Skrevet av Emne: Barn av regnbuen;;;  (Lest 12930 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Barn av regnbuen;;;
« : 26. april 2012, 12:07 »
Alle har retten til sin politiske mening.. MEN, vi er en nasjon bygget på demokrati, ytringsfrihet, og humanistiske verdier.  Måtte korsangen nå inn i retten til monsteret, slik at han hører stemmene.. Ikke av et kor, ikke av sangere, men en nasjon som står sammen , og viser han det enkleste faktum; sånne som han kan ikke lykkes, han vil ikke bli hørt, og nasjonen står fortsatt.. Og vil gjøre det lenge etter hans dager er over også. Dyret har rett til å mene det han gjør om politikken, men hans handlinger har bare gjort en ting for saken hans.. Å samle nasjonen mer, skape samhold og broer mellom folket, uansett farge og språk. Verden gråter på grunn av han,  men vi står fortsatt!

Av Lars H


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Barn av regnbuen;;;
« #1 : 26. april 2012, 19:26 »
hans handlinger har bare gjort en ting for saken hans.. Å samle nasjonen mer, skape samhold og broer mellom folket, uansett farge og språk.

Jeg er ikke enig. nasjonalistene blir tiet ihjel, og de som ytrer politiske meninger i tråd med ABB(streng innvandringspolitikk, Norge for nordmenn, antiislamisme etc.) blir stemplet som om de selv skulle skutt rundt seg på Utøya. Dette har splittet de to hovedfraksjoner i politisk syn mer enn det var tidligere, og det var nettopp det ABB ville oppnå.

Hele "Barn av regnbuen"-opplegget er en parodi. "Synger mot Breivik"... Lordilord.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #2 : 26. april 2012, 19:37 »
Sitat
Takket være dere i media, har jeg begynt å lide av sporadiske følelser av sympati for Anders Behring Breivik.
http://www.dagbladet.no/2012/04/26/kultur/debatt/debattinnlegg/rettssaken/breivik/21318599/

Et meget godt innlegg av Henrik Aa. Bjorland. Media er Breivik's nyttige idioter.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #3 : 26. april 2012, 21:23 »
Forøvrig er alle som deltok på dette arrangementet, gay 2 teh bone. Kaste bort en hel ettermiddag på å synge en barnesang? Hvorfor var dere ikke på jobb?!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Barn av regnbuen;;;
« #4 : 27. april 2012, 09:16 »
Vel, er ikke det jeg mener med at sånne som han aldri vil lykkes, men det faktum at i norge for å få til forandring må en bruke pennen, ikke sverdet.

Hva tror dere skjer? Jeg er "blå" politisk sett selv, men det han har gjort gjør at den rødgrønne siden sikkert vinner de neste 27 valgene, ettersom vi årlig minnes det som skjedde der.

Det eneste jeg mener er i grunn, at det virker som om det eneste som skade det trollet er; å bli udmyket, eller følelsen av å ikke lykkes.

Se på han; Gikk av skaftet når de vurderte å kalle han utilregnelig".. Han står der og smiler og forteller om det han gjorde.. Men om aktor prøver å indikere at hans nettverk, mål osv var bare oppspinn, DA skader han ABB.

Den mannen fortjener livstid i fengsel, men for at noe skal synke inn på dyret, så håper jeg at han får intrykket av at det han gjorde virket motsatt.. Som en del av straffen.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget AdArma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #5 : 28. april 2012, 01:02 »
Jeg er ikke enig. nasjonalistene blir tiet ihjel, og de som ytrer politiske meninger i tråd med ABB(streng innvandringspolitikk, Norge for nordmenn, antiislamisme etc.) blir stemplet som om de selv skulle skutt rundt seg på Utøya. Dette har splittet de to hovedfraksjoner i politisk syn mer enn det var tidligere, og det var nettopp det ABB ville oppnå.

Hele "Barn av regnbuen"-opplegget er en parodi. "Synger mot Breivik"... Lordilord.

At man er for en streng innvandringspolitikk har ingen verdens ting å gjøre med ideologien til psyko-trollet. Du er rett og slett helt på bærtur!
Videre: Meninger som forfekter et norge kun for nordmenn er absolutt av den ekstreme type,
og du er da i mindretall.
Det blir stadig vekk påstått at man blir stemplet ved å ha sammenfallendemeninger på det ene punktet - innvandring - hvilket da er er meningsløst.
Det er da ingen ved sine fulle fem som asossierer Frp med massemorderen feks!

