Skrevet av Emne: Trening program.  (Lest 3459 ganger)

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Trening program.
« : 05. mai 2012, 02:47 »
Hva synes dere om dette treningprogrammet?

Mat Program 90kg Trening plan bygge og markere

Fri dager ta bort karbo shaker og reduser risen til 50gram per måltid!

På TreningsDager

Frokost       
2-4 Brødskiver 4-6egg eller tunfisk   ca  20     Karbo   40g Protein Tran Vitaminer

Lunch
 200g Kjylling og  50Gram.Ris          ca  50     Karbo   40g Protein¨

Middag
200g Kjylling og  100gram ris P-shakca  80     Karbo   80g Protein     

Etter Trening   
1Protein shak.   Karbo Shake           ca  90     Karbo   40g Protein og karboshake
1 time max     
200G    kjylling kjøtteig 100 gramris ca  80     Karbo   40g Protein Tran

kvelsmat       
200Gram Kjylling Kjøttdeig Grønnsaker                     40g Protein


    Kalori ca 3500  Totalt 3,5gPer kg  CA 320     Karbo  280g Protein Totalt 3,1Per kg  Ca80g Fett




                        Bytte rekkefølger på øvelsen ofte. En tung dag i uka en lett                                 


Mandag                    

                                  :Knebøy                          10*5
                                 : Benkpress                      5*5       
                                 : Skråbenkpress                  5*5
                                 : Smallbenkpress                10*3
                                 : Flyes                                 10*2
                                  :Dips                                      alt*3
                                 : Franskpress                   10*2 valg Fri
                                 : Mage                                      ?*4         




Tirsdag
                                 :Markløft                                    5*5
                                 :Millitærpress                             5*5
                                 :Hantelpress                              5*5
                                 :Fremoverbøyd roing med stang  8*4
                                 :Hantelroing manualer               10*2
                                 :Chins                                   max*3
                                 :Fronhev                                   10*2     ValgFri
                                 :Sidehev                                   10*2



                             

Onsdag        
                                 
                                 :Benkpress                              5*5
                                 :SkråBenkpress                       5*5
                                 :Franskpress
                                 :Andre 3seps øvelser     
                               


                               

torsdag                     


                                 ;Markløft                                 5*5
                                 :Millitærpress                           5*5
                                 :Hantelpress                            5*5
                                 :Fremoverbøyd roing med stan 8*4
                                 :Hantelroing maualer              10*2
                                 :Chins                                 Max*3
                                 :Fronhev                                10*2   ValgFri
                                 :Sidehev                                10*2       

   



Fredag                     
                                 
                                  :Knebøy                          10*5
                                 : Benkpress                                 5*5
                                 : Skråbenkpress                          5*5
                                 : Smallbenkpress                        10*3
                                 : Flyes                                        10*2
                                 :Dips                                          alt*3
                                 : Franskpress                              10*2      Valg Fri
                                 : Mage                                          ?*4


Lørdag/Søndag/Vile

                                 :Pynte på armer
                                 :Biseps Curl                        10*4
                                 :Biseps Manualer                   10*4
                                 


                               



                               



Priser og Handleliste for en månde.
-----------------------------------------
Daglivarebutikk

Kjøtt    :60pakker kjylling kjøtt    1100kr.
Brød     :4Brød ca                    100kr
Ris      :2Pakker ca                  150Kr
Tunfisk  :10stk 2pakninger ca         200Kr
Egg      :18pakkning 5stk             250kr
Grønnt   :5Pakninger med forsjellig   150Kr
Noe digg :Brus kaffi ost skinke       400Kr
         :og div pålegg nøtter

Totalt                               2350kr
-------------------------------------------
Proteinfrabrikken.no

Vitamin  :Tilskudd Multivitamin       110kr
Protein  :1,5spann Stor kjøp del på 2 665kr
Fettsyre :Tran eller udo chois        239kr
Karbo    :1,5kg                        80kr

Totalt                               1094kr
-------------------------------------------

Totalt  : En månde med bra kosthold  3444kr
-------------------------------------------




Hva synes dere hva burde jeg endre på?
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

elmundox

  • Gjest
Sv: Trening program.
« #1 : 05. mai 2012, 03:22 »
Matprogrammet så jo helt perfekt ut fra mitt synspunkt. 50%protein, 30%karbs, 20%fett burde det ligge på.

Når det gjelder treningsprogrammet så er det ikke noe rett svar ettersom alle er forskjellige og foertrekker forskjellige ting.

Det eneste jeg kanskje ville endret på var å legge inn triceps på brystdagen istedet for biceps. Det er ikke noe poeng å kjøre biceps & triceps på brystdagen ettersom det er kun triceps som blir aktivert i de øvelsene du har oppført på mandagen (bortsett fra flyes). Alt er som sagt smak og behag.

Jeg ville også prøvd å separert markløft og knebøy fra samme dag. Ut i fra egen erfaring er dette utrolig slitsomt spesielt når du kjører 5*5 på markløft. Det skal være såpass tungt at du ikke skal ha særlig energi igjen. Da er det ikke lurt å ha 50 repitisjoner på knebøy rett etterpå etter min mening.

