Skrevet av Emne: Flere som blir svake under diett?  (Lest 4948 ganger)

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #15 : 09. mai 2012, 07:45 »
Tror jeg må fikse på programmet mitt og modifisere det i riktig retning mot dietten Smiley

Vurderer noe slikt:
Mandag: Rygg ca 12 sett + 3 sett tung bryst
Tirsdag: Armer lett (supersett osv) + lett skulder

Onsdag sprint

Torsdag: Bryst ca 10 sett pluss 4 sett tung rygg
Fredag: tung armer pluss medium skulder

Lørdag: Fri
Søndag: sprint

istedenfor at jeg kjører tungt konstant. Når dietten er ferdig, så blir det nok tungt hele veien. Altså ligge på 3-6 rep.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #16 : 20. mai 2012, 09:37 »
Du kan jo også vurdere å gå mere ned på karbs og opp på fett og protein da... Siden fett gir energi over lengere tid og noe roligere stigning i blodsukker opplever i allefall jeg at jeg klarer å beholde styrken og intensiteten i større grad enn ved mere karbo i kosten... Trenger dog noe tilvenning til slik kost...

Jeg ligger mest mulig under 100 gr karbo om dagen, og starter akkurat nå en periode med under 50 gr... Vektnedgangen er nå 5,7 kg siden 0904.

Energien oppleves for meg mere stabil enn ved høyere karbo inntak, og er mindre sliten etter treningene...

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #17 : 20. mai 2012, 13:50 »
Du kan jo også vurdere å gå mere ned på karbs og opp på fett og protein da... Siden fett gir energi over lengere tid og noe roligere stigning i blodsukker opplever i allefall jeg at jeg klarer å beholde styrken og intensiteten i større grad enn ved mere karbo i kosten... Trenger dog noe tilvenning til slik kost...

Jeg ligger mest mulig under 100 gr karbo om dagen, og starter akkurat nå en periode med under 50 gr... Vektnedgangen er nå 5,7 kg siden 0904.

Energien oppleves for meg mere stabil enn ved høyere karbo inntak, og er mindre sliten etter treningene...

Vil du fortelle hvor mye du veier ? samt antall gram prot og fett om dagen? Smiley

Jeg trener mye altså, sprint og vekter samt crossfitt med tabata. Har nå gått 9 kg ned siden 1 april. Alt funker fint, bare push styrken som har blitt ræva. Pull styrken har vært overraskende bra.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Casper404

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Flere som blir svake under diett?
« #18 : 20. mai 2012, 13:57 »
Hadde akkurat samma problemet. Begynte og karbcycle isteden, så jeg får kjørt høykarb dager på treningsdagene, så gikk styrketap til styrkegains igjen ganske fort, selv i underskudd.
Benkpress: 120*5
Knebøy: 150*3
Mark: 170*10
Militærpress: 100*1

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Flere som blir svake under diett?
« #19 : 20. mai 2012, 14:07 »
Hvis du er på diett (antar underskudd) og trener både crossfit og sprint i kombinasjon med styrketrening er det ikke rart i det hele tatt at maksstyrken går ned. Du kan trøste deg med at med den variasjonen så blir du sikkert en maskin.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Flere som blir svake under diett?
« #20 : 20. mai 2012, 14:14 »
Det er nok veldig normalt å miste styrke, spesielt presstyrke på diett. Når du trener såpass mye kario/crossfit i tillegg tviler jeg på det vil gjøre store forskjellen å kutte karbs og øke fett. Smiley Du får trøste deg med at styrken nok kjapt kommer tilbake etter dietten!

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #21 : 20. mai 2012, 21:08 »
Vil du fortelle hvor mye du veier ? samt antall gram prot og fett om dagen? Smiley

Jeg trener mye altså, sprint og vekter samt crossfitt med tabata. Har nå gått 9 kg ned siden 1 april. Alt funker fint, bare push styrken som har blitt ræva. Pull styrken har vært overraskende bra.

Jeg er 87 kg nå... Begynte på 93-94 kg... Kan se ut til at vi trener noe likt også... Har en del treningstimer per uke...

Har siden april ligget mellom 2100 - 2800 i kcal i snitt.
Proteiner ca 250- 350 gr daglig - fett i hovedsak mellom 80 - 150 gr - Karbo mellom 60-130 gr

2-3 klinkokosbananas eating frenzy dager som jeg ikke teller med i perioden-> ikke planlagte, bare ble sånn Wink Da med godis, is, sjokkis osv...

Slik ser min kommende uke ut...