Der stemplingen forekommer - assosiasjonene gjøres, er der de ofte passer - slik som rabiate innvandringsmotstandere som gjør det til sitt kall i livet å bedrive propaganda mot utlendinger og innvandring - koste hva det koste vil. Definer gjerne også nasjonalist, da det å være patriotisk har heller ingenting med rabiate nasjonalister å gjøre som er villige til å gå svært langt for å få gehør får de fanatiske synspunktene.
Det fremstår for meg som om ekstremistene ytterst til høyre forsøker å virke mer spiselige ved å assosiere seg med moderate høyrekrefter, hvilket er latterlig - stuerene blir de aldrig!

Venstre/Høyre-dikotomien lever i beste velgående, uten at handlingene til psykotrollet har påvirket det politiske klimaet - tvert imot har handlingene medført en styrking av sentrum i norsk politikk - altså en større avstand fra ytterligående, det være seg venstre eller høyre.

Utlogget AdArma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #6 : 28. april 2012, 01:17 »
Hele prosessen med media, rettsaken og alt hvordan staten styrer ting, har virkelig fått opp øynene mine. Jeg synes det er veldig skremmende, og det virker som så få skjønner det, mange er naive og er ikke kritiske nok til påvirkningsfaktorene de får gjennom hvordan media vinkler ting.
Jeg synes det faktisk er skremmende, jeg visste ikke at ting var så under kontroll av venstresiden. Det såkalte "demokratiet" vi lever i dag har en essens av diktatur, i mine øyne.

Hvorfor blir det ikke kjørt en debatt om de politiske synspunktene osv? all fokus er på handlingene, hva med meningene bak det osv, hadde det ikke vært litt interessant å belyst?

Istedet så viser media et bildet av Norges befolkning. De snakker på en måte av hele befolkningen når de latterliggjør breivik og særlig hans synspunkter. De synspunktene er så helt på viddene at bare en syk person kan ha de. Det var breskrivelsen til John Egeland i DB. Sannheten er at mange deler hans synspunkter.
Er det fordi media skal gi signaler om at "nei, det er ingen i norge som missliker utlendinger eller har fordommer mot dem" og deretter at vi skal få en bedre samhold sammen uten skepsis som mange har.

Det som kanskje kommer frem er hvor naiv du er.
Politikk er et spill på høyt nivå!
Du blander forøvrig kortene!
Politisk maktkamp vedrørende definisjonsmakt har alltid forekommet  - vendtresiden har bare vært flinkere enn hva høyresiden har vært! 
Dette er ikke noe unikt for venstresiden - "venstredreid" presse eller "høyredreid" presse er like tendensiøse i sine fremstillinger.
Ta en titt over dammen til Usa, for å få et innsyn i mer ekstreme varinter av politisert media - iform av tv-kanaler, aviser osv. i Norge er vi ikke i nærheten engang.
   
Det er og tydelig at du ikke aner hva et reelt diktatur er.
Alt annet enn Norge. I et diktatur ville du allerede vært fengslet og torturert for slike beskyldninger.

Til opplysning så har det vært kjørt innvandringsdebatter til det kjedsommelige de siste 30 årene i Norge. Artikler som en drøm fra disneyland av Gjedda trykket i Ap - bygdetullingen Fjormanns kronikk i Ap. illustrerer hvor fjernt påstander om sensur og diktatur er.
Du har rett og slett forlest deg på langt til-høyreretorikk.

Det er forøvrig noe som heter frie valg i Norge. Relativt demokratiske sådane ville noen si.

Påstander om at mange deler hans synspunkter er mildt sagt å ta i - spesiellt om du har lest manifestet
og forstår rekkevidden av hva hans ekstreme ideologi innebærer.
De færreste har sammenfallende synspunkter med friskusen.

Religionskritikk iform av islamkritikk har alltid forekommet og er helt legitimt - dette er noe trollet har adoptert fra fjordmann bla mange andre - spesiellt konspirasjonsteorien Eurabia-tesen.
Så å dra opp noen få poenger massemorderen har blir relativt meningsløst.
Man viser feks ikke til Hitler, selv om han sikkert hadde enkelte gode poenger han også?!
For ifølge en slik logikk, så burde selv Osama Bin Laden når han levde ha fått metervis med spalteplass i alle verdens aviser. Vi er jo for yttringsfrihet er vi ikke?!

