Skrevet av Emne: Internatliv og kosthold !  (Lest 2620 ganger)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Internatliv og kosthold !
« : 28. april 2012, 23:24 »
Hei !
Jeg har i tankene å starte på en veldig langsom deff etter sommerferien, ved å gjøre dette ønsker jeg å lære meg mere av kroppens funsjoner, det blir ingen deff jeg har som mål å bli rippa, men jeg har ett mål om å lære om kroppens reaksjoner i forskellige faser, og ta med meg erfaringene videre i livet, altså, jeg vil prøve det ut.

Etter sommerferien, flytter jeg da inn på skolens internat i en egen hybel, jeg går på denne skolen for tiden, men valgte å bo hjemme dette ene året.

Iallefall, på skolens 3 måltider er det veldig variert med kosthold, noen ganger fisk, noen ganger kjøtt, noen ganger litt ditt og litt datt.

Mitt problem er da utregningen av matinntaket. Skolen tilbyr bare 3 måltider daglig, resten av måltidene er jeg nødt til å skaffe på egen hånd.
Derfor, noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre i denne situasjonen ?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Internatliv og kosthold !
« #1 : 28. april 2012, 23:32 »
Bor på internat jeg vettu, egen leilighet da..
I likhet med deg så får vi mat servert 3 ganger om dagen, men vi har et eget kjøkken her. Kosten pleier å være noe dårlig, så jeg pleier på spe på med proteinshaker, men har også mye mat i kjøleskapet, vet ikke ossen du har tenkt, men for all del ikke dett ned i det vanlige internatlivet.... Haha lykke til

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Internatliv og kosthold !
« #2 : 29. april 2012, 14:04 »
Hehe, tror nok min tid på internatet blir å spise, trene, jobbe og sove Smiley
Men tror nok kosten blir slik at jeg spiser det jeg får, og heller velger å spise mer f.eks av grønnsaker og salat enn andre matvarer som er mere usunne.
Så får jeg bare kontrollere kostholdet når jeg spiser mat utenom !
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget TreningsNoob

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Internatliv og kosthold !
« #3 : 29. april 2012, 15:10 »
Hehe, tror nok min tid på internatet blir å spise, trene, jobbe og sove Smiley
Men tror nok kosten blir slik at jeg spiser det jeg får, og heller velger å spise mer f.eks av grønnsaker og salat enn andre matvarer som er mere usunne.
Så får jeg bare kontrollere kostholdet når jeg spiser mat utenom !

Litt ot, men er "profilbildet" et bilde av deg?

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Internatliv og kosthold !
« #4 : 29. april 2012, 15:29 »
ja det er av han..

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Internatliv og kosthold !
« #5 : 29. april 2012, 16:37 »
Litt ot, men er "profilbildet" et bilde av deg?

Det bildet er av meg, tatt for noen uker siden Smiley
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Eaglenes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Sv: Internatliv og kosthold !
« #6 : 03. mai 2012, 17:39 »
Jeg har bodd et år på internat nå (folkehøgskole), så kan dele noen av mine erfaringer.
Som "Høyjævel" sa, så er det viktig og ikke dette ned i det vanlige internatlivet.. Vet ikke hvordan skole du går på, men folk som bor på internat på folkehøgskole er altfor glad i å kose seg, og spiser pizza, godteri, kaker og drikker brus flere dager i uken.. Og ja, altfor mange legger veldig mye på seg. Prøv å meng deg med de få som ikke gjør det, eller gå bare å legg deg Tongue
Når det gjelder måltidene så har jeg spist det jeg har fått til hvert måltid, men til middag prøver jeg å spise mye kjøtt og fisk, masse grønnsaker, lite poteter (som vi får alt for mye av her), og lite saus. Før desserten går jeg ut fra matsalen.. Er også mye brødmat her, så har vent meg vekk fra smør på skivene, og tar de magre produktene som finnes her, og spiser veldig ofte knekkebrød... I en periode kjøpte jeg bokser med tunfisk som jeg spiste til brød måltidene, funker veldig greit!
3 måltider om dagen er ganske lite, så jeg bruker også en del proteinshaker og mager kesam. Nesten et must! Et annet godt tips er å alltid har frukt tilgjengelig på rommet. Har også pleid å ha rett i koppen supper liggende tilfelle jeg blir sulten eller har sug på kveldene, istedenfor å gå i godteri blemma..

Kan også legge til at jeg har trent godt dette året på folkehøgskole, men jeg merker motivasjonen daler veldig ned for tiden. Det er ganske frustrerende å trene hardt hver dag, uten et riktig godt kosthold som jeg vil ha, og jeg vet er et "must".. Har heller ikke penger til å kjøpe så mye mat selv, har jo betalt for maten vi får på skolen..

Lykke til!
At the End of Pain is Success

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Internatliv og kosthold !
« #7 : 03. mai 2012, 17:51 »
Jeg gikk ned endel kilo når jeg var på folkehøyskole. Høyt aktivitetsnivå kombinert med mye tørre brødskiver til frokost og lunsj (som ikke ble spist) gjorde sitt. Spiste som en gud til middag da, var ganske mye god mat. Det jeg muligens kunne utbedret hadde vært å brukt proteintilskudd, eller spist noe tunfisk og lignende for å få i meg litt mer protein, er vel protein som evt. vil mangle også... Karbohydrater er det vel ihvertfall nok av i et typisk internatskole-kosthold...
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Internatliv og kosthold !
« #8 : 03. mai 2012, 20:38 »
Det går vel an å basere mye på hermetikk og tørrvarer samt ting som kan forberedes med vannkoker. Tunfisk på boks er vel noe som alle har hørt om, men det er vel ingenting i veien for å ha et lite lager med frukt og grønnsaker? Mye av dette tåler å stå en stund i romtemperatur også.
Det er mye spekemat også som kan lagres en god stund i romtemperatur før det blir dårlig, og det samme gjelder vel egg også.

Fjordland er vel kanskje litt utelukket da det blir dyrt i lengden og må lagres kjølig, men protein/karbopulver går vel aldeles utmerket!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!