Skrevet av Emne: Carl Yngvar Christensen 1135kg (Video av alle løftene)  (Lest 12933 ganger)

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Jeg er av den typen som mener at sjakk er ingen sport. Hvilken muskel bruker man når man flytter brikke på brikke.. runkemuskelen? jo, ja, vet..hjernen er en muskel..men samma dét!
Hadde styrkeløft vært en gren som var like populær som strongman internasjonalt, ski, fotball o.l.. ingen tvil- CYC hadde fått mer oppmerksomhet, og ett levebrød, ut av sine prestasjoner!

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
CYC ER Norges beste idrettsutøver!
Jeg synes det blir litt feil å sette idrettsutøvere opp mot hverandre sånn. På hvilken måte kan man si at CYC er desidert best uansett idrett?
Jeg synes CYC er en fantastisk utøver i en sport jeg liker veldig godt, men samtidig så er f.eks. Petter Northug best på ski.
Det finnes nesten ingen sammenligningsgrunnlag på disse idrettene eller utøverne sånn sportslig sett. Eneste måten de kan sammenlignes er på innsatsen, dedikasjonen og ikke minst talentet. Begge trener steinhardt og oppnår resultater som nesten ingen i verden er kapabel til å klare. Så i min verden er de i elitegruppen, ingen bedre eller mere værdt enn den andre.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Jeg synes det blir litt feil å sette idrettsutøvere opp mot hverandre sånn. På hvilken måte kan man si at CYC er desidert best uansett idrett?
Jeg synes CYC er en fantastisk utøver i en sport jeg liker veldig godt, men samtidig så er f.eks. Petter Northug best på ski.
Det finnes nesten ingen sammenligningsgrunnlag på disse idrettene eller utøverne sånn sportslig sett. Eneste måten de kan sammenlignes er på innsatsen, dedikasjonen og ikke minst talentet. Begge trener steinhardt og oppnår resultater som nesten ingen i verden er kapabel til å klare. Så i min verden er de i elitegruppen, ingen bedre eller mere værdt enn den andre.
Skjønner deg absolutt. Jeg er bare av den oppfatning at hvor mange velger vel ikke f.eks ski grunnet det er "lettere"? Man er liksom "større" på alle mulig måter i andre sporter, enn styrkeløft. Det å løfte over 1000kg sammenlagt, der en av utfordringene kanskje ligger i å være stor, ha en BMI langt over grensen ..er kanskje ikke noe for alle.
Alle idretter har sine utfordringer, offer, og dedikasjon. Man må brenne for å bli best- alle som blir best er i elitegruppen..men så er det selvfølgelig hvilket syn man har på sporten Wink Alle har forskjellige meninger Smiley

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Jeg er av den typen som mener at sjakk er ingen sport. Hvilken muskel bruker man når man flytter brikke på brikke.. runkemuskelen? jo, ja, vet..hjernen er en muskel..men samma dét!
Hadde styrkeløft vært en gren som var like populær som strongman internasjonalt, ski, fotball o.l.. ingen tvil- CYC hadde fått mer oppmerksomhet, og ett levebrød, ut av sine prestasjoner!

Du er jo helt på bærtur med det du sier, strongman poppulært internationalt? på verdensbasis er det det sikkert ikke en promille engang som veit hva strongman er.. du kan ikke sammenlikne det med den relativt store idretten "ski"  ihvertfall ikke fotball som nesten alle i verden veit hva er..

When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

når man først var inne på strongman... min våte drøm:

comeback fra richard skog og arild haugen, (begge sterkere enn ever!) og CYC iført NSF t-skjorte, møtes i NSM til episk duell!
warggahwrgwh (se for dere lyden Homer Simpsons lager når han tenker på donuts)
Jeg sender en høvding i posten til den som fikser det altså  Wink
 Grin

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Du er jo helt på bærtur med det du sier, strongman poppulært internationalt? på verdensbasis er det det sikkert ikke en promille engang som veit hva strongman er.. du kan ikke sammenlikne det med den relativt store idretten "ski"  ihvertfall ikke fotball som nesten alle i verden veit hva er..

Fotball, ja. Ski - glem det. Det er nok på linje med hurtig-hekling eller noe sånt internasjonalt, bortsett fra i noen av de landene der det ligger snø mesteparten av vinteren. Og det er ikke så mange.

Jeg er selv fan av skøyter, men det er nok en enda mindre sport. Bortsett fra i akkurat Nederland.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015


Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Du er jo helt på bærtur med det du sier, strongman poppulært internationalt? på verdensbasis er det det sikkert ikke en promille engang som veit hva strongman er.. du kan ikke sammenlikne det med den relativt store idretten "ski"  ihvertfall ikke fotball som nesten alle i verden veit hva er..



Generelt sett er ikke Strongman noen sport mange driver med, men den er veldig kjent via TV, hvor mange tror du ikke vil få med seg hvem som er verdens sterkeste mann, og hvor mange ufattelige kg han kan løfte ?

Det var visst endel som ser på det årlig, iallefall WSM finalen.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

CYC er en meget nøktern man.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!