Skrevet av Emne: Triceps  (Lest 3144 ganger)

Utlogget amatør111

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Triceps
« : 12. mai 2012, 00:03 »
Hei!

Har trent Triceps i 2 månder og det funker helt fint, men lurer på om dere veit om et program der jeg får fortere muskelmasse. her er mitt triceps program

1. En arms tricepspress over hodet
2. Triceps pushdown
3. Franskpress


Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Triceps
« #1 : 12. mai 2012, 00:17 »
Hei!

Har trent Triceps i 2 månder og det funker helt fint, men lurer på om dere veit om et program der jeg får fortere muskelmasse. her er mitt triceps program

1. En arms tricepspress over hodet
2. Triceps pushdown
3. Franskpress



Weird, du kjørte akkuratt like øvelser som jeg gjorde når jeg trente før, hehe..
De øvelsene fungerte iallefall fint for meg, jeg økte bare med 2 reps for hver økt og kanskje 1 sett om jeg var i skuddet, når jeg hadde økt med 4 reps økte jeg til neste manual(er).

Men det kombinert med noe benk som drar litt på triceps, hvile og bytte ut øvelsene etter noen uker fungerer vell det.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget amatør111

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Triceps
« #2 : 12. mai 2012, 00:23 »
Okei, så e burde kjøre de samme øvelsene, trenger bare å øke i reps og sett

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Triceps
« #3 : 12. mai 2012, 00:27 »
Selvfølgelig, mitt forslag er:

ett eksempel:

Mandag har du triceps i programmet ditt, du kjører noen øvelser, vekta er da på 30,30,30
Du tar 8 reps med 3 sett på alle 3 øvelsene
Neste gang, f.eks på torsdag, trener du også triceps.

Da kjører du 30,30,30, 3 sett (om ikke 4) med 10 reps, neste gang går du over til 12 reps, og deretter bytter du til neste manual, som f.eks er på 32, og går ned til 8 reps 3 sett igjen.

Om du føler det er for lite, kan du gå på 34 f.eks.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget amatør111

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Triceps
« #4 : 12. mai 2012, 00:55 »
Takk. Bra forklart

Utlogget amatør111

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Triceps
« #5 : 12. mai 2012, 00:59 »
Men feks mandag treninga, blir det nokk triceps trening? Burde jeg ikke ha flere sett?

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Triceps
« #6 : 29. juni 2012, 01:03 »
smalbenk, skulderbredt grep. ...men ikke helt som mange tar dem.
vanligst er å ha armene helt inntil sidene, og senke til toppen av mage, nedre bryst. og rett opp.
den er fin, men hvis man vil ha tredimensjonale armer, dvs. at man har en stor midtre triceps, som gjør armen tykkere forfra... så gjør det slik
ha skulder bredt grep, albuene litt mere ut fra kroppen, senk ned mot øvre bryst region, ned 2/3..ikke helt ned. man kan legge en flaske eller plankebit 2"4 på kassa.. og dytt opp. 
da tar den annerledes, og man belaster midten av triceps med skikkelig tung vekt.

uansett, en hver form for smalbenk er konge for tykke triceps. 

tren pyramide og gjerne 4-6 reps på et par tunge sett, og slutt av med et par med 12-20 reps..

altid greit å ha en strekk øvelse, som frankpress, hantel franskpress, eller en triceps maskin som gjør nytten

omvedt benkpress med bredt grep i smithmaskin er også bra.

-behandle smalbenk som vanlig benk,  tren den tungt, gjerne 1 rep maks en gang i blandt... ikke bare gjør den triceps større, men også vanlig benk bedre.

en arms over hodet er helt ubrukelig for masse, samme som kickbacks (som forøvrig bør taes med rosa hantler for maks effekt)

pushdowns er grei, men den stopper seg pga. kroppsvekt for å holde seg nede. meget bra for tunge kroppsbyggere med lange lett voksende triceps... for oss mindre begavede, er den
best  å ta til slutt, når man er sliten og ikke orker å ta så tungt... bra for pumpen

min mening. Ganske nyelig faktisk, jeg droppa dem nyelig, og fokuserte på smalbenk typene og kun en hammer triceps maskin (fordi albuene mine har det perfekt inntill jeg rører franskpress noen uker).. jøss, ikke bare ble jeg sykt mye sterkere i de øvelsene, i tillegg tror jeg de har blitt enda tykkere.  så jeg tror jeg har kasta bort mye tid på utallige typer kabel triceps øvelsere som kun har gitt meg pump, men ikke noe vekst.

en perfekt avslutnings øvelse er benk dips. (youtube/google-benchdips) ,

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Triceps
« #7 : 29. juni 2012, 15:12 »
Veldig enig med woodbear her, gå for baseøvelser som smalbenk og benkpress med omvendt grep i smith. Det er øvelser du kan øke mye i styrke på, og derfor øke størrelse på muskelen.

Kickback's og lignende vil ikke jeg bli sett gjøre, bare min mening...

25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Triceps
« #8 : 29. juni 2012, 15:24 »
Smalbenk
Franskpress
Weighted dips
Push ups - smale/diamant
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget b0rt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

Sv: Triceps
« #9 : 29. juni 2012, 23:04 »
Det du har listet er ikke noe program men en smørbrødliste med øvelser, hvordan ser HELE treningsprogrammet ditt ut?

Fortere muskelmasse? Du har trent i 2 mnd, kjør på med baseøvelser og fokuser på styrke så kommer massen naturlig. Ikke heng deg opp i bicepscurl og pushdowns.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!