Skrevet av Emne: Fra AF utøver til en bedre ro-utøver  (Lest 52864 ganger)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #75 : 01. oktober 2012, 10:46 »
et par bilder...


Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #76 : 03. oktober 2012, 00:04 »
Looking goood!

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #77 : 03. oktober 2012, 21:59 »
Flott form!
Lykke til på NM!  Smiley
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #78 : 05. oktober 2012, 10:45 »
Dæven, der var hu tilbake. Takk, gir alt!! :-)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #79 : 08. oktober 2012, 09:21 »
Jeg var forberedt på at det kunne og ville bli tungt, men ingenting vissteg om HVOR ille det kunne bli...

Målet ble satt for litt over et år siden, jeg ville delta i NM i athletic fitness 2012. Jeg var dritt lei alt som het kost og trening og trente noe nytt som kunne motivere meg for å fortsette den gode progresjonen jeg hadde hatt. Fokus på kropp og ernæring er vel den enkleste måten å koble ut av hverdagen. Jo mer ekstremt, jo bedre.

En god gjennomgang med Tommi Thorvildsen, slo vi begge fast at første mål måtte være debut i Oslo Grand Prix, april 2012, 6mnd tidligere enn det som var planlagt... Han kikket på fysikken og la opp en matplan. Jeg fikk det jeg trengte av motivasjon for å holde motoren gående. Jeg ble omsider besatt av det. Livsstilen, kontrollen og til sist fordelene med å trene.

Vel overstått, med det som kan kalles en sisteplass, for noen må jo få den også. Smiley Oslo Grand Prix resulterte ikke i annet enn at besettelsen ble ennå sterkere. Jeg visste det var mer som kunne kontrolleres. Ut i fingerspissene... NM og det oprinnelige målet, var litt over 5mnd ifra.

Med god hjelp fra Sigvar Garfors, coach hos FastForm, ble planen for en kontrollert vektoppgang lagt. Håpet var å kunne perfeksjonere symetrien, før en ny, knallhard diett startet. Jeg følte jeg hadde det som skulle til for å motiveres til den mest ekstreme opplevelsen som lå foran meg. Bøtter med støtte ifra familie og venner, tilogmed arbeidsgiver støttet meg i ferden.

1 juli startet ny runde med diett, nå skulle jeg kontrollere ALT. Hver minste karbohydrat! Etter mye prøving og feiling, kom jeg frem til at biorytmeprinsippene passet min kropp veldig bra. Kombinert med tanker fra low-carb/high-fat. Jeg har igrunn aldri følt meg mer energisk, dette funket! Smiley Med god støtte fra MyoRevolution, hadde jeg alle verktøyene som skulle til, for å forme det som skulle til for å nå NM i Athletic Fitness for herrer over 175cm.

5mnd blodslit og hard jobbing. 24 timer av døgnet, 7 dager i uken. ALT har gått med i hensikten av deltakelse til NM. Uken i forkant stod deltakelse i Norway Open, i Trondheim, for døren. Et fantastisk arrangement som også gav meg en bekreftelse. Det jeg hadde gjort den siste tiden hadde gitt resultater. Av 26 deltakere, var jeg 1 av 15 som fikk delta i styrkemomentene. En seier i seg selv!!! Smiley Ikke presterte jeg for bra på de fysiske testene, men jeg skyldte på dårlig søvn og matinntak den siste tiden... NM var målet, jeg hadde en uke på å bevise. Mest for meg selv egentlig. Jeg var i mitt livs form, men for hva....?







Økt matinntak og lettere trening hele uken. Sov godt om nettene gjorde jeg og. Alt skulle klaffe!

De siste tre dagene ble planlagt i minste detalj. Alt ble skrevet ned. Hva som skulle drikkes og spises de ulike timene. Jeg ville det skulle klaffe.

12mnd med en livsstil som får masochisme til å blekne. Jeg har følt en enorm nytelse i å pine meg selv. Det å vite at jeg kan si nei til en lyst, bare fordi det ikke gagner meg i veien til det perfekte. Hvem vet hvor mye det egentlig hadde betydd? Jeg har dratt dette så langt og det har blitt så ekstremt. Det er også grunnen til at jeg vil ha det ned på papir. Hvor langt kan man dra det, nytelsen av å pine seg selv. Jeg har sittet med kontrollen på følelsen av livet...

 

 

Datoen er 7.oktober 2012, det er nå et døgn siden jeg gjennomførte NMi athletic fitness 2012. Mange erfaringer rikere!!!

