Skrevet av Emne: Anabolic Beast og forsvaret.  (Lest 3880 ganger)

Utlogget powerlite

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Anabolic Beast og forsvaret.
« : 11. april 2012, 22:29 »
Hei.

Noen som kan svare meg på om det er lov å bruke Anabolic Beast i forsvaret?

Det er jo mulig å få kjøpt i Norge og jeg har fått inntrykk av at dette er et "lovlig" produkt.
Men så kommer skepsisen inn i bildet siden det står at testede atleter ikke har lov til å bruke denne PWO`n.

Så går forsvaret inn under testede atleter? Vet jo f.eks at man kan bli tatt på doping prøve hvis man er atlet ved at man har for høyt koffein nivå i blodet osv. Så hvor strengt er dette?

Bare å komme med synspunkter folkens Smiley

Mvh

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #1 : 11. april 2012, 22:31 »
Du blir dopingtestet en del ganger i løpet av førstegangstjenesten bl.a, så jeg ville holdt meg unna.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #2 : 11. april 2012, 22:34 »
Vet ikke hvor lovlig/ulovlig det er i forsvaret, men tenkte bare jeg skulle si at du liksågodt kan droppe produktet. Eneste forskjell jeg har merket er iallefall en sinnsyk kløe i trynet, som er utrolig irriterende når du trener hardt. Tror dette kommer av innhold av Beta Alanine. Smiley

Anabolic Beast inneholder geranium ekstrakt, og ikke kjemisk fremstilt 1,3 Dim som produkter som Jack3d inneholder. Stor forskjell.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #3 : 11. april 2012, 22:36 »
Sannsynligvis ingen på forumet som kan gi deg et godt svar på dette... foreslår at du kontakter Forsvaret direkte, så er du sikker. Fyll ut og send inn skjemaet nederst på denne siden; http://forsvaret.no/kontakt/Sider/kontakt.aspx

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #4 : 12. april 2012, 13:40 »
Jeg har brukt Jack3d et par dager før pisseprøvene i forsvaret og jeg har ikke blitt tatt. Har gjort en research på dette og  ifølge noen artikler så har ikke forsvaret råd til steroid tester (de koster vistnok et par tusen), så det eneste de sjekker er narko. Jeg trener med Jack3d og er ikke bekymret, men ser du ganske biff ut så kan det være at de vil sjekke deg.

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #5 : 12. april 2012, 13:45 »
Leste på forsvaret sin hjemmesidr at det ikke var lov til å ta kreatin under oppholdet, regner da med at det ikke er lov med anabolic beast heller Smiley
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #6 : 12. april 2012, 13:51 »
Leste på forsvaret sin hjemmesidr at det ikke var lov til å ta kreatin under oppholdet, regner da med at det ikke er lov med anabolic beast heller Smiley

Link?

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #7 : 12. april 2012, 14:04 »
Hei! Dette er et tema som ofte blir snakket om, og veldig mange lurer på om disse stoffene er lovlig å bruke i Forsvaret.
Jeg kan si deg en ting konkret, Geranium står på WADAs lister, som også gjelder i Forsvaret. I Forsvaret har vi en NULL tolleranse for dopingsmidler, noe jeg regner med du har fått med deg.

MEN(Det er alltid ett men..)

