Skrevet av Emne: Fettforbrenning!!  (Lest 3525 ganger)

Utlogget abhans1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Fettforbrenning!!
« : 25. mai 2012, 11:57 »
Jeg er 19år å trener styrke 5 ganger i uka å har prøvd forskjellige diett uten noe særlig resultat.
slik ser min dag ut matmessig:
06:30-07:00 frokost, 100g havregryn
07:00-07:30 går til jobb (tar 20-30min)
11:00-11:20 lunsj, salat med egg/kjøtt
15:30-17:00 trening (styrke) og proteinshake etter trening
18:00-18:30 middag, kylling/koteletter/fisk evnt annet kjøtt og brokkoli. IKKE ris/potet
21:00-21:30 kveldsmat, 100g havregryn/knekkebrød med pålegg som ost/egg/fisk
24:00 natta
nå skal det sies at av og til kommer det inn noe annet en programmet men det er ikke ofte.

dette har jeg nå holdt på med i 3 uker uten å se noe resultat, er det behov for mer kardio trening?

jeg sliter med å få bort ca 10kg og det har jeg gjort veldig lenge
andre forslag til matdiett eller trening? ALT er av interesse, trenger framgang for å få motivasjon!

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Fettforbrenning!!
« #1 : 25. mai 2012, 12:04 »
Prøv å kutte karbohydratene på kvelden, og heller erstatt med proteiner ^^. Spiser du nokk fett? For å forbrenne fett, må man også spise fett, men hold deg unna enmettet, og usunt fett!

29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget abhans1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Fettforbrenning!!
« #2 : 25. mai 2012, 12:44 »
Prøv å kutte karbohydratene på kvelden, og heller erstatt med proteiner ^^. Spiser du nokk fett? For å forbrenne fett, må man også spise fett, men hold deg unna enmettet, og usunt fett!


Hva er enmettet fett?

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Fettforbrenning!!
« #3 : 25. mai 2012, 12:58 »
Hva er enmettet fett?

Unskyld, mente at du må holde deg unna mettet fett! og heller få i deg umettet fett som deles inn i  enumettede og flerumettede fettsyrer ! Umettet fett er helt nødvendig i kroppen!

29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget abhans1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Fettforbrenning!!
« #4 : 25. mai 2012, 13:22 »
har du noen eksempler på dette?
tran? omega 3,6,9?

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Fettforbrenning!!
« #5 : 25. mai 2012, 14:16 »
Om du har spist slik i 3 uker, ganske nøyaktig like mye hver dag, og du ikke har noen svære spisedager på lørdager, så må du rett og slett kutte kalorier (spise mindre). Om du ikke går ned i vekt spiser du like mye eller flere kalorier enn kroppen din forbrenner på en dag. Hvis du vil ned i vekt må du spiser mindre kalorier enn kroppen din forbrenner.

Kostholdet ser ganske bra ut det, men jeg ville kuttet litt ned på karbohydratene, økt proteininntaket litt og alltid passet på å ligge i kaloriunderskudd. Du kan prøve å spise litt mindre havregryn til måltidene, eller rett og slett kutte ut siste måltid med havregryn. Eller så kan du skrive opp nøyaktig hvor mye du spiser av alt en dag, for å deretter regne ut nøyaktig kalorier/karbohydrater/fett/proteiner. Når du vet dette er det så enkelt som å legge seg lavere på kaloriene hver dag, og du vil gå ned i vekt.

Edit: Tran er veldig sunt, og omega 3 er veldig viktig om du vil ned i vekt.

Utlogget abhans1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Fettforbrenning!!
« #6 : 25. mai 2012, 20:12 »
Om du har spist slik i 3 uker, ganske nøyaktig like mye hver dag, og du ikke har noen svære spisedager på lørdager, så må du rett og slett kutte kalorier (spise mindre). Om du ikke går ned i vekt spiser du like mye eller flere kalorier enn kroppen din forbrenner på en dag. Hvis du vil ned i vekt må du spiser mindre kalorier enn kroppen din forbrenner.

Kostholdet ser ganske bra ut det, men jeg ville kuttet litt ned på karbohydratene, økt proteininntaket litt og alltid passet på å ligge i kaloriunderskudd. Du kan prøve å spise litt mindre havregryn til måltidene, eller rett og slett kutte ut siste måltid med havregryn. Eller så kan du skrive opp nøyaktig hvor mye du spiser av alt en dag, for å deretter regne ut nøyaktig kalorier/karbohydrater/fett/proteiner. Når du vet dette er det så enkelt som å legge seg lavere på kaloriene hver dag, og du vil gå ned i vekt.

Edit: Tran er veldig sunt, og omega 3 er veldig viktig om du vil ned i vekt.
oki takk for svar! men har hørt det kan være lurt å karbe opp èn dag i uken?? er dette lurt?

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Fettforbrenning!!
« #7 : 25. mai 2012, 20:26 »
Prøv å kutte karbohydratene på kvelden, og heller erstatt med proteiner ^^. Spiser du nokk fett? For å forbrenne fett, må man også spise fett, men hold deg unna enmettet, og usunt fett!



Kom med en konkret kilde som sier at karbo på kvelden er dårlig før du anbefaler dette da Smiley hadde satt pris på å  få det selv!

Utlogget Primus89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Fettforbrenning!!
« #8 : 25. mai 2012, 20:58 »
Kom med en konkret kilde som sier at karbo på kvelden er dårlig før du anbefaler dette da Smiley hadde satt pris på å  få det selv!

