Skrevet av Emne: Hvilke kosttilskudd?  (Lest 24185 ganger)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #90 : 01. mai 2012, 03:08 »
xD

DATT THERE GLOOOTAMIN BRAHH
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #91 : 01. mai 2012, 12:42 »
Poenget var bare at det fungerer på folk selv om det kanskje ikke fungerer på deg.

Aldri prøvd det. Hvem vet, kanskje jeg hadde blitt et beist med Glutamin. Tviler dog. Selv om stort sett all vitenskap tilsier at glutamin i tilskudd er waste, så respekterer jeg at du bruker det ettersom du selv føler du får effekt. Håper i alle fall at du ble litt mer kildekritisk.

Men neste gang en kid spør deg om Glutamin så burde du kanskje si "Jeg personlig synes det er et bra tilskudd, jeg føler det gjør ditt og datt, men du skal vite at det finnes lite vitenskap som støtter det".

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #92 : 01. mai 2012, 12:52 »
Finnes flere beviste positive effekter med glutamintilskudd, problemet er at ingen av disse har noe med muskelbygging/treningsfordeler å gjøre, så det er nok i stor grad waste
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #93 : 01. mai 2012, 14:25 »
Jeg har sagt det hjelper restitusjonen min. Ikke muskelbyggingen. Selvfølgelig blir man ikke et beist av glutamin. Tror jeg har nevnt det i alle postene mine.

Om det er placebo spiller for meg liten rolle når jeg restituerer så fort som jeg gjør etter jeg startet å bruke det.

Uansett så er dette hva jeg skrev i første posten:

"Andre ting som kan være greie:

glutamin, magnesium, zink, multivitaminer..."

Som i: andre tilskudd du kan se litt på... Var ikke noe jeg anbefalte eller ikke anbefalte.

Men nå har det vært mye off topic her. Jeg har sagt min mening om glutamin, dere har deres mening og lenger tror jeg ikke vi kommer.

Peace out.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #94 : 01. mai 2012, 15:52 »
Ja, alle har en mening. Det betyr ikke at de er like mye verdt, feks synsing vs vitenskap.

Jeg tviler ikke på at du ikke har sagt noe om glutamintilskudd og hypertrofi, men du har sagt "Dere kom med noen kilder på hvorfor man IKKE trenger, men det finnes også mange på hvorfor du BØR ta det." Noe som er vranglære, for det finnes ikke.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #95 : 01. mai 2012, 16:35 »
Casein before bed brah
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #96 : 03. mai 2012, 22:53 »
Kommer ann på diverse faktorer, f. eks. om du driver styrketrening ved siden av (som man sikkert alltid gjør hvis man er på et visst nivå), men i utgangspunktet er jo boksing aerob trening.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #97 : 04. mai 2012, 11:11 »
Som sagt det kommer veldig an på hvilket nivå du er på, men er klar over at det kreves mye styrke uansett.

Men plasser en styrkeløfter eller en bygger i ringen? Tror han ville fått problemer etter et par-tre runder. Kreves MYE kondisjon og utholdenhet for å holde ut der ass, og da er vel ikke proteinpulver det første du må tenke på, var egentlig det som var utgangspunktet mitt for den kommentaren.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #98 : 04. mai 2012, 12:45 »
Boksing generelt som i en boksekamp og meste av treningen er anaerobt. Bare litt av det er aerobt. En bitteliten smule! Forresten så er det greit å ha proteiner om man sliter med å spise nok via annen mat. Poenget er ikke at han trenger PULVER, men tilskudd sånn at han kan fortsette å bli sterkere og enda større istedetfor å forbli en svekling. Ja, det finnes også sveklinger som bokser som ikke er flinke med proteinene og kosten generelt.

I UTGANGSPUNKTET er boksing anaerobt punktum.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #99 : 04. mai 2012, 13:33 »
Boksing som mange andre sporter har innslag av både anaerobe og aerobe perioder. Skal man absolutt sette det i en kategori så vil jeg sagt at det hovedsakelig er en aerob idrett. Mye taktikk, feeling out process, danse lett på tærna mens man leter etter åpninger ved å jabbe, evt slår noen kombinasjoner. Lite anaerobt ved en typisk boksekamp.

Får man inn et godt slag som ryster motstanderen følger man gjerne om med en barriere av slag for å forsøke å avgjøre kampen. Dette blir isåfall den anaerobe delen.


Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #100 : 04. mai 2012, 13:47 »
Vet ikke med deg om du bokser, men når jeg sparrer (jeg bokser) så holder jeg et såpass høyt tempo så jeg sår syre i skuldre og blir helt andpusten (prøver jo å få inn flest mulig slag). Om hele kampen er aerob for noen så er de enten veldig godt trent for å unngå syreopphoping, eller så gir du ikke nok.

I min tid med kampsport har det meste av sparring, sekktrening og partnertrening vært anaerobt. Samme med styrkedelen. Eneste aerobe treningen jeg har hatt er de gangene vi jogger eller hopper litt rolig tau.

Så sannsynligvis så er det opp til en selv hvordan treningen er. Mange som trener hjemme for kondisjonen, men når jeg først bokser så kjører jeg meg i grunnen for å sette ut syra enda lenger neste gang.

Men som sagt så er det jo litt begge deler.

edit:

En kamp er jo mange små runder der en blir dritsliten hver runde ofte, mens f.eks. om du spiller fotball så må du ha god nok aerob kapasitet til å holde ut lenge.

Min erfaring er i hvertfall at boksing er anaerobt og ikke primært aerobt. Avhengig av nivå og hvor godt trent en er så vil det i hvertfall i min oppfatning være 70-80% anaerobt og resten aerobt.

Dessverre finnes det ingen fasit på dette med tanke på at folk reagerer ganske forskjellig på trening og vi er forskjellig trent så boksing er for meg anaerobt.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #101 : 04. mai 2012, 13:54 »
Vet ikke med deg om du bokser, men når jeg sparrer (jeg bokser) så holder jeg et såpass høyt tempo så jeg sår syre i skuldre og blir helt andpusten (prøver jo å få inn flest mulig slag). Om hele kampen er aerob for noen så er de enten veldig godt trent for å unngå syreopphoping, eller så gir du ikke nok.

I min tid med kampsport har det meste av sparring, sekktrening og partnertrening vært anaerobt. Samme med styrkedelen. Eneste aerobe treningen jeg har hatt er de gangene vi jogger eller hopper litt rolig tau.

Så sannsynligvis så er det opp til en selv hvordan treningen er. Mange som trener hjemme for kondisjonen, men når jeg først bokser så kjører jeg meg i grunnen for å sette ut syra enda lenger neste gang.

Men som sagt så er det jo litt begge deler.

Sikker på at du forveksler definisjonen til "anaerob" med noe annet nå?

Jeg kan jo ikke uttale meg om hvordan du gjør det, men gå på youtube og søk på en tilfeldig boksekamp. Mesteparten av kampen er garantert aerob.

edit: Det siste du sier der gjør jo saken litt annerledes. Kan jeg være at det er en anaerob sport for nettopp deg, men generelt vil jeg si at boksing er aerob.

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Hvilke kosttilskudd?
« #102 : 04. mai 2012, 13:56 »
Kommer jo litt an på det da. selvfølgelig er mye av det også aerobt, men om du prøver å bokse (sparre eller noe) så skal du få se at du sliter anaerobt.

Jeg skal forresten ikke si noe mer siden det blir vanskelig å sammenligne. For meg personlig er boksing for det meste anaerobt om jeg står på siden den aerobe utholdenheten min har vært ganske dårlig fram til nå. Men forstår hvor du vil hen...
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!