Skrevet av Emne: Hvilke kosttilskudd?  (Lest 24332 ganger)

Utlogget why_not?

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hvilke kosttilskudd?
« : 20. april 2012, 00:18 »
Hei, jeg har lett en del på forumet nå, men jeg finner ikke helt svaret på det jeg lurer på Sad

Jeg har nylig begynt med boksing, og  det viste seg at var relativt god trening =D Men så lurer jeg litt på hvilke kosttilskudd som kan være smart å ta i sammenheng med denne typen trening.

Har vurdert å kjøpe meg en pakke med proteinpulveret Whey-80 og en pakke med Creatine Monohydrate. er det noe mer som er et "must"?

Vil bare understreke at jeg vet at protein og kreatin ikke er supermiddler som gjør deg stor på 123, men har lyst til å prøve det Wink

Utlogget Hakon92

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

  • "If you can visualize it, you can achieve it!"
Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #1 : 20. april 2012, 23:36 »
Det er veldig greie produkter det Smiley

Hvis du er ute etter noe mer prestasjonsøkende med oppiggende effekt vil jeg anbefale Jack3d, som fås kjøpt i sverige. Anabolic Beast fra gymgrossisten er også et bra produkt.
Ernæringsfysiologi-student.
Alder: 21
Vekt off: 120kg
Høyde: 178-179

Benkpress: 130kg x 1
Markløft: 180kg x 1
Knebøy: 160kg x 1
Roing med stang: 170kg x 3

Hjemmeside: http://teenbodybuilding.wordpress.com/


TRENINGSLOGG/BILDER:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100254.msg1661197;topicseen#new

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #2 : 20. april 2012, 23:44 »
Hva slags trening driver du med da ? Trener du mye med vekter, styrketrening osv da ? I utgangspunktet vil du ikke tjene noe særlig på å høyt proteininntak eller kreatin hvis du bare hopper rundt i en ring og slår. Men trener du tung styrketrening i tilleg er det jo lurt..
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #3 : 21. april 2012, 11:54 »
Hva slags trening driver du med da ? Trener du mye med vekter, styrketrening osv da ? I utgangspunktet vil du ikke tjene noe særlig på å høyt proteininntak eller kreatin hvis du bare hopper rundt i en ring og slår. Men trener du tung styrketrening i tilleg er det jo lurt..

Så du mener at boksere ikke er tjent med å hå et forholdshvis høyt proteininntak? Dummeste jeg har hørt.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #4 : 21. april 2012, 20:12 »
Kommer ann på diverse faktorer, f. eks. om du driver styrketrening ved siden av (som man sikkert alltid gjør hvis man er på et visst nivå), men i utgangspunktet er jo boksing aerob trening.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #5 : 21. april 2012, 20:31 »
Kommer ann på diverse faktorer, f. eks. om du driver styrketrening ved siden av (som man sikkert alltid gjør hvis man er på et visst nivå), men i utgangspunktet er jo boksing aerob trening.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #6 : 21. april 2012, 20:34 »
Jeg vil anbefale proteinpulver og tran. Om du ikke allerede drive styrketrening ved siden av boksingen er kan det nok være en fordel. Litt ekstra styrke skader nok ikke. Jeg ville forholdt meg til basic tilskudd. Spøs litt hvor mye penger du vil bruke da, men jeg ville heller brukt mer penger på mat. Har selv brukt litt mye penger på tilskudd, men ser i etterkant at det jeg gjorde ikke var så lurt. Tror ikke tilskuddene ga meg så mye ekstra.

Utlogget why_not?

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #7 : 22. april 2012, 03:17 »

tror du har et greit poeng der med prisen ect. Spurte en kar på treningen, og han sa at protein var å anbefale. Resten mente han at ikke burde prioriteres.  ettersom han har gått der en stund, og er greit stor tenkte jeg han har peil på hva han snakker om. men takk for svar folkens


Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #8 : 22. april 2012, 10:52 »
Kommer ann på diverse faktorer, f. eks. om du driver styrketrening ved siden av (som man sikkert alltid gjør hvis man er på et visst nivå), men i utgangspunktet er jo boksing aerob trening.

Lyst til å utdype denne påstanden?

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #9 : 22. april 2012, 19:16 »
I mitt hodet så krever det å hoppe rundt og vifte med armene mer oksygen en muskelstyrke, men kan sikkert skjønne at du blir ganske kjørt i bryst og armer av å slå mot motstand hele tiden. Jeg bare synes det hørtes litt merkelig å "ta proteinshake etter boksinga", ved første øyekast fikk jeg bare assosiasjoner med folk som bruker proteintilskudd til alt uansett hva de trener, selvom de ikke driver særlig muskelnedbrytende trening, men men
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #10 : 22. april 2012, 19:22 »
Hvis du ikke vet du får nok proteiner via kosten, kjøp proteiner. Hvis du er ny innen styrke, ikke bruk kreatin før du er over den kneika der du bygger mye i starten. Etter det kan du kjøpe kreatin monohydrat (beste kreatinet spør du meg).

Sliter du med energi må du først og fremst legge om kosten, og om du trenger enda et kick drikk grønn te før trening.

Andre ting som kan være greie:

glutamin, magnesium, zink, multivitaminer...

180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget mirin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #11 : 22. april 2012, 21:13 »
Andre ting som kan være greie:

glutamin, magnesium, zink, multivitaminer...



Glutamin har 0 effekt, med mindre du har blodmangel.

Redstrek

  • Gjest

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #13 : 22. april 2012, 21:20 »
multivitaminer
proteiner
bcaa
omega 3
kreatin
testo

Utlogget mirin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #14 : 22. april 2012, 21:32 »

tl;dr.

Alle får i seg nok glutamin, selvom de ikke spiser mye. Så å supplementere med glutamin har 0 effekt. Og hvis du ikke får i deg nok glutamin via vanlig mat, burde du iallefall ikke bry deg om muskelbygging og bruke penger på kosttilskudd :p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!