Skrevet av Emne: Sticky: Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk  (Lest 113990 ganger)

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Er man nødt å lese heeeele den teksten på 1. siden for å vite hvordan dogg-crapp er?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Nei, det er du ikke. Du MÅ LESE ENDA MER ENN DET. Det der er bare innføringen. Smiley

Og gidder du ikke lese om dette, så er du ikke klar for å trene det heller. Med erfaringen du sitter med hadde jeg vel ikke gått ned den veien uansett......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Ikke bli lei deg over svaret fra UAC... han har desverre rett, skjønner du! Det ER mye jobb å sette seg inn i. Og det KREVES god treningserfaring. Men 1 av DC-prinsippene er et universellt tips: Progresjon på vektene... KOnstant progresjon! Tenk slik, og tren et par års tid, les alt du kommer over, og prøv når du er fit fot it! Smiley

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Okey, men da holder jeg meg til heller å bare øke hver trening som jeg holder på med nå. Løfter med det dobbelte i biceps curl enn det jeg gjorde for 2mnd siden Smiley

Funker veldig bra Smiley

Utlogget ambiguous

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

Er man nødt å lese heeeele den teksten på 1. siden for å vite hvordan dogg-crapp er?

LESE hele teksten? Prøv å SKRIVE den du! :O

Hehe, utrolig hvor mye "slit" lesing er for enkelte.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261



LESE hele teksten? Prøv å SKRIVE den du! :O

Hehe, utrolig hvor mye "slit" lesing er for enkelte.

For noen ja, personlig så hater jeg å lese, så det er der problemet ligger. Men jeg føler ikke at det er så veldig nødvendig å prøve doggcrapp for jeg har bra framgang, ellers hadde jeg sikkert tatt meg tid til å lese det Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Er utrolig mye lesing for aa sette seg inn i DC, men det er saa absolutt anbefalt. Om du finner noen paa gymmet som trener DC, kan de kanskje hjelpe deg litt though. La deg joine et par treninger og kopiere program som du kan starte ut med.
Aa bruke to timer paa aa lese litt for aa finne verdens program er heller ikke for mye aa forlange. Saa kan du lese det mer 'avanserte' senere. Jeg startet lett med straighte sett+av og til static hold, saa tok det 6 uker foer jeg la til noe mer.

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
Tenkte at siden det er en del som ikke helt forstår forklaringen for utførelsen av rack chins legger jeg ut et bilde av den  Smiley



BUMP Grin

nytt illustrasjons bilde Smiley
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget tunaboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

  • Shit just happend
Jeg skal begynne på onsdag med dette programmet og er ganske spent på resultatet videre! Smiley
Men 1 ting jeg ikke forstod helt var variasjonen pr muskelgruppe, si jeg har hammercurls som min favorittøvelse og skal toppe resutatet for hvergang på den.. hva med fav. øvelse 2-3 da? skal jeg prøve å toppe kaken der også eller skal jeg holde meg på et visst antall repp?

+

Forstod det slik at om jeg tar 8 repp.. *puste,puste* 4 repp... og 2 repp på 100kg benk og slår det med totalt 16 repper neste gang, skal jeg legge på to 1.25kg plater da? jeg mener.. var det 1.25kg platene som var cluet for øking i styrke?
metrofili er en tvilsom greie..

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Jeg skal begynne på onsdag med dette programmet og er ganske spent på resultatet videre! Smiley
Men 1 ting jeg ikke forstod helt var variasjonen pr muskelgruppe, si jeg har hammercurls som min favorittøvelse og skal toppe resutatet for hvergang på den.. hva med fav. øvelse 2-3 da? skal jeg prøve å toppe kaken der også eller skal jeg holde meg på et visst antall repp?

+

Forstod det slik at om jeg tar 8 repp.. *puste,puste* 4 repp... og 2 repp på 100kg benk og slår det med totalt 16 repper neste gang, skal jeg legge på to 1.25kg plater da? jeg mener.. var det 1.25kg platene som var cluet for øking i styrke?
Du skal velge 3 øvelser for hver muskelgruppe, og selvsagt øke i hver av dem, hver trening.

Bare øk litt og litt, er ikke verre enn det. Er ingen regel for hvor mye du skal øke. Noen øvelser kan du øke fem og fem kg i, andre 0,5 kg. Det går noen uker med trening, og så kommer du inn i hvordan du skal gjøre det
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget tunaboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

  • Shit just happend
Du skal velge 3 øvelser for hver muskelgruppe, og selvsagt øke i hver av dem, hver trening.

Ja men det var det jeg var litt usikker på.. skal jeg holde på favoritt øvelse 1 helt til jeg stopper opp? Hver eneste trening altså, for så å gå over til fav 2.. slite med den til det stopper opp der og gå over til fav 3 etter det?
metrofili er en tvilsom greie..

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Nei, da har du misforstått litt.

Skal prøve å forenkle det.

Du deler opp kroppen i to, vi kaller den ene dagen A, og den andre B.

På dag A trener du bryst, og på dag B trener du forside lår.

Du velger tre øvelser for bryst: F.eks Benkpress,flyes, skråbenk.
Og tre øvelser for forside lår: Knebøy,benpress, lårspark

Da blir treningene slik:

Trening 1A benkpress
             1B Knebøy
             2A Flyes
             2B Benpress
             3A Skråbenk
             3BLårspark
Da har du gjort en rotasjon, og starter da rotasjonen på nytt, men denne gangen skal du løfte tyngre på hver trening.

Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget tunaboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

  • Shit just happend
Nå finner jeg ikke hvor det stod i teksten men er sikker på jeg leste det,
han snakket noe om at du kom til å gi enda mer hver trening når du skulle kjøre favorittøvelser pga om du ikke toppet kaken så måtte du bytte den ut med neste favorittøvelse.. Noen øvelser kunne du bruke 4 uker på før det stoppet opp og andre opp til 1år.
Det var den beste måten å bli sterk i alle øvelsene på og vere sikker på at en ikke stangnerte, så neste gang en kom tilbake til favoritt øvelse 1 så startet en med litt lettere vekter enn der en sluttet og gjorde et nytt forsøk.

Dette var en oversettelse av Dogcrapp fra Ambiguous på www.fitnessprat.no vell og merke, men om dette ikke er et tilfelle så må jeg vell lese hele oversettelsen her og.
metrofili er en tvilsom greie..

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Ok, sånn sett.

Du starter altså med tre øvelser, slik jeg satte opp. Når du ikke klarer å øke mer på en eller flere av de øvelsene, så bytter du de ut med en helt annen.

Så det er ikke slik at du trener med en øvelse hver trening, og når du stopper på den så begynner du på øvelse nr.2 osv.

3 øvelser som du roterer mellom hver trening. Når den ene sier stopp, finner du en ny, mens du fortsette med de to andre.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget tunaboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

  • Shit just happend
Ahaa.. Men da forstod jeg litt mer!
Satser på at ting faller mer på plass etterhvert, men er alikevell klar for et forsøk på onsdag! Smiley
Takker for veiledning
metrofili er en tvilsom greie..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!