Jeg ville også satt opp en egen rygg/biceps dag i steder for å dele dem utover alle dagene. Men alt er trossalt smak og behag. For all del hvis du orker å kjøre deg gjennom dette programmet, som forsåvidt er bra, bare litt fullt, så skal du få lov til det. Poenget er at du kan gjøre litt mindre, men alikevel ha like stor fremgang. Spesielt hvis du er så flink i matveiene.

Du kan kjøre,

mandag - bryst/triceps (+1 skulderøvelse)
tirsdag - bein/legger
onsdag - fri/mage/valgfri
torsdag - Rygg/biceps
fredag - Skuldre (+1 brystøvelse)

jeg vil også anbefale å legge til dips i programmet ditt - Etter egen erfaring er dette de viktigste øvelsene, mark, bøy, benk, chins, dips, stangroing.

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Trening program.
« #2 : 05. mai 2012, 04:34 »
Matprogrammet så jo helt perfekt ut fra mitt synspunkt. 50%protein, 30%karbs, 20%fett burde det ligge på.

Når det gjelder treningsprogrammet så er det ikke noe rett svar ettersom alle er forskjellige og foertrekker forskjellige ting.

Det eneste jeg kanskje ville endret på var å legge inn triceps på brystdagen istedet for biceps. Det er ikke noe poeng å kjøre biceps & triceps på brystdagen ettersom det er kun triceps som blir aktivert i de øvelsene du har oppført på mandagen (bortsett fra flyes). Alt er som sagt smak og behag.

Jeg ville også prøvd å separert markløft og knebøy fra samme dag. Ut i fra egen erfaring er dette utrolig slitsomt spesielt når du kjører 5*5 på markløft. Det skal være såpass tungt at du ikke skal ha særlig energi igjen. Da er det ikke lurt å ha 50 repitisjoner på knebøy rett etterpå etter min mening.

Jeg ville også satt opp en egen rygg/biceps dag i steder for å dele dem utover alle dagene. Men alt er trossalt smak og behag. For all del hvis du orker å kjøre deg gjennom dette programmet, som forsåvidt er bra, bare litt fullt, så skal du få lov til det. Poenget er at du kan gjøre litt mindre, men alikevel ha like stor fremgang. Spesielt hvis du er så flink i matveiene.

Du kan kjøre,

mandag - bryst/triceps (+1 skulderøvelse)
tirsdag - bein/legger
onsdag - fri/mage/valgfri
torsdag - Rygg/biceps
fredag - Skuldre (+1 brystøvelse)

jeg vil også anbefale å legge til dips i programmet ditt - Etter egen erfaring er dette de viktigste øvelsene, mark, bøy, benk, chins, dips, stangroing.


Var enig med deg der blir temmelig sliten og gåen etter mark og knebøy. og militær og skuldre roing er viktig øvelser. Så la til en ekstra dag. Så meg enig med deg der Smiley gikk da også ned på brys ,men la til Dips i stede på onsdagen. Ble det litt greiere sånn?
Tenkte også jeg skulle slenge på en ekstra protein shak til morgen så er vel dette et bra program Smiley
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Trening program.
« #3 : 05. mai 2012, 08:56 »
Noen innspill til et mer komplett program?
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Trening program.
« #4 : 05. mai 2012, 12:43 »
Utenom norsken og brusen, så jo dette veldig bra og gjennomført ut. Blir bra om du klarer å følge dette! Flink gutt, no homo

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Trening program.
« #5 : 05. mai 2012, 14:22 »
Utenom norsken og brusen, så jo dette veldig bra og gjennomført ut. Blir bra om du klarer å følge dette! Flink gutt, no homo
Utenom norsken og brusen, så jo dette veldig bra og gjennomført ut. Blir bra om du klarer å følge dette! Flink gutt, no homo

Hmm kan si at jeg er temmelig ubrukelig norsk skiftelig. Brus trenger jo så lenge det er pepsi max går det jo ann og ta et glass av og til Smiley
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Trening program.
« #6 : 05. mai 2012, 15:48 »
Og igrunnen hva er vitsen med tilskudd for av pulver er jo 10ganger bedre med fast føde føler jeg. Er det i bunn og grunn bare noe tull som selger bra ?
Kansje det kan ha en effekt med raske etter trening. noen som har en fasit her?
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Trening program.
« #7 : 05. mai 2012, 16:15 »
Og igrunnen hva er vitsen med tilskudd for av pulver er jo 10ganger bedre med fast føde føler jeg. Er det i bunn og grunn bare noe tull som selger bra ?
Kansje det kan ha en effekt med raske etter trening. noen som har en fasit her?

Vitsen med tilskudd av pulver (regner med at du tenker på proteinpulver) er å kunne nå det daglige proteinbehovet ditt selv om du ikke har mulighet, tid til, eller rett og slett ikke gidder å spise alt proteinet ditt via maten. F. eks. om du kun klarer å spise 150g protein iløpet av dagen, men har behov for 180g, kan du benytte deg av proteinpulver for å dekke behovet ditt.