Når vi tester våre vernepliktige via NarkoNor/Sør er det en normal pisseprøve som blir brukt. Disse prøvene tar Narkotika, Harsj mm. Dem klarer ikke spore opp 1,3Dimethylamylamine eller Geranium slik jeg personlig har fått det forklart av MP, samt NarkoNor.
En test som du vil få et positivt resultat på de produktene du snakker om koster omlag 10. 000kr per test, dvs ikke noe som vanligvis blir brukt på vernepliktige. Det er i all hovedsak narkotika vi sjekker for.
En slik dyr test vil kun bli tatt hvis det er STORE spekulasjoner angående enkelte personer, og det er i da hovedsak anabole steroider det er snakk om. Har ikke selv vært i kontakt med den avdelingen jeg til daglig jobber i angående dette temaet, annet enn at pisseprøver får utslag på narkotika og lignende. Dette er ikke et spørsmål bare vernepliktige er nysgjerrige på, og har selv snakket med kollegaer jeg tidligere har tatt lederutdanning med, og slik dem har forstått det reagerer avdelingene forskjellig på et positivt utslag på for eksempel 1,3Dmaa og Geranium. Har hørt rykter om at enkelte har sluppet å blitt kastet ut av Forsvaret med den simple grunnen at dette stoffet ikke kan sammenlignes med steroider, og dem er ikke konkurrerende utøvere.
Den avgjørelsen høres i mine øre rimelig fornuftig ut, da bivirkningene til 1,3Dmaa og Geranium ikke er alvorlige, men for eksempel kløe og diare. Anabole steroider derimot kan medføre stor personforandring samt ekstremt aggresjon, noe man ikke vil ha med for eksempel på en skytebane.

Vet ikke om dette over gjorde deg noe klokere, men dette er selv noe jeg driver å snoker rundt i. Er ofte i samtaler med bekjente i MP angående dette temaet, men det virker ikke lett å komme frem til en konklusjon. Det kan vel tyde at det ikke blir sett på som så veldig alvorlig, eller?

*Jeg sier ikke at det er trygt å bruke dette produktet, for det står faktisk på WADAs lister. Du bestemmer selv hva du velger å putte i kroppen. Vurder selv.

The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #8 : 12. april 2012, 23:48 »
Leste på forsvaret sin hjemmesidr at det ikke var lov til å ta kreatin under oppholdet, regner da med at det ikke er lov med anabolic beast heller Smiley

haha, Vell når jeg var på sessjon for 2 måneder siden,  så anbefalte sessjonslederen meg å bruke kreatin, før og under opptak/førstegangstjeneste.

Hun spurte om jeg brukte det, og jeg nølte fram ett nei, da jeg var redd de var i mot dette. Combacket hennes var at hun sa jeg burde begynne å bruke det !

Jeg søkte dog til falskjermjeger, men det går da også under forsvaret generelt: )
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget powerlite

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #9 : 13. april 2012, 00:07 »
Takker for gode svar her:) Er det noen pre work out som er lovlige men ligner på anabolic beast?
 

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #10 : 13. april 2012, 00:09 »
Jeg var på kystvakten, og der måtte vi ta urinprøve. Kom sånne folk med en narkohund, søkte gjennom hele skipet og tok urinprøve av halve mannskapet. Anbefaler å holde deg unna.. Var så vidt jeg fikk beholde en 1 kg boks med protein fra proteinfabrikken..

Edit: Det med proteinet var på rekrutten vel og merke. På båten var det ikke noe problem.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #11 : 14. april 2012, 20:18 »
Jeg var på kystvakten, og der måtte vi ta urinprøve. Kom sånne folk med en narkohund, søkte gjennom hele skipet og tok urinprøve av halve mannskapet. Anbefaler å holde deg unna.. Var så vidt jeg fikk beholde en 1 kg boks med protein fra proteinfabrikken..

Edit: Det med proteinet var på rekrutten vel og merke. På båten var det ikke noe problem.

Dette er vissvass hvor befalet skal virke "badass" i rekruttperioden, ikke noe mer. Forsvaret anbefaler å kjøpe produkter fra PF, da samtlige av deres produkter er lovlige å bruke i Forsvaret.
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget xequte

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

Sv: Anabolic Beast og forsvaret.
« #12 : 27. april 2012, 13:24 »
Da jeg var inne til førstegangstjenesten hadde jeg kreatin, D-ribose og proteinbøtter stående synelig i skapet og jeg fikk aldri noe pes..
Hver dag du ikke trener, trener noen andre for å bli bedre enn deg!

Pain is weakness leaving the body!

Bildeprofil;  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=117111.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!