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Barn av regnbuen;;;
« #7 : 28. april 2012, 11:45 »

Hva tror dere skjer? Jeg er "blå" politisk sett selv, men det han har gjort gjør at den rødgrønne siden sikkert vinner de neste 27 valgene, ettersom vi årlig minnes det som skjedde der.


Hva mener du egentlig her?  Han har da aldri trodd eller sagt at høyresiden ville tjene stemmer på terroren hans.

Han har jo skrevet i manifestet at høyresiden vil svekkes og venstresiden vil styrkes etter hans såkalte operasjon.

En av ideene med aksjonen var jo å gjøre høyresiden mindre populær slik at den knebles og dernest blir eneste måte å bli hørt på flere voldelige aksjoner fra høyresiden.

Har du ikke registrert dette?  Trodde du han gikk til aksjon med intensjon om at høyresiden umiddelbart skulle få flere stemmer?

Såvidt jeg har forstått det har de fleste spådommene til ABB så langt blitt virkelighet(Knebling av motstandere av multikulturalismen, beskyldninger om at ABB er homo, psykopat, en demon, ond, karakterdrapet og latterliggjøringen vi ser både i rettsaken og hvordan media beskriver rettsaken).

Og siden det er en trend å kalle samtlige som skriver noe om ABB hvor han ikke reffereres til som en ond demon som må latterliggjøres og drepes umiddelbart, for ABB supportere, så må jeg jo selvsagt pressisere at jeg ikke er ABB supporter(Dette av grunner det ikke burde være nødvendig å gå inn på en gang).  Absurd å måtte si ifra om dette men å beskylde folk for det om noen sier at ABB kanskje hadde rett i ett par ting er jo en av hersker teknikkene som er aktivt brukt av venstresiden.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Barn av regnbuen;;;
« #8 : 28. april 2012, 11:56 »

Se på han; Gikk av skaftet når de vurderte å kalle han utilregnelig".. Han står der og smiler og forteller om det han gjorde.. Men om aktor prøver å indikere at hans nettverk, mål osv var bare oppspinn, DA skader han ABB.


I tillegg;  Hva mener du med at han gikk av skaftet når de vurderte å kalle ham utilregnelig?  Han sa det var det verste som kunne skje med ham, hvilket nok er sant.  Har han ikke i retten snakket for seg på en slik måte at det ikke lengre er en vedtatt sannhet at han er utilregnelig?  Mitt inntrykk er at rettpsykiaterne nå står å klør seg i hodet uten å ha peiling på hva som egentlig skjer i hodet på ham. 

Er  det ikke nå som rettsaken er godt igang gode muligheter for at han blir sett på som tilregnelig på tross av at den første rapporten konkluderte med at han var utilregnelig?

Edit:  Og hva barn av regnbuen aksjonen angår:

ABB fikk med en setning 40.000 Nordmenn til å stå på torget å synge en barnesang, han gjorde dette ved å si en setning eller to.  Er det ingen som syns dette er absurd?

Om ABB i rettsalen hevder at tegneserien "Smurfene" er kommunist propaganda(er jo litt kommunistisk, gammelsmurfen går rundt i rød lue og forteller alle hva de skal gjøre som om han er en eller annen dikator, og de fleste smurfer holder jo på med fysisk arbeid mens de synger lystig og er glade i å arbeide), skal da 40.000 Nordmenn stille seg opp på torget med hver sin TV for å se en episode av smurfene, da for å "Ta tilbake" en kjent kjær barneserie som ABB stjal fra dem?

Det første rosetoget var i mine øyne nødvendig, men skal vi ha rosetog og liknende hver gang ABB sier noe som støter oss? 

Ingen Nordmann vil noensinne kunne høre Barn av Regnbuen igjen uten å tenke på ABB gjennom hele sangen, han har fått enda mer oppmerksomhet og jeg ser ikke hvorfor dette er bra.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Barn av regnbuen;;;
« #9 : 28. april 2012, 12:49 »
At man er for en streng innvandringspolitikk har ingen verdens ting å gjøre med ideologien til psyko-trollet. Du er rett og slett helt på bærtur!

