Skrevet av Emne: Første gang på DC, ser det riktig ut?  (Lest 10663 ganger)

Utlogget tozva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Første gang på DC, ser det riktig ut?
« : 29. mai 2012, 23:18 »
Da skal jeg prøve med på DoggCrapp for første gang!
 
Har lest en del gjennom stoffet og forstått det meste tror jeg.

Øvelsene er som følger:

Bryst: Benkpress, Cablecrosses, Skråbenk
Skuldre: Overheadpress, Skulderpress, Shrugs
Rygg tykkelse: T-Bar Row, Kabelroing smalt grep, Barbellrow
Rygg bredde: Nedtrekk, Kabelroing bredt grep, (usikker på denne, tips?)
Triceps: Tricepsextensions i kabel, Smalbenk, Skull Crushers

Bein: Knebøy, Nordic Hamstrings, Markløft, Beinpress, Leggpress
Biceps: Curls med olympiastang, Hammercurls, Concentration curls


Noe dere ville fjernet, eller endret på? Som sagt så kjører man vel 3 økter med 3 forskjellige øvelser på hver muskelgruppe, og så på´n igjen? Og bytter ut en øvelse om man feiler i å øke eller stagnerer 2 ganger?


Har tenkt å kjøre det sånn: De 2 første ukene kjører jeg settene til failure og kjører 2 rest-pause sett.
Etter de 2 ukene og jeg føler alt går på skinner så legger jeg til static hold og kjører ut 6 uker før 2 uker med "cruising"?

Legger meg på ca. 250 proteiner daglig, kalorier havner vel på rundt 2000 til 2500.

Har jeg forstått det rett?

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Første gang på DC, ser det riktig ut?
« #1 : 01. juni 2012, 12:57 »
Hei!

Det høres ut som om du har god greie på DC, men jeg ville byttet ut et par øvelser. Husk at det anbefales å bruke øvelser som du kan ha god progresjon på, i cabelcross og tricepsextensions er det vanskelig å ha store styrkeøkninger over tid, jeg ville anbefalt å byttet cabelcross med en Dumbellpress øvelse eller en god maskinpress. I stedenfor tricepsexstensions ville jeg tatt dips, nedpress i maskin, benkpress med omvendt grep eller en annen type pressøvelse. Men det er min mening da, det som funker best for meg.

Det ser ut som om du har rotet litt med bein og bicepsøvelser. Husk du velger 3 øvelser for framside lår (knebøy, benpress, hacksquat for eksempel), og 3 for bakside lår (strake markløft, sittende lårcurl, liggende lårcurl). Du må også velge 3 øvelser for biceps og 3 for underarmer, på biceps har du curls med olympiastang og concentration curls, hammercurls regnes som en underarms øvelse i DC.

SÅ, for biceps; Curls m/ olympiastang, concentration curls og for eksempel cabelcurl med stang.
For underarmer; hammercurl, pinwheel curls og omvendt underarms curl i kabel.

På ryggtykkelse ville jeg også hatt med markløft, enten vanlig eller i racket, såkalte "høye" markløft. For da slipper du å ta shrugs på skuldre siden ingen 50 kg shrugs vil gi deg større traps en 250 kg markløft. Wink

OG DU HAR GLEMT LEGGER, verste ved DC-treninga, trenger du info?

Tips til ryggbredde øvelse: Rack-chins! (si ifra hvis du trenger en forklaring på denne). Hvis gymmet ditt har en god maskinnedtrekk kan du bruke det og.

Eksempel på oppsett:
Dag 1:
Bryst: Benkpress 11-15 RP
Skuldre: Overheadpress 11-15 RP
Triceps: Skull crushers 15-25 RP
Ryggbredde: Nedtrekk 15-25 RP
Rygg tykkelse: T-Bar row 12 SS

Dag 2:
Biceps: Stangcurl 20-30 RP
Underarmer: Hammercurls 12-20 SS
Legger: Tåhev i benpress 12-15 SS
Bakside lår: Strake markløft 12-20 SS
Forside lår: Knebøy: 6-8 SS + 20 reps i widowmaker

DAG 3: samme muskelgruppene som dag 1 bare med andre øvelser.

Dag 4: samme muskelgruppene som dag 2 bare med andre øvelser.

Og når det gjelder hvor lenge du skal blaste før du cruiser så er det ikke noen regel at du skal blaste i kun 6 uker, du starter en cruise når du rett og slett føler at du trenger hvile. Ikke noe poeng i å avslutte en god blast når du har store gains og øker på vektene. Smiley

Mye skrevet her, bare spør hvis du synes noe er uklart!
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget tozva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Første gang på DC, ser det riktig ut?
« #2 : 01. juni 2012, 23:44 »
Hei!

