Skrevet av Emne: Trenger hjelp!  (Lest 768 ganger)

Utlogget Saaraa2012

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Trenger hjelp!
« : 27. april 2012, 22:23 »
Jeg er en jente på 22 år, 176 cm høy og veier 84,5 kilo.
Ønsker gå ned i vekt og har trent en del gått ned fra 90 til 84,5 kilo nå på 3 måneder, men jeg trenger hjelp til et ordentlig diett og treningsprogramm jeg kan bruke fremover for å kvitte meg med kiloene. Hittil har Jeg pleid å jogge/gå på tredemølle for ca 30 min og deretter brukt 30 min på enten bein eller armen. Prøver også å trene mage innimellom.

Noe med erfaring som kan hjelpe meg med dette?
Hadde satt veldig stor pris.

Utlogget jorkal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Trenger hjelp!
« #1 : 27. april 2012, 23:19 »
Kan være lurt å loggføre hva du spiser ! f.eks ved hjelp av iphone appen: MyFitnessPal eller lignende! veldig praktisk Cheesy Da finner du ut hvor mange kcal du maks skal ha for dagen, så må du prøve å ligge under det. Det funker ihvertfall for meg og andre bekjente Cheesy

Utlogget Saaraa2012

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Trenger hjelp!
« #2 : 27. april 2012, 23:51 »
Har prøvd ut fitnesspal og det funker helt greit. Spiser ikke så veldig mye ligger på rundt 700 kalorier hver dag. Hørt at man må brenne dobbelt så mange kalorier for å brenne maten, blir litt vanskelig med å brenne 1400 kalorier hver dag. Har brent Max 500 på en dag.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 747
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 747

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Trenger hjelp!
« #3 : 27. april 2012, 23:57 »
:p du forbrenner nok 1400kcal ved å bare ligge helt i ro på sofaen en hel dag;) og SÅ kan du plusse på all aktivitet i tillegg:)
700kcal er ALT for lite. Legg deg på 1500kcal Smiley
Før alt du spiser på www.diett.no (registrer deg gratis så er det lett å lagre og følge med videre for deg)

1500kcal var bare en pekepinne, kan hende du kan gå enda høyere også og fortsatt gå ned.

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.