Nei.

Videre: Meninger som forfekter et norge kun for nordmenn er absolutt av den ekstreme type,
og du er da i mindretall.

Jeg skrev ikke "kun", men det er nok endel som mener det også.

Det blir stadig vekk påstått at man blir stemplet ved å ha sammenfallendemeninger på det ene punktet - innvandring - hvilket da er er meningsløst.

Nettopp. Det er meningsløst, men allikevel forekommer det.

Det er da ingen ved sine fulle fem som asossierer Frp med massemorderen feks!

Mener du det er så mange utilregnelige mennesker i Norge?

Der stemplingen forekommer - assosiasjonene gjøres, er der de ofte passer - slik som rabiate innvandringsmotstandere som gjør det til sitt kall i livet å bedrive propaganda mot utlendinger og innvandring - koste hva det koste vil. Definer gjerne også nasjonalist, da det å være patriotisk har heller ingenting med rabiate nasjonalister å gjøre som er villige til å gå svært langt for å få gehør får de fanatiske synspunktene.

Nasjonalisme er en politisk ideologi som sier at hvert folk skal ha selvbestemmelse i sin egen stat. Det faktum at de de fleste av Europas statsgrenser i relativt stor grad også gjenspeiler befolkningens etnisitet, viser at nasjonalistisk ideologi har hatt så stor gjennomslagskraft at de fleste tar dens verdisyn nærmest for gitt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Nasjonalisme

Det fremstår for meg som om ekstremistene ytterst til høyre forsøker å virke mer spiselige ved å assosiere seg med moderate høyrekrefter, hvilket er latterlig - stuerene blir de aldrig!

Ja det er nettopp det mange nå gjør, av frykt for å bli satt i bås med ABB. Du snakker som om Breivik har en helt annen mening enn de fleste nordmenn. Hvor har du det fra? Ser man bort fra Knights templar, og at han skal utnevnes til ridder blablabla, er han veldig lik politisk sett, tørr jeg påstå, 10-25 % av Norges befolkning.

Venstre/Høyre-dikotomien lever i beste velgående, uten at handlingene til psykotrollet har påvirket det politiske klimaet - tvert imot har handlingene medført en styrking av sentrum i norsk politikk - altså en større avstand fra ytterligående, det være seg venstre eller høyre.

Du vet at Mussolini's parti var et sentrumsparti? Det er ingenting overlegent mellom høyre-venstre. Men de hadde vel egentlig ikke noe med saken å gjøre.

Handlingene hans har kanskje ført til en midlertidig "styrking" av sentrum(du har sikkert referanser på dette), da ingen vil bli assosiert med Breivik. Det vil si at de modererer offentlige uttalelser, men du er ganske naiv om du tror folk forandrer politisk syn på innsiden også.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Barn av regnbuen;;;
« #10 : 28. april 2012, 14:12 »
Sitat
- For en liten minoritet oppfattes et slikt rosetog veldig provoserende. Og da bruker de den tilgangen de har til sosiale medier og kommentarfelt til å uttrykke sin følelse av provokasjon og frustrasjon, sier Rønning.

Han mener dette er et problem for nettmediene og at nettmedier innbyr til ekstreme holdninger.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/--Tusenvis-i-nettprotest-mot-rosetoget-6816914.html#xtor=RSS-3

Og svertingskampanjen fortsetter.

1. Minoritet: Hvordan kan Rønning vite det?
2. Ekstreme holdninger: Er det ekstremt å ha en annen mening om "barn av regnbuen"-toget enn de som møtte opp?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget AdArma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #11 : 28. april 2012, 19:36 »
Ok mister "irettesetter".
Hvorfor ikke begynne argumentasjonen  uten å kalle den andre part f.eks naiv?
Det vitner om et behov for "karakterdrap" for å vinne frem til troverdighet i din sak.
Ja du har venstrevridd og høyrevridd presse, Og...?
Norge er 80% venstrevridd så best å holde seg til Norge hvor den aktuelle saken kommer fra.
Yttringen min tillsier at jeg har vært bevisst over hvor norsk media tillhører,- men har aldri visst at det har vært _så_ galt, som det har blitt vist i det siste. Og hvis man åpner øynene litt. så ser man at fremstillingen av media er latterlig.
I en overksrift på en artikkel kan de ha sitat fra en person, går man inn på artikkelen og leser hva som faktisk blir sagt er det noen ord mindre som får en helt annen betydning. en av mange eksempler.

