Skrevet av Emne: Nakkekoteletter  (Lest 7680 ganger)

Utlogget jack95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

  • Hold your head up high, no matter what.
Nakkekoteletter
« : 02. mai 2012, 17:59 »
Er nakkekotteletter dårlig å spise når jeg vil ned i fettprosent ?

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Nakkekoteletter
« #1 : 02. mai 2012, 18:10 »
lurer på noe i samme duren jeg og, så bare slenger det inn her!

;er cottage cheese og mager kesam bra når jeg vil opp i vekt?

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Nakkekoteletter
« #2 : 02. mai 2012, 18:15 »
Nei.

Utlogget OmniDan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Nakkekoteletter
« #3 : 03. mai 2012, 13:00 »
Nei. Det er kaloriene som i syvende sist bestemmer om du går opp eller ned i vekt. Dessuten er nakkekoteletter næringsrike og helt himmelske på grillen Cheesy

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Nakkekoteletter
« #4 : 04. mai 2012, 22:39 »
Nakkekoteletter har et høyt fettinnhold, så det er ikke å anbefale hvis du vil ned i fettprosent. Da er det bedre å velge vanlige koteletter og skjære bort fettranden. Da står du igjen med nesten rent kjøtt.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Nakkekoteletter
« #5 : 04. mai 2012, 23:06 »
Er nakkekotteletter dårlig å spise når jeg vil ned i fettprosent ?

Nei. Hvorfor skulle det være det? Om du vil ned i fettprosent må du finne ut kaloriforbruket ditt, og ligge i underskudd, gjør du det er du ferdig med saken, er ikke noe "kan jeg spise det" "er dette dårlig" osv, det har ingenting med målet ditt å gjøre.

;er cottage cheese og mager kesam bra når jeg vil opp i vekt?

Ja...

Alt er bra om du vil opp i vekt...

Cottage cheese og kesam er høyt på proteiner... og, proteiner er bra.

Nakkekoteletter har et høyt fettinnhold, så det er ikke å anbefale hvis du vil ned i fettprosent. Da er det bedre å velge vanlige koteletter og skjære bort fettranden. Da står du igjen med nesten rent kjøtt.

Haha...

Du kan legge på deg fett fordi fett inneholder kalorier Smiley

Vet du hva annet som inneholder kalorier?

Absolutt all annen mat. Så ifølge din logikk er det "ikke å anbefale" å spise proteiner eller karbohydrater heller om du skal ned i fettprosent, med tanke på at de også inneholder kalorier Smiley

Ugh... nei jeg tror vi dropper din logikk og heller forholder oss til virkeligheten Cheesy

Spis nakkekoteletter om du vil det Smiley Det er ikke dårlig, du vil ikke legge på deg av det, og du vil ikke gå fortere ned i vekt av å velge noe annen type kjøtt eller skjære bort fettet.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Nakkekoteletter
« #6 : 04. mai 2012, 23:25 »
Er nakkekotteletter dårlig å spise når jeg vil ned i fettprosent ?

Næringsinnhold nakkekoteletter :
Protein 17.5 g
Fett 15.5 g

Jeg kjøpte strimlet svinekjøtt på Rema idag, kostet 55 kroner kiloen, og det er uten bein !

Næringsinnhold :
Protein 21 g
Fett 9 g

Jeg spiser mest kyllingfilet og laksefilet når jeg ikke spiser ute, så svin blir avveksling.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Nakkekoteletter
« #7 : 05. mai 2012, 00:09 »
Nei. Hvorfor skulle det være det? Om du vil ned i fettprosent må du finne ut kaloriforbruket ditt, og ligge i underskudd, gjør du det er du ferdig med saken, er ikke noe "kan jeg spise det" "er dette dårlig" osv, det har ingenting med målet ditt å gjøre.

Ja...

Alt er bra om du vil opp i vekt...

Cottage cheese og kesam er høyt på proteiner... og, proteiner er bra.

Haha...

Du kan legge på deg fett fordi fett inneholder kalorier Smiley

Vet du hva annet som inneholder kalorier?

Absolutt all annen mat. Så ifølge din logikk er det "ikke å anbefale" å spise proteiner eller karbohydrater heller om du skal ned i fettprosent, med tanke på at de også inneholder kalorier Smiley

Ugh... nei jeg tror vi dropper din logikk og heller forholder oss til virkeligheten Cheesy

Spis nakkekoteletter om du vil det Smiley Det er ikke dårlig, du vil ikke legge på deg av det, og du vil ikke gå fortere ned i vekt av å velge noe annen type kjøtt eller skjære bort fettet.


Dette innlegget blir for dumt å svare på.


Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Nakkekoteletter
« #8 : 05. mai 2012, 10:54 »
Dette innlegget blir for dumt å svare på.

For det første, learn2sitat.

