Skrevet av Emne: Hvordan sove lengre før eksamen?  (Lest 2122 ganger)

Utlogget 0stress

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hvordan sove lengre før eksamen?
« : 23. mai 2012, 08:41 »
Hei.
Vanligvis før en eksamen gjør jeg følgende for å sove lenger (og få til å sovne raskere):

Strekke ut i minimum 5 minutter.
Bruk en sjampo med urter i det å for sover lenger.
Bruk 10mg av Kestine (også kalt Evastin, Ebaste og Aleva):
http://en.wikipedia.org/wiki/Ebastine

1mg tid langtidsløsende melatonin fra now foods..
Ca et halvt milligram av sublingual melatonin.

Matvarer som jeg spiser:
Tomater.
avokado
røkt laks
noe salat
I tillegg til dette så drikker jeg også litt melk og vann.

Jeg unngår også sukker og koffein hele dagen.

I tillegg til alt dette prøver jeg å få minst en time trening før jeg legger meg.

Men før min siste eksamen våknet jeg opp etter bare fire timer, hva kan være grunnen til dette?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Hvordan sove lengre før eksamen?
« #1 : 23. mai 2012, 09:42 »
Som nevnt tidligere så er stress og uro noe som slå negativt på det...

Tror disse rådene er gode å følge for bedre søvn.

1
Gå til sengs tidligere. Dette er åpenbart, men så mange mennesker kjemper for å komme i seng anstendig tid. Hvis du vil sove lenger, start ved å gå til sengs tidligere.
2
Stress ned før sengetid. Få i en sen kveld rutine der du begynne å forberede for søvn. Dette vil hjelpe deg til å sovne raskere og har en vanlig søvn tidsplan.
3
Få i en rutine. Kroppene våre elsker sove rutiner fordi de blir vant til å gå til sengs og våkne opp til en bestemt tid. Finne ut hvor mye søvn du trenger og gjøre deg gå til sengs på samme tid hver kveld.
4
Exercise. Ved å stimulere kroppen gjennom trening vil du sove fortere og lengre. Øvelse i morgen for å unngå å stimulere kroppen din nær sengetid.
5
Holde rom kjølig. Det er lettere å sove i et kjølig rom. Dette vil også hjelpe deg å sove lenger og holde deg fra å våkne varm og svett.
6.
Hold rommet mørkt. Svart ut vinduene slik at ingen sollys kan komme inn i rommet om morgenen.
7.
Ikke drikk noe rett før sengetid. Å drikke før sengetid kan være en feil når du våkner opp til å bruke badet. Å drikke alkohol før sengetid kan være en feil i tillegg, fordi mens det kan hjelpe noen mennesker sovner, våkner de opp når alkoholen har forlatt kroppen.
8.
Bruk ørepropper. Sensitive sviller våkner lett på hver eneste lyd. Hvis dette er deg, bør du vurdere iført ørepropper for å hjelpe deg å sove lenger. Det har hjulpet mange i tyngre søvn...

Bruker du noe som heter ZMA, det kan virke bra på restutisjon av kroppen som vil gjøre til å sove mindre...

Melk har vist seg å bedre søvnen, så et glass enten kald eller varm melk kan virke bra...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!