Jeg tror du missforstå poenget med "diktatur". Jeg mener ikke at Norge er et diktatur,  slik som du beskylder meg for å si. Men oppfattelsen av realiteten gir en essens av diktatur i mine øyne.

Ja, det har vært kjørt innvandrings-debatter, selvfølgelig. Men har det blitt kjørt en debatt om ABB politiske synspunkter som er noe nytt? hvorfor er det total sensur rundt belysning av det. Altså ikke en eneste en diskusjon. Jeg skal ikke detaljert gå inn på hvorfor det ikke blir tatt opp, men jeg kan det ved forespørsel over pm.
Mye av grunnen er man i stor grad prøver å fremstille hans synpsunkter som bare en syk og uklok persons synspunkter kan ha. Faktum er at mange deler hans synspunkter( blant annet dødstraff, det at rettsystemet er på trynet. Det er det og, her har en siktet ufattelig mange muligheter: to sakkyndigerapporter, anke osv osv), innvandring og mye mer. Bare se hva som skjedde rett etter terroren:
Det rasieriet som oppstod i norge var til å ta kjenne på. Særlig i byene så sa folk til utledinger at de “skulle komme seg av bussen, for slike folk hørte ikke hjemme her”. I tillegg var det en viral stor spredning på sosiale medier spesielt facebook og twitter hvor  alle sa faen ta terrorister og en engelsk sitat som gikk rundt; “ Good luck terrorist, now you godt 4987387 norwegian vikings angry”
plutselig får vi vite det er en høyreekstrem nordmann fra vest-oslo. Da endrer plutselig alt seg, man er ikke lenger sur eller sint på at det var noen muslimske terrorister som ville oss nordmenn noe vondt, og da ble hele handlingen bare trist, forferdelig og vi latet som om vi ikke hadde den første rekasjonen. Noen sa til og med”det er dumt å ta forhastede konklusjoner, best å vite hva som virkelig har skjedd og hvem som står bak”.- og prøvde på den måten og fjerne alle fordommene vi har til muslimer, for at vi skal ikke på forhånd tro at det automatisk er en muslimsk terrorist.Men det var jo selvfølgelig en naturlig reksjon grunnet fleste terorhandlinger de siste årene ha vært begått av radikale muslimer. I tillegg har norge fått advarsler tidligere, ikke om at en terror handling kanskje kommer snart, men om at det ville skje.



skriver ned fort uten å gå gjennom, ble et par skrivefeil men debatten er av liten betydning for min del. For meg er ting åpenlyst, men virker ikke som alle forstår, eller er villig til å forstå.


Jeg påpekte bare at det for meg fremstår som du er den naive, som i din blåøydhet ikke har vært klar over det spillet som alltid har forekommet i politikken.

Videre mht at du skriver mange er så naive, når du selv blander kortene og samtidig ikke er klar over at det du egentlig kritiserer har med forhold som tabloid media og sensasjonalisme å gjøre, og ikke nødvedigvis venstredreid journalistikk i enhver sammenheng - slik paranoide stemmer vil ha det til.

La meg påpeke igjen at yttringsfrihet ikke betyr at enhver tilbakestående yttring eller mening har rett til å komme på trykk - dette uavhengig av politiske farger.
Et sted må det trekkes en grense - balansegangen her er ikke alltid helt enkel, der enkelte
alltid vil finne noe å kritisere uansett hva - spesiellt ekstremister.

Angående karakterdrap: Du har en uvanlig begrepsforståelse tydeligvis, der din definisjon
av diktatur, er på linje med påstander om at jeg forsøker meg på et karakterdrap av deg.
Faktisk ikke helt ulikt tabloid media og store overskrifter, hvordan du benytter deg av sterke utrykk på en feilaktig måte.
Jeg foreslår du bruker andre utrykk, om du vil fremstå som seriøs.
Det er bare så fjernt fra virkeligheten å i det hele tatt benytte ord som i det hele tatt assosiere Norge med diktatur at det er helt søkt.

Altså venstrevridd og høyrevridd presse er seg lik over hele verden - der venstresiden har vært den dominerende politiske kraften i Norge i etterkrigstiden, er det naturlig at de hadde
mer påvirkningskraft enn hva høyresiden har/hadde.