Jeg stod på scenen på forbedømmingen, her også var det noen som måtte ut, siden de bare har kapasitet til 15 utøvere på fysiske tester. Jeg var heldig å komme videre også denne gang. Smiley







Prestasjonene fysisk gikk dessverre litt ned fra forrige uke. Mat, vann, salt, sukker, fett, stress, forventninger. ALT spiller inn, men når man kun kontrollerer halvparten, er det liten vits i å prøve perfeksjonere ALT. Det skaper bare mer av den ene variablen. STRESS! Som faktisk er den mest utslagsgivende...

Skuffelsen nå er vel av værste sort. Hadde det vært lagidrett kunne jeg jo skyldt på noen andre. Nå har jeg gjort alt selv, eneste som kan skyldes nå er MEG. Hvordan føles det? Etter å ha lagt ned så mye tid, krefter og energi kan jeg bare si det føles helt jævelig. Det å gå i underskudd uke etter uke er ingenting i forhold. Den knekken man går på nå er så mye værre.... Jeg vil spise litt mer for hver dag, ikke skeie for mye ut, men heller ikke være for kontrollert. Litt av problemet blir å finne en balansegang. Hvordan går det når man skrur av bryteren? Gå ifra full kontroll til 0 kontroll... Det er NÅ man trenger støtten fra familie og venner! Smiley

Dette innlegget er på ingen måte et forsøk på å fiske etter sympati, men kun en erkjenning for hva denne idretten gjør med et menneske. Det å ta ting til det ekstreme er sjelden bra, heller ikke her. Gjør litt av hvert, spis litt av hvert og til sist:

NYT LIVET!!!!

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #80 : 08. oktober 2012, 09:56 »
Støtte, beundring, glede, nytelse, et spark bak, en utstrakt hånd og begeistring herved sent Wink

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #81 : 08. oktober 2012, 10:03 »
Godt innlegg!
En må tidvis sette seg ned og tenke litt over hva en bruker både sin fysiske og mentale energi på.
Å trene godt og målrettet er stort sett bare sunt og godt. Dersom en imidlertid i tillegg bruker nesten all sin mentale kapasitet på det, og ofrer nær sagt alt annet i livet for å nå et tross alt nokså relativt trivielt mål, så er det mest sannsynelig på tide å revurdere prioriteringene litt. Smiley

De fleste vil få minst like gode og gjerne bedre resultater dersom de ikke lar aktiviteten bli altoppslukende, men lever et liv også utenfor treninga.  Dette her er jo ikke akkurat noe som bringer mat på bordet heller... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #82 : 08. oktober 2012, 11:03 »
Sant så sant! Jeg tenker det går an å være dedikert, selv om en ikke legger alle eggene i en kurv. Viktig å kunne ta seg en tur i elva for å kaste flue, eller ha noe annet å ty til. Blir litt som aksjespekulering, må spre kapitalen litt selv om en har en favoritt. På samme måte må en vel spre sin mentale aksjekapital?

Likte tanken du hadde i bakrommet Ken: "Nå skal jeg skaffe meg dame!!"  Grin Grin

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #83 : 08. oktober 2012, 11:19 »
TAKK!

Og en største takk til Øyvind, som smurte meg inn med krem før "teppet" skulle opp. Kommentaren din gjorde også dagen komplett! Smiley

Anders, comment's right back attcha! Wink

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #84 : 09. oktober 2012, 09:49 »
TAKK!

Og en største takk til Øyvind, som smurte meg inn med krem før "teppet" skulle opp. Kommentaren din gjorde også dagen komplett! Smiley

Anders, comment's right back attcha! Wink

hehe - fargen ja Smile Du så jo ut som en sliten men blid feier der du sto, og siden jeg var ferdig med mine egne utøvere så skulle det bare mangle om en ikke gjorde et forsøk på å hjelpe litt til Smiley

Hvilken kommentar jeg kom med husker jeg egentlig ikke....men det renner mye rart ut av denne kjeften veit jeg... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #85 : 07. november 2012, 09:48 »
Her er hele bildet.

117kg mars 2011, redusert til 105kg oktober samme år. Da jeg bestemmte meg for å konkurrere i AF, NM året etter.

Var innom en runde på GP i april. Vekten var da 92kg.

opp igjen til 100kg før sommeren og siste diett ble satt igang.

Endte på 88,5kg lørdag morgen 6.oktober.

Jeg skal ALDRI bli så tynn og se så sjuk ut igjen!!! Cheesy

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #86 : 07. desember 2012, 12:27 »
Da var man stabilisert seg på 105kg. Var oppe i 107, men måtte kutte i sjokoladen. Tongue



Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #87 : 07. desember 2012, 13:20 »
Hvor høy er du? fant den ikke noe sted..
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Veien videre mot NM2012, AF+175
« #88 : 07. desember 2012, 13:37 »
189-191

Utlogget Murug

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Fra AF utøver til en bedre ro-utøver
« #89 : 08. desember 2012, 19:07 »
Bra jobba Smiley hard work pays off Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!