Skrevet av Emne: Fotballgutten må bli raskere!  (Lest 8694 ganger)

Utlogget Fotballgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Fotballgutten må bli raskere!
« : 25. april 2012, 22:39 »
Testet 40m og 60m i dag og der ble tiden 5,73 sekunder på 40m og 8,61 på 60m, noe som ikke akuratt er kjempe bra. Har trent knebøy og markløft en del i vinter og økt fra 100-135 i 1rm i bøy og fra 115-160 i mark. Er 192-193cm høy og ca 90kg. Trener en del frivendinger og hopp i trapper nå for tiden.

Så vis noen har noen hurtighets og spenst øvelser/treningsprogram som dere anbefaler?
Ønsker i første omgang å gå ned 0,5 sek på 40m.

Kan masse kondisjonstrening påvirke hurtighet?
 og så lurer jeg på om det er å anbefale å løpe med vekter på slep som på bildet? og hvor man kan få kjøpt det?

Utlogget Skjerping

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

  • Full gass
Sv: Fotballgutten må bli raskere!
« #1 : 05. mai 2012, 14:52 »
Spurttrening i motbakke funke bra!
Aktive mosjonister mosjonerer best

Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Fotballgutten må bli raskere!
« #2 : 05. mai 2012, 15:00 »
Kjør på med power clean, hang clean og snatch. Plyometrics er også veeldig bra for eksplosivitet. Sledetrening er også meget bra
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Fotballgutten må bli raskere!
« #3 : 05. mai 2012, 23:04 »
Spurttrening i motbakke funke bra!

Helt enig Wink
MEN, pass på å kjør mye trening på flaten også. Dette med tanke på den tekniske siden av det. I motbakke løper man i en noe foroverbøyd posisjon, med relativt korte steg. Noen som er svært overførbart i akselleransjons/push-fasen. Men om man kun kjører i bakke, vil man merke at det blir uvant å løpe litt lengre på flatt underlag. Pga stegene blir da lengre, rettere holdning osv.

En god blanding mellom bakke/sled-pull, korte løp på flaten, men også noen litt lengre 100m +, for å bygge opp en generell sprintform / grunnlag. Du kan også legge inn egne spesialsprintøvelser for fotball. Gjør litt research på amerikansk fotball. Vendinger,sidelengs osv.

Utenom det er generell vekttrening som nevnt ovenfor bra kombinert med spensttrening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!