Hvis du kjenner noe til norges historie og europas historie så ville ikke det vært så overasskende å skjønne hvorfor, eller konspiratorisk som enkelte rabiate ignoranter på ytterste høyre fløy vil oppleve.

At norge er 80% venstrevridd er en meningsløs påstand.

Merk: Antall artikler i media som omtaler ett eller annet utsagn fra en eller annen Frp-representant overgår artikler eller omtaler fra hvilket som helst annet parti - det være seg Ap, DB eller Vg. Jeg viser igjen til takhøyden som eksisterer når tidligere nevnte kronikker fra
krasse innvandringskritikere kommer på trykk i alle landets aviser, bør illustrere at det ikke eksisterer noen systematisk undertrykking av meninger.

Jeg tror heller den største truslen mot demokatiet er at så mange gir fulstendig blaffen i politikk og er totalt uengasjerte - folk flest har det så bra at de gir faen rett og slett.

Det har ikke BARE blitt kjørt innvandringsdebatter - det har blitt kjørt innvandringsdebatter til det kjedsommelige, i alle tenkelige og uttenkelige media, radio, tv, aviser, debatter, universiteter mm.
På en måte som savner sidestykke samenlignet med andre land.
I norge er det alltid valgkamptema nr 1 - det selger - det sanker stemmer - det provoserer - og politikerene overyr hverandre i kjent stil - ofte på bekostning av uskyldige mennesker.
Stemmekveget dilter etter, enten det er høyre, eller venstrevelgere - etter splitt og hersk metoden. So what else is new?!

Ditt problem er at du begrenser det og forenkler det til å handle om politiske blokker - venstre mot høyre - som om det forteller hele historien.

Jeg spør deg likevel om hvilke alternativer du ser for deg - om du er opptatt av å kritisere den norske modellen.

At det kan virke som om du lett er offer for retorikk og store ord, på måten du generaliserer og ikke ser hele bildet bør du ta med en klype salt - de fleste gjør det samme.

Debatt om ABBs politiske synspunkter?
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte!

ABB har utvilsomt adoptert sine meninger som jeg skrev tidligere - hvilket du stadig ikke har fått med deg. Det foregår utstragt debatt på mange fora parallelt - og man trekker absolutt ikke å benytte en massemorders klipp og lim scrap-book for å invitere til debatt - det ville være helt søkt.
Mye av hva denne klovnen har kopiert er diskutert og blir heftig diskutert som sagt allerede,
uten at de mest rabiate Eurabia konspirasjons-teoriene noensinne vil bli tatt seriøst.

Her vil selvfølgelig ekstremister mene det da dreier seg om knebling av meningsmottstandere, hvilket er en latterlig påstand.
Det ville være som å invitere til en diskurs vedrørende velkjente konspirasjonsteorier som går på at jødene har som "master plan" å ta over verden.
Samme type rabiate teorier uten hold i virkeligheten.

Facistioide grupper som vedkjenner seg Fjordmanns ensporede svartmalende paranoide lille univers eksisterer riktignok, men slike raringer kan man ikke diskutere med - de er ikke interesserte i meningsutveksling - kun spre sinne ekstreme holdninger - og nei flertallet av det norske folk er definitivt ikke på linje med disse utskuddene.

De fleste er moderate rasjonelle mennesker - riktignok med sammenfallende synspunkter som går på å begrense innvandringen ytterligere, men igjen av rasjonelle grunner, og ikke av ideologiske perverse grunner slik Fjordmann - inspirerte friskusen ABBs paranoide univers.

Når det gjelder hva som er et forsøk på kritikk av rettsystemet i Norge - dvs en rettstat vi bør være stolte av, så sparker du inn åpne dører.
Du står fritt til å forøke å påvirke forandring av lovverk via demokratiske prosseser - ved å stemme - for om mulig kan det føre til innstramninger mm.
Men dette vil du oppdage er kompliserte systemer, som ikke dikteres av politikeres populisme fra dag til dag - heldigvis.
Rettsystemet er et uavhengig organ!

