Skrevet av Emne: Journeymen - hvorfor?  (Lest 6353 ganger)

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Journeymen - hvorfor?
« : 30. mai 2012, 23:33 »
Begrepet "journeyman" er jo kjent for de fleste som har en liten interesse av boksing, og følger man litt med på det som skjer rundt i verden dukker disse opp til stadighet. Jeg bare trekker frem et eksempel jeg kom over da jeg leste om fightene på samme stevne som Froch vs Bute.

http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=31221&cat=boxer

9 seire, 146 tap og 3 uavgjort.

Jeg bare lurer på hvem som faktisk gir sånne som han her lov til å fortsette? Og hva som i det hele tatt er motivasjonen til å fortsette når man ser statistikken.

Burde slike utøvere nektes og fortsette? Jeg mener at absolutt alle kan tape, det er de færreste som unngår det gjennom karrieren, men ved å tape 94% av kampene sine, blir i overkant. Mange eksempler å trekke frem, men han her var ganske godt egnet for å få frem poenget.

Så hva mener folket om disse gutta? Bør de nektes å fortsette? Akkurat her mener jeg helsespørsmålet er vesentlig fremfor "vanlige" utøvere som faktisk vinner mye.
Konebanker og totalonanist

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Journeymen - hvorfor?
« #1 : 04. juni 2012, 09:22 »
Vel, jeg tipper det er hobbyboksere som vil spe på lønna litt. Om det er moralsk riktig å gi disse lisens kan man jo spørre seg om. Så en dokumentar om fiskere fra Wales som stilte opp i kamper for å spe på lønna. De fikk selvfølgelig mye juling.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Journeymen - hvorfor?
« #2 : 04. juni 2012, 16:00 »
Akkurat her mener jeg helsespørsmålet er vesentlig fremfor "vanlige" utøvere som faktisk vinner mye.
Det er vel ganske så logisk at hvis noen vinner mye, så er det også noen som taper mye..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Journeymen - hvorfor?
« #3 : 04. juni 2012, 21:50 »
Det er vel ganske så logisk at hvis noen vinner mye, så er det også noen som taper mye..

Det er jo sant, men uansett, jeg bare klarer ikke skjønne hvordan noen kan gå på tap etter tap, og fortsatt være motiverte til å fortsette. Man hører stadig om vinnerinstinkt, men finnes også taperinnstinkt?
Konebanker og totalonanist

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Journeymen - hvorfor?
« #4 : 04. juni 2012, 21:53 »
Nei men det finnes pågangsmot og det å aldri gi opp. Han kommer uansett aldri til å vinne hvis han slutter å bokse, eneste han kan gjøre er å fortsette...
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget iskaldjr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

  • MMA
Sv: Journeymen - hvorfor?
« #5 : 05. juni 2012, 12:56 »
Promotører i boksing har alltid trengt steppingstones, slik at de store gutta kan ha noen å trampe på når de skal opp på pallen. Noen synes det er greit, og andre synes det er veldig irriterende å bli en slik "steppingstone" Smiley

En som ikke synes det var greit var jo f.eks Micky Ward.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Journeymen - hvorfor?
« #6 : 11. juni 2012, 00:49 »
Begrepet "journeyman" er jo kjent for de fleste som har en liten interesse av boksing, og følger man litt med på det som skjer rundt i verden dukker disse opp til stadighet. Jeg bare trekker frem et eksempel jeg kom over da jeg leste om fightene på samme stevne som Froch vs Bute.

http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=31221&cat=boxer

9 seire, 146 tap og 3 uavgjort.

Jeg bare lurer på hvem som faktisk gir sånne som han her lov til å fortsette? Og hva som i det hele tatt er motivasjonen til å fortsette når man ser statistikken.

Burde slike utøvere nektes og fortsette? Jeg mener at absolutt alle kan tape, det er de færreste som unngår det gjennom karrieren, men ved å tape 94% av kampene sine, blir i overkant. Mange eksempler å trekke frem, men han her var ganske godt egnet for å få frem poenget.

Så hva mener folket om disse gutta? Bør de nektes å fortsette? Akkurat her mener jeg helsespørsmålet er vesentlig fremfor "vanlige" utøvere som faktisk vinner mye.

Slikt dreier seg ikke om hva som er rett/galt eller moralsk/umoralsk. Proffboksing handler om penger og det å bygge opp en merkevare. Alle de gamle store hadde en solid dose "fulle sjømenn" som de slo ut på knockout i første halvdelen av karrieren sin. Tyson, Holyfield, Forman, Lewis osv har alle hatt sin del av disse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!