MANDAG
Kl 1400 BBS            
Kl 2030 Catalyst Athletic warmup + WOD Annie

TIRSDAG
Kl 0630 WOD Adam Brown      
Kl 1400 Badminton + Tabata 3- TRIANGEL PUSHUPS + SUPERMAN+MOUNTAIN CLIMBERS

ONSDAG
Kl 0945 WOD Pasient  + 4x4 INTERVALLER

TORSDAG
Kl 0630 WOD Coe   
Kl 1430 BBS

FREDAG
Kl 0615 15 km jogging            
Kl 0830 WOD Pasient

elmundox

  • Gjest
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #22 : 21. mai 2012, 03:52 »
Etter 42 dager paa <1500kcal (220g Prot, 25g Fett, 60g Karbs saann ca) kan jeg trygt si at det aa miste styrken er HELT normalt og ikke noe aa vaere redd for. Saa lenge du blir sliten i musklene er det det som teller.

Det som har hjulpet for meg er aa gaa over til supersett! Droppe en del kg, og heller kjore fler reps i kontrollerte bevegelser meg konsentrert muskelkontakt!

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Flere som blir svake under diett?
« #23 : 22. mai 2012, 00:51 »
Tro det beste for å holde på styrken i en spesifikk øvelse er å kjøre få reps og tungt og eksplosivt.

Kan ikke si meg mer enig her. Er jo noe "alle" siden Dan Duchaine har erfart viktigheten av: Å beholde tung og eksplosiv trening under deff. Trodde det var relativt common place etter hvert.

Samtidig så er jeg 100% med på supersett-tankegangen over også, så langt det er formålstjenlig - etter at man har kjørt tungt Smiley.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #24 : 22. mai 2012, 12:32 »
Nå har jeg testet litt ut disse dagene, prøvde feks å fokuserer på push styrke i form av benk ettersom det er push styrken som lider mest hos med under diett.

Prøvde supersett, følte at jeg kanskje fikk litt igjen av det. Joda, pumpen var der og jeg så jo helt sykt ut i noen timer. Neste øktene føltes altfor tunge ut.

Så prøvde jeg tung tung tung med lange hvilepauser mellom settene. Altså 4-5 rep. Jøss, følte at jeg plutselig ble sterkere i push øvelsene. Benkstyrken gikk litt opp igjen, eller en del. Fra 4-5 rep på 110 kg til 120 kg på 4-5. Altså 4 sett. Var litt  deilig å få litt motivasjonen på psuhstyrken.

Men nå har jeg ikke testet dette lille opplegget lenge , ca 3 uker.

Når det gjelder rygg og biceps, der har jeg bare stagnert. Noe jeg er fornøyd med.

Vel nå tror jeg at jeg er 10 - 11 % kroppsfett. Har gått ned nå 8-9 kg siden 1 april. Så 2 kg igjen ca, så skal jeg visst være på 8-9%, det skal jeg klare på 3 uker Smiley Da blir det en ny inbody test, gleder meg.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #25 : 22. mai 2012, 12:34 »
Jeg er 87 kg nå... Begynte på 93-94 kg... Kan se ut til at vi trener noe likt også... Har en del treningstimer per uke...

Har siden april ligget mellom 2100 - 2800 i kcal i snitt.
Proteiner ca 250- 350 gr daglig - fett i hovedsak mellom 80 - 150 gr - Karbo mellom 60-130 gr

2-3 klinkokosbananas eating frenzy dager som jeg ikke teller med i perioden-> ikke planlagte, bare ble sånn Wink Da med godis, is, sjokkis osv...

Slik ser min kommende uke ut...

MANDAG
Kl 1400 BBS            
Kl 2030 Catalyst Athletic warmup + WOD Annie

TIRSDAG
Kl 0630 WOD Adam Brown      
Kl 1400 Badminton + Tabata 3- TRIANGEL PUSHUPS + SUPERMAN+MOUNTAIN CLIMBERS

ONSDAG
Kl 0945 WOD Pasient  + 4x4 INTERVALLER

TORSDAG
Kl 0630 WOD Coe   
Kl 1430 BBS

FREDAG
Kl 0615 15 km jogging            
Kl 0830 WOD Pasient


Hehe ja, du liker å kjøre litt sånn rambostil du og. Kjører alt mulig. Liker tankegangen din, være god på masse. Ikke bare stor og treg, eller muskeløs og svak.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: Flere som blir svake under diett?
« #26 : 22. mai 2012, 20:36 »
Hehe ja, du liker å kjøre litt sånn rambostil du og. Kjører alt mulig. Liker tankegangen din, være god på masse. Ikke bare stor og treg, eller muskeløs og svak.

Takk for det... Gøy å teste alle grensene fysisk og ikke bli "fanget" i et treningsprogram som bare gir en ting... Der har jeg vært før... And NO MORE  Grin
Kjører så hardcore jeg klarer og søker å bli god på masse og helst innen alt i bildet Cool


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!