Hvis du ikke har noe problem med å få all næringen din fra mat er selvsagt det det aller beste. Kosttilskudd vil bare kunne fungere som en litt dårligere erstatning for maten du skulle ha spist. Men om du ikke får i deg nok næring via kosten så vil tilskudd ivertfall være bedre en ingenting.

Er jo ikke "tull", det er nyttig for noen, og unødvendig for andre.

Teorien om at man trenger "raske" proteiner etter trening og slike ting er bare tull. Det tar mange timer å fordøye proteiner (også proteinshake), og etter proteinet er fordøyd vil aminosyrer sirkulere i blodet ditt i flere timer. Spiser du et måltid inntil 2-3 timer før treningsøkten, vil du ha tilgjengelige aminosyrer i blodet både før, under, og etter trening. Etter treningsøkten vil musklene være spesielt effektive til å ta til seg næring i 12+ timer, ikke 30-60 minutter som ofte blir hevdet.

Om du ønsker å benytte deg av proteinshake i forbindelse med trening, er det ingenting galt med det. Men om du sørger for at du har spist tilstrekkelig med protein innen treningsøkten, vil du ikke få bedre resultater av å benytte deg av såkalte "raske" proteiner fra proteinshake, som uansett tar 1-3 timer å fordøye.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Trening program.
« #8 : 05. mai 2012, 16:35 »
Vitsen med tilskudd av pulver (regner med at du tenker på proteinpulver) er å kunne nå det daglige proteinbehovet ditt selv om du ikke har mulighet, tid til, eller rett og slett ikke gidder å spise alt proteinet ditt via maten. F. eks. om du kun klarer å spise 150g protein iløpet av dagen, men har behov for 180g, kan du benytte deg av proteinpulver for å dekke behovet ditt.

Hvis du ikke har noe problem med å få all næringen din fra mat er selvsagt det det aller beste. Kosttilskudd vil bare kunne fungere som en litt dårligere erstatning for maten du skulle ha spist. Men om du ikke får i deg nok næring via kosten så vil tilskudd ivertfall være bedre en ingenting.

Er jo ikke "tull", det er nyttig for noen, og unødvendig for andre.

Teorien om at man trenger "raske" proteiner etter trening og slike ting er bare tull. Det tar mange timer å fordøye proteiner (også proteinshake), og etter proteinet er fordøyd vil aminosyrer sirkulere i blodet ditt i flere timer. Spiser du et måltid inntil 2-3 timer før treningsøkten, vil du ha tilgjengelige aminosyrer i blodet både før, under, og etter trening. Etter treningsøkten vil musklene være spesielt effektive til å ta til seg næring i 12+ timer, ikke 30-60 minutter som ofte blir hevdet.

Om du ønsker å benytte deg av proteinshake i forbindelse med trening, er det ingenting galt med det. Men om du sørger for at du har spist tilstrekkelig med protein innen treningsøkten, vil du ikke få bedre resultater av å benytte deg av såkalte "raske" proteiner fra proteinshake, som uansett tar 1-3 timer å fordøye.

Okey da fikk jeg et bra svar på det. jeg var sikker på at det kroppen tok opp letter og fordøyde drikken protein en protein fra feks kjøtt. men har kjørt programmet mitt litt nå og jeg merker noe så sykt bedren ressultater alerede. Våkner med et smil mer energy og ikke minst vokser på de rette stedene. Styrken har også gått opp en del Smiley Lurer på åssen dette blir etter noen månder! Smiley
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget blondmyth

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Trening program.
« #9 : 15. mai 2012, 02:13 »
Jeg lurer litt på hvorfor du velger å kjøre skuldertrening dagen etter en tung brystøkt? Skuldrene får kjørt seg noe jævlig og jeg ville iallefall ikke anbefalt det.
"When in Rome, do as romans do"

Utlogget Casper404

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Trening program.
« #10 : 15. mai 2012, 08:01 »
Mye tung trening :O Tror du hadde fått bedre resultater med Stronglift 5x5 eller Starting Strength jeg men :O
Benkpress: 120*5
Knebøy: 150*3
Mark: 170*10
Militærpress: 100*1

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Trening program.
« #11 : 16. mai 2012, 04:39 »
Heisann. Dette går som smurt det ingen plager eller noen ting, men har endra litt  Kjører nå 2dager med trening 2dager av 2på igjen biseps og litt sånn småting i mellom her Smiley Annbefalers og prøve Smiley
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Trening program.
« #12 : 16. mai 2012, 04:50 »
Jeg lurer litt på hvorfor du velger å kjøre skuldertrening dagen etter en tung brystøkt? Skuldrene får kjørt seg noe jævlig og jeg ville iallefall ikke anbefalt det.

Det er ikke et problem for meg Smiley
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget blondmyth

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Trening program.
« #13 : 16. mai 2012, 05:08 »
Det er ikke et problem for meg Smiley

Da er du heldig, kjør på Wink
"When in Rome, do as romans do"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!