For det andre, du er klar over at man ikke legger på seg fett av å spise fett? Selvfølgelig går det an, men det skjer ikke automatisk. Om du legger på deg av det er helt avhengig av at du ligger i kalorioverskudd, trådstarter har allerede sagt at han har som mål å gå ned i fettprosent, så åpenbart (han burde det ivertfall) ligger han allerede i underskudd. Hvorfor er det da "dårlig" å spise nakkekoteletter?

Du svarer ikke på det, fordi du ikke har noe svar...

OWNED

kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget helden

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Nakkekoteletter
« #9 : 05. mai 2012, 11:25 »
For det første, learn2sitat.

For det andre, du er klar over at man ikke legger på seg fett av å spise fett? Selvfølgelig går det an, men det skjer ikke automatisk. Om du legger på deg av det er helt avhengig av at du ligger i kalorioverskudd, trådstarter har allerede sagt at han har som mål å gå ned i fettprosent, så åpenbart (han burde det ivertfall) ligger han allerede i underskudd. Hvorfor er det da "dårlig" å spise nakkekoteletter?

Du svarer ikke på det, fordi du ikke har noe svar...

OWNED




Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Nakkekoteletter
« #10 : 05. mai 2012, 15:56 »
Åja, haha, jævla lættis

butno

Forklar for meg hvorfor det er galt å påpeke/irettesette når noen sprer feilaktig informasjon, eller gir et generelt dårlig tips? Klarer du det?

Strong 2nd post btw
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Nakkekoteletter
« #11 : 05. mai 2012, 16:22 »
Jeg tror du bommer litt her. I en nakkekotelett er det mer kalorier enn en vanlig kotelett uten ferttranden. Skal han ned i fettprosent, er det selvfølgelig ikke lurt å spse mat med mye kalorier.
Hvis du hadde valget mellom en kotelett som innehilder 100 Kcal, og en som inneholder 250 Kcal, hvilken ville du valgt hvis du skulle ned i fettprosent?

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: Nakkekoteletter
« #12 : 05. mai 2012, 17:03 »
Jeg tror du bommer litt her. I en nakkekotelett er det mer kalorier enn en vanlig kotelett uten ferttranden. Skal han ned i fettprosent, er det selvfølgelig ikke lurt å spse mat med mye kalorier.
Hvis du hadde valget mellom en kotelett som innehilder 100 Kcal, og en som inneholder 250 Kcal, hvilken ville du valgt hvis du skulle ned i fettprosent?

Jeg ville valgt den jeg synes smakte best Grin Og spist mindre av noe annet og holdt meg på kaloriunderskudd uansett woot

Jeg spiser 100-170 gram fett daglig selv og spiste på torsdag 400 gr nakkekoteletter til middag med fettrand og alt... -> Og jeg går nedover i fettprosent... Det er som flere sier her ikke sammensetningen som gjør at du legger på deg fett utvendig på kroppen (innvendig er en annen diskusjon) men om du ligger i kalorioverskudd eller ei. Så svaret her er vel at alt egentlig er riktig. Det er lurt å ta bort fettranden om du ønsker å kunne spise mere mengder og det er lurt å spise fettranden om du kutter ned på noe annet og allikevel kommer ut i kaloriunderskudd...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Nakkekoteletter
« #13 : 05. mai 2012, 17:17 »
Å spise mye mettet fett er uansett usunt. Uansett hvor god form du er i og hvor høy forbrenning du har, så legger det seg i blodårene og det kan hende du får hjerte og karsykdommer før du er 40.

Hvis du har problemer med for stor apetitt så lønner det seg å spise høy andel av protein og lav andel av raske karbohydrater. Det minsker apetitten. Det blir litt det motsatte av å spise masse fastfood, som består av mye mettet fett og mye raske karbohydrater.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Nakkekoteletter
« #14 : 05. mai 2012, 17:24 »
Jeg ville valgt den jeg synes smakte best Grin Og spist mindre av noe annet og holdt meg på kaloriunderskudd uansett woot

Jeg spiser 100-170 gram fett daglig selv og spiste på torsdag 400 gr nakkekoteletter til middag med fettrand og alt... -> Og jeg går nedover i fettprosent... Det er som flere sier her ikke sammensetningen som gjør at du legger på deg fett utvendig på kroppen (innvendig er en annen diskusjon) men om du ligger i kalorioverskudd eller ei. Så svaret her er vel at alt egentlig er riktig. Det er lurt å ta bort fettranden om du ønsker å kunne spise mere mengder og det er lurt å spise fettranden om du kutter ned på noe annet og allikevel kommer ut i kaloriunderskudd...


Det er nok korrekt det du sier her. Jeg vet veldig godt at det er totalt kaloriinntak som er avgjørende om du kommer i underskudd eller ei (Jeg tror selvsagt ikke at det er inntak av fett som er avgjørende). Men det er ingen tvil om at det er lettere å komme i kaloriunderskudd hvis man spiser mat med lite kalorier.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!