Raseriet som oppsto i Norge er naturlig - og det viser menneskelig adferd på sitt verste,
men man må vedkjenne seg at det er naturlige reaksjoner hos enkelte som er forståelige,
likevel forkastelige.
Å fosøke å si at dette da illustrerer den motstand som finnes mot innvandrere i Norge er rimelig søkt - det bare viser at under affekt så reagerer mennesket irrasjonelt iblant - det var tross alt snakk om noe som føles truende på ens eksistens.
Noe reelt - et sinnsykt atentat - imotsetning til flyktige paranoide ideer om at muslimer vil ta over Norge - "snikislamisering" osv.

Joda - enkelte biter på denne retorikken - og det er nettop det enkelte vil.

Og nettop den evige propagandaen/retorikken gjenntatt år etter år - i flere tiår - demoniseringen av muslimer, supplert med faktisk jihadistisk pervers virksomhet, terror atentater uten sidestykke osv - er hovedårsak, men også kan første punkt nettop være delvis grunnen til at enkelte rettet sin harme mot enhver uskyldig muslim dagen for selve terrorhandlingen.

Men det er likevel helt på tryne og gjelder kun et mindretall - de aller fleste oppegående mennesker skiller mellom individ og system - selv friskusen Fjordman og hans bastardiserte avkom.



Utlogget AdArma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #12 : 28. april 2012, 19:54 »
Hva mener du egentlig her?  Han har da aldri trodd eller sagt at høyresiden ville tjene stemmer på terroren hans.

Han har jo skrevet i manifestet at høyresiden vil svekkes og venstresiden vil styrkes etter hans såkalte operasjon.

En av ideene med aksjonen var jo å gjøre høyresiden mindre populær slik at den knebles og dernest blir eneste måte å bli hørt på flere voldelige aksjoner fra høyresiden.

Har du ikke registrert dette?  Trodde du han gikk til aksjon med intensjon om at høyresiden umiddelbart skulle få flere stemmer?

Såvidt jeg har forstått det har de fleste spådommene til ABB så langt blitt virkelighet(Knebling av motstandere av multikulturalismen, beskyldninger om at ABB er homo, psykopat, en demon, ond, karakterdrapet og latterliggjøringen vi ser både i rettsaken og hvordan media beskriver rettsaken).

Og siden det er en trend å kalle samtlige som skriver noe om ABB hvor han ikke reffereres til som en ond demon som må latterliggjøres og drepes umiddelbart, for ABB supportere, så må jeg jo selvsagt pressisere at jeg ikke er ABB supporter(Dette av grunner det ikke burde være nødvendig å gå inn på en gang).  Absurd å måtte si ifra om dette men å beskylde folk for det om noen sier at ABB kanskje hadde rett i ett par ting er jo en av hersker teknikkene som er aktivt brukt av venstresiden.

Nr.1 Venstresiden ble ikke styrket.
Valgresultatet var marginalt over hva som var forventet ved komunevalget, selv rett etter terroren.

Nr.2 Fjordman har feks skrevet et par kronikker i Aftenposten - er det dette du kaller knebling?
Mange har invitert ham og likesinnede til debatt, uten at han vil stille.

Nr.3.  Høyresiden er i medvind, så hvordan stemmer dette overens med Abbs spådommer og dine analyse om at høyresiden ville bli mer "upopulær" ?

Frps midlertidige nedgang skyldes Frps mange fadeser i velkjent stil, og har intet med terroren å gjøre.
Videre så vil ingen oppegående mennesker trekke paralleler mellom høyresiden i norsk politikk og ABBs ideologiske boble.

Du tar rett og slett feil!



Utlogget AdArma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #13 : 28. april 2012, 20:26 »
I tillegg;  Hva mener du med at han gikk av skaftet når de vurderte å kalle ham utilregnelig?  Han sa det var det verste som kunne skje med ham, hvilket nok er sant.  Har han ikke i retten snakket for seg på en slik måte at det ikke lengre er en vedtatt sannhet at han er utilregnelig?  Mitt inntrykk er at rettpsykiaterne nå står å klør seg i hodet uten å ha peiling på hva som egentlig skjer i hodet på ham. 

Er  det ikke nå som rettsaken er godt igang gode muligheter for at han blir sett på som tilregnelig på tross av at den første rapporten konkluderte med at han var utilregnelig?

Edit:  Og hva barn av regnbuen aksjonen angår:

ABB fikk med en setning 40.000 Nordmenn til å stå på torget å synge en barnesang, han gjorde dette ved å si en setning eller to.  Er det ingen som syns dette er absurd?