Dette er et veldig omdiskutert tema, i hovedsak kommer dette fra DC som helst ville unngå å telle carbs iløpet av dagen, og laget en tommelfingerregel om at det enkleste ville være å kutte carbs etter kl.6 for å unngå massivt karbohydratinntak iløpet av dagen. Dette var da også den tiden på dagen det ville være lettest å klare seg uten inntak av carbs. På den annen side, når en sover vil kroppens metabolisme være tregere, samt hjernens temperatur vil synke slik at kroppen kan reparere eventuelle skader (alt fra reparering av nedbrutte muskelfibre til produksjon av hudceller o.l). Dette vil føre til at omdanning av ATP til ADP(kroppens energikilde) og omvendt vil synke, en prosess som er basert på omdannelse av glycogen (omdannet fra glucose), og dette vil igjen føre til at karbohydratene vil i stor grad bli omdannet til fett. Dette vil da selvfølgelig variere fra person til person i hvor stor grad dette vil inntreffe, ettersom noen har større hvileforbrenning enn andre etc..

Som siste punkt, så går det jo også veldig fint å kutte carbs etter kl. 6:) Selv har jeg ett måltid kl. 8 som består av kylling/brokkoli, og ett måltid kl. 10 som består av mager kesam/proteinpulver/bringebær (3%carbs) og Natreen (søtningsmiddel). Da får jeg også et naturlig kasseininntak før jeg legger meg (sterkt anbefalt!) Smiley
Min logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121497.msg1817627;topicseen#new

"I only start counting when it starts hurting. When I feel pain, that’s when I start counting, because that’s when it really counts."

"I can't" is really nothing but an easy exit, whereas "I can" is a rather courageous statement throughout both failure and success. Do you pick the easy way out?

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Fettforbrenning!!
« #9 : 25. mai 2012, 22:17 »
Dette er et veldig omdiskutert tema, i hovedsak kommer dette fra DC som helst ville unngå å telle carbs iløpet av dagen, og laget en tommelfingerregel om at det enkleste ville være å kutte carbs etter kl.6 for å unngå massivt karbohydratinntak iløpet av dagen. Dette var da også den tiden på dagen det ville være lettest å klare seg uten inntak av carbs. På den annen side, når en sover vil kroppens metabolisme være tregere, samt hjernens temperatur vil synke slik at kroppen kan reparere eventuelle skader (alt fra reparering av nedbrutte muskelfibre til produksjon av hudceller o.l). Dette vil føre til at omdanning av ATP til ADP(kroppens energikilde) og omvendt vil synke, en prosess som er basert på omdannelse av glycogen (omdannet fra glucose), og dette vil igjen føre til at karbohydratene vil i stor grad bli omdannet til fett. Dette vil da selvfølgelig variere fra person til person i hvor stor grad dette vil inntreffe, ettersom noen har større hvileforbrenning enn andre etc..

Som siste punkt, så går det jo også veldig fint å kutte carbs etter kl. 6:) Selv har jeg ett måltid kl. 8 som består av kylling/brokkoli, og ett måltid kl. 10 som består av mager kesam/proteinpulver/bringebær (3%carbs) og Natreen (søtningsmiddel). Da får jeg også et naturlig kasseininntak før jeg legger meg (sterkt anbefalt!) Smiley

Kilder?, jeg mener..

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58634.0

->
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=55556.0

http://myrevolution.no/s/spis-karbohydrater-til-kvelds-for-bedre-resultater/

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Fettforbrenning!!
« #10 : 25. mai 2012, 22:30 »
Dette er et veldig omdiskutert tema, i hovedsak kommer dette fra DC som helst ville unngå å telle carbs iløpet av dagen, og laget en tommelfingerregel om at det enkleste ville være å kutte carbs etter kl.6 for å unngå massivt karbohydratinntak iløpet av dagen. Dette var da også den tiden på dagen det ville være lettest å klare seg uten inntak av carbs. På den annen side, når en sover vil kroppens metabolisme være tregere, samt hjernens temperatur vil synke slik at kroppen kan reparere eventuelle skader (alt fra reparering av nedbrutte muskelfibre til produksjon av hudceller o.l). Dette vil føre til at omdanning av ATP til ADP(kroppens energikilde) og omvendt vil synke, en prosess som er basert på omdannelse av glycogen (omdannet fra glucose), og dette vil igjen føre til at karbohydratene vil i stor grad bli omdannet til fett. Dette vil da selvfølgelig variere fra person til person i hvor stor grad dette vil inntreffe, ettersom noen har større hvileforbrenning enn andre etc..

Som siste punkt, så går det jo også veldig fint å kutte carbs etter kl. 6:) Selv har jeg ett måltid kl. 8 som består av kylling/brokkoli, og ett måltid kl. 10 som består av mager kesam/proteinpulver/bringebær (3%carbs) og Natreen (søtningsmiddel). Da får jeg også et naturlig kasseininntak før jeg legger meg (sterkt anbefalt!) Smiley
Det er ikke farlig å spise karbohydrater om kvelden. Du legger heller ikke på deg ekstra fett om du spiser karbohydrater sent kontra tidlig. Dette er kun myter som har blitt avkreftet. Les linkene Treningssnabben la ved.

Mange foretrekker faktisk å spise karbohydrater sent kontra tidlig, og mener dette gir bedre resultater, da spesielt med tanke på muskelvekst/beholde muskler på diett.

http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/
http://myrevolution.no/s/spis-karbohydrater-til-kvelds-for-bedre-resultater/

Uansett blir dette bare forvirring for trådstarter. Fokuser på å ha et kaloriunderskudd. Spis mye proteiner og kutt ned på karbohydrater og fett. Spis sunn og ren mat.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!