikke bidra til å latterliggjøre meg selv."

LOL
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Anders Behring Breivik & Rettsaken
« #69 : 12. juni 2012, 13:08 »
"World of Warcraft kan sammenlignes med sjakk i OL, det er toppidrett, ivertfall på det nivået jeg er på."

LOL

Dummeste han noensinne har sagt, for en dust. WoW suger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!