Om ABB i rettsalen hevder at tegneserien "Smurfene" er kommunist propaganda(er jo litt kommunistisk, gammelsmurfen går rundt i rød lue og forteller alle hva de skal gjøre som om han er en eller annen dikator, og de fleste smurfer holder jo på med fysisk arbeid mens de synger lystig og er glade i å arbeide), skal da 40.000 Nordmenn stille seg opp på torget med hver sin TV for å se en episode av smurfene, da for å "Ta tilbake" en kjent kjær barneserie som ABB stjal fra dem?

Det første rosetoget var i mine øyne nødvendig, men skal vi ha rosetog og liknende hver gang ABB sier noe som støter oss? 

Ingen Nordmann vil noensinne kunne høre Barn av Regnbuen igjen uten å tenke på ABB gjennom hele sangen, han har fått enda mer oppmerksomhet og jeg ser ikke hvorfor dette er bra.



Ingen vet hva som foregår i hodet til friskusen. Det blir bare spekulasjoner.
Det man vet er det umenneskelig sinnsyke han har gjort, og hva han forfekter via klipp og lim manifestet.

Det som er sikkert er at han anpasser vitnemålet alt ettersom hva som er skrevet i media.
Slik at hva han sier skal man definitivt ikke tillegge så mye vekt - den ene eller andre veien.

Forøvrig er det rett og slett av juridiske grunner det debatteres om han er tillregnelig eller ikke - at han ikke er helt i vater trenger man ikke å være psykiater for å skjønne.
Det er uvesentlig i den store sammenheng om han er tilregenlig eller ikke - slike syke jævler hører ikke hjemme i noe samfunn.
Likevel er det større sjanser nå for at det lander på en korrekt avgjørelse, med 4 uavhengige psykiatere - delvis åpen rettsak - med innspill selv fra eksterne autoriteter innen psykiatri.

Angående regnbueaksjonen.
Igjen tillegges denne alt for mye. helt ut av proporsjoner.
For meg så fremsto det som en spontan aksjon, på initiativ av et par uavhengige damer som følte det var en god anledning til å markere avstand/samhold.
Kan sees som noe naiv for utenforstående selvfølgelig, men endog.
Hvor klokt slikt er kan selvfølgelig diskuteres - spesiellt sett i lys av at det enkelt blir gjenstand for kritikk fra de som ser enhver anledning til å finne noe å kritisere.
På en annen side så beviser det at det var en spontan markering i god tro - intet annet.

Selvfølgelig vil dette være åpent for kritikk, all den tid politiske aktører tar del i markeringen - men det bør likevel påpekes at det er naturlig, all den tid det var nettop Ap som var terrormåetl i stor grad.


Utlogget AdArma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Barn av regnbuen;;;
« #14 : 28. april 2012, 20:39 »
Nå kjemper abb først og fremst for at nordmenn ikke skal bli en minoritet i eget land.
Jeg skjønner godt at du synes det er latterlig å ha en seriøs debatt rundt det. Du er en av de mange( de fleste) som er påvirkelig for den fremstillingen vi blir utsatt for.
På de to innleggene jeg skrev så har jeg egentlig sagt det som trengs å sies. Melder meg ut herfra: )

En kamp som er nødvendig i hans fantasiverden!
Hvis man skal ha en seriøs debatt, så må den være forankret i virkeligheten.
Jeg minner om at innvandring til Norge i stor grad er fra europeiske land.
Tabloide overskrifter som viser til flertall "innvandrere" i Oslo innen 2040 eller hva det var - sikter da ikke til muslimer - men mennesker fra 155 fosrkjellige nasjoner - flertallet fra kristne land.
Vi snakker da kun om Oslo, en by.

Du tar og feil! Hans "kamp" er først og fremst mot islam - islamisering, islamsk påvirkning i Europa i det hele tatt.

Du forveksler innvandringsdebatt og antijihaddisme/antiislam.
Breivik er ingen rasist - hvilket du burde vite - hvis du er så ajour med hans skriblerier.
I praksis er han åpen for innvandring, men ikke muslimer.
Han er fan av katolisismen - det har du vel fått med deg!?

Så spiller vi offer-rollen når argumentene ikke holder................





Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!