Det høres ut som om du har god greie på DC, men jeg ville byttet ut et par øvelser. Husk at det anbefales å bruke øvelser som du kan ha god progresjon på, i cabelcross og tricepsextensions er det vanskelig å ha store styrkeøkninger over tid, jeg ville anbefalt å byttet cabelcross med en Dumbellpress øvelse eller en god maskinpress. I stedenfor tricepsexstensions ville jeg tatt dips, nedpress i maskin, benkpress med omvendt grep eller en annen type pressøvelse. Men det er min mening da, det som funker best for meg.

Det ser ut som om du har rotet litt med bein og bicepsøvelser. Husk du velger 3 øvelser for framside lår (knebøy, benpress, hacksquat for eksempel), og 3 for bakside lår (strake markløft, sittende lårcurl, liggende lårcurl). Du må også velge 3 øvelser for biceps og 3 for underarmer, på biceps har du curls med olympiastang og concentration curls, hammercurls regnes som en underarms øvelse i DC.

SÅ, for biceps; Curls m/ olympiastang, concentration curls og for eksempel cabelcurl med stang.
For underarmer; hammercurl, pinwheel curls og omvendt underarms curl i kabel.

På ryggtykkelse ville jeg også hatt med markløft, enten vanlig eller i racket, såkalte "høye" markløft. For da slipper du å ta shrugs på skuldre siden ingen 50 kg shrugs vil gi deg større traps en 250 kg markløft. Wink

OG DU HAR GLEMT LEGGER, verste ved DC-treninga, trenger du info?

Tips til ryggbredde øvelse: Rack-chins! (si ifra hvis du trenger en forklaring på denne). Hvis gymmet ditt har en god maskinnedtrekk kan du bruke det og.

Eksempel på oppsett:
Dag 1:
Bryst: Benkpress 11-15 RP
Skuldre: Overheadpress 11-15 RP
Triceps: Skull crushers 15-25 RP
Ryggbredde: Nedtrekk 15-25 RP
Rygg tykkelse: T-Bar row 12 SS

Dag 2:
Biceps: Stangcurl 20-30 RP
Underarmer: Hammercurls 12-20 SS
Legger: Tåhev i benpress 12-15 SS
Bakside lår: Strake markløft 12-20 SS
Forside lår: Knebøy: 6-8 SS + 20 reps i widowmaker

DAG 3: samme muskelgruppene som dag 1 bare med andre øvelser.

Dag 4: samme muskelgruppene som dag 2 bare med andre øvelser.

Og når det gjelder hvor lenge du skal blaste før du cruiser så er det ikke noen regel at du skal blaste i kun 6 uker, du starter en cruise når du rett og slett føler at du trenger hvile. Ikke noe poeng i å avslutte en god blast når du har store gains og øker på vektene. Smiley

Mye skrevet her, bare spør hvis du synes noe er uklart!
Tusen takk for bra svar.

Ser du foreslår at jeg kjører 20-30 RP på Biceps? Er det grunnleggende i DC treninga? Har i så fall gått glipp av det.

Og på noen øvelser ser jeg du skriver SS, hva menes med det? Er det super-set? Har aldri satt meg inn i super set før.

Kommer til å bytte litt på øvelser ogsånt og få klart programmet før Mandag. Kommer vel også til å oprette en treningslogg Cheesy

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Første gang på DC, ser det riktig ut?
« #3 : 02. juni 2012, 11:42 »
Det er rett og slett fordi veldig mange av de avanserte (svære) DC-gutta kjører 20-30 RP på biceps, og folk som Doggcrap sjøl anbefaler det til de fleste.

Med SS mener jeg straight sett, rett og slett et enkelt sett som du kjører det tyngste du klarer på, etter oppvarmings-settene selvsagt. Dette er på øvelser hvor det kan være farlig med Rest Pause, som markløft, stangroing, knebøy etc.

Anbefaler deg å registrere deg på www.intensemuscle.com , selve hjemmet til DC-trening!
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget tozva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Første gang på DC, ser det riktig ut?
« #4 : 04. juni 2012, 00:50 »
Takk, for informasjon, da setter jeg i gang i morgen Smiley

Kommer til å oprette en treningslogg som jeg poster link til her i løpet av morgendagen.

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Første gang på DC, ser det riktig ut?
« #5 : 04. juni 2012, 12:09 »
Kult, da skal jeg følge litt med å rette opp alle feilene du sikkert kommer til å gjøre.  Wink
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!