Skrevet av Emne: Mellomrom mellom brystene  (Lest 4616 ganger)

Utlogget dulol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Mellomrom mellom brystene
« : 17. april 2012, 14:00 »
Jeg har et problem med brystkassa. Det ser ut til at jeg ikke trener midten av brystet - mellom brystene. Brystene blir forsovet større og sterkere, men i midtpartiet ser det ut til å etterlates en grop. Med dette mener jeg en veldig bred U-form mellom brystene. Er ute etter øvelser/ metoder som gir meg en smalere V-form.

Noen som vet om noen effektive økter for å trene en større del av brystet slik at denne gropen inkluderes?

Utlogget RydEN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Brystøvelse
« #1 : 17. april 2012, 14:06 »
Du kan vel faktisk ikke få muskler akkurat der da? Det betyr vel bare at brystene dine begynner å bli store. hvis du vil ha et større og flatere bryst så burde du vel ta skråbenk og trene de øvre brystmusklene.

Utlogget kristoffer.kjos

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Brystøvelse
« #2 : 17. april 2012, 16:37 »
Du kan vel faktisk ikke få muskler akkurat der da? Det betyr vel bare at brystene dine begynner å bli store. hvis du vil ha et større og flatere bryst så burde du vel ta skråbenk og trene de øvre brystmusklene.

Er jo alltid snakk om korte og lange muskler og alt det tullet der, men man kan vell hovedsaklig forme musklene noe! evt trekke de nærmere hverandre som man gjør ved øvre del av ryggen f eks Smiley

fant denne for en stund siden, hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, men noen kan sikkert komme med noen argumenter for eller imot Smiley

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/391516_209188935849867_176480895787338_290413_498498616_n.jpg


Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Brystøvelse
« #3 : 17. april 2012, 16:45 »
Broscience-folk vil si at du bør kjøre cable crossover med kryssede armer på slutten, for å trene den indre delen ekstra mye.

Vitenskapsfolk vil si at dette er genetisk, og at du sannsynligvis alltid vil ha et bryst som er formet slik. De vil også si at det eneste du bør gjøre er å forstørre hele kassen, slik at alt vokser.

Selv er jeg litt i tvil om hva som funker, til tross for at jeg anerkjenner forskere for det de kan. Når du trener f. eks benkpress med stang, så vil du oppleve å gjerne bli mer støl ut i sidene av brystet fremfor i midten. Når du kjører skrå benkpress, så vil du gjerne oppleve å bli mer støl i toppen av brystet fremfor i den nedre delen. Og i øvelsesbøker som brukes på universitetsnivå (jf. "Strength Training Anatomy" av Frèdéric Delavier) så læres det faktisk bort at du kan fokusere ekstra mye på ulike deler av brystet alt etter hvilken øvelse du gjør, selv om du likevel alltid vil aktivere hele muskelen. Cable crossover blir her vist som en øvelse som går ekstra på "kløften". "Strength Training Anatomy" er forøvrig solgt i over 1 million eksemplarer, og er - som jeg skjønner - særdeles anerkjent som et nyttig øvelsesoppslagsverk blant folk som jobber i denne bransjen.

Skal man høre på folk i fitness- og byggerindustrien, som er profesjonelle og har drevet med dette i 20+ år, så er det også mulig å trene både øvre, nedre, indre og ytre bryst ekstra mye alt etter hva du velger.

Det er et spørsmål om hvem som har rett. Selv er jeg ikke forsker, og vet ikke hvilke metoder forskerne bruker for å komme frem til det de gjør. Derfor vil jeg ikke si at de er dumme. De fleste har lang utdanning. Men det kan være de gjør feil, eller begrenses av teknologi for å trekke 100% korrekte konklusjoner likevel.

Det er noe å tenke over iallfall. Jeg tror ikke det er dumt å høre på forskerne, og bare fokusere på å gjøre hele muskelen større. Selv elsker jeg cable crossover, og synes den har økt mitt indre bryst dramatisk om jeg må si det selv. Men jeg anerkjenner at det kan være en feilanalysering av min egen kropp, og at det vel så mye kan ha å gjøre med at cable crossover er bare en veldig god brystøvelse som har trent hele brystet mitt veldig bra. Flyesøvelser er generelt undervurdert, og det er de som har veldig bra masse og bare sverger til flyes. Tror selv en kombinasjon aldri slår feil, men poenget er at det kan være brystet ditt bare er understimulert fordi du bruker feil øvelser. F. eks er det mange som trener masse benk og skråbenk, men aldri får noe bra bryst. Så klager de på en spesiell del av brystet etterpå, selv om virkeligheten er at de burde klage på hele brystet sitt - og kanskje prøve noe nytt, som får det til å gro skikkelig?

Et stort bryst ser sjelden dumt ut ved at det er "for lite kløft" osv. Tenker iallfall jeg.

Utlogget dulol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Brystøvelse
« #4 : 17. april 2012, 23:24 »
Takk for et utfyllende og lærerikt svar. Får legge litt vekt på øvelser som flyes og cable crossover framfor baseøvelser som benkpress - så får tiden vise om dette kun ligger i genetikken. Ut ifra det du nevner, paramora, så virker det som om det kan ligge noe i linken kristoffer postet. Får også teste ut å presse med smalere grep.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Brystøvelse
« #5 : 18. april 2012, 13:30 »
Hadde litt for mye mellomrom før. Så bestemte jeg meg for å ha litt skråbenk (ca 15 -20 %) som hovedøvelse. 2 år etter, bryset er mer rundere og mellomrommet er forsvunnet
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Brystøvelse
« #6 : 18. april 2012, 14:46 »
Hadde litt for mye mellomrom før. Så bestemte jeg meg for å ha litt skråbenk (ca 15 -20 %) som hovedøvelse. 2 år etter, bryset er mer rundere og mellomrommet er forsvunnet

Det er nok pga. muskelen generelt har blitt større.

Selv har jeg vurdert å legge til litt corssovers.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Mellomrom mellom brystene
« #7 : 18. april 2012, 21:30 »
Det er nok pga. muskelen generelt har blitt større.

Selv har jeg vurdert å legge til litt corssovers.

Ja, men også som et resultat av at øvre bryst har vokst litt. Så illusjonen på gapet vil dermed virke mindre, og så vel bli mindre Smiley Virker som om vi er enige, musklene blir jo større.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Mellomrom mellom brystene
« #8 : 19. april 2012, 11:12 »
Det er veldig lett å finne ut om du kan gjøre noe med det, uten å bruke 2 år på å finne det ut. bare ta venstre arm, og hold den strak så langt til høyre du kan, da burde brystmuskelen din være så stor som mulig. hvis det gjør at gapet blir fylt igjen, så funker det med trening, hvis du fortsatt er helt flat der, så er det ingen ting du kan gjøre. Det er umulig å trene på en måte som flytter muskelfester
Voice chat OFF
Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!