Skrevet av Emne: annenhver dag bieceps?  (Lest 3847 ganger)

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

annenhver dag bieceps?
« : 04. juni 2012, 17:19 »
Hei

Noen som husker den optimale treningsmengden pr uke for bieceps?bør jeg trene man-ons-fre eller tir-tor?


Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: annenhver dag bieceps?
« #1 : 04. juni 2012, 23:49 »
Husker? Tren markløft, chins, stangroing først, så curler du 3-4-5 sett etter ryggtreninga....dette gjøres 2 ganger i uka Smiley
Smiley

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: annenhver dag bieceps?
« #2 : 04. juni 2012, 23:55 »
Du trener bare biceps?

"optimal mengde" gjelder vel som i alt annet det? Det kommer helt an på personen for det første. Også hvor mange øvelser, sett, reps du kjører eller hvordan type trening det er.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: annenhver dag bieceps?
« #3 : 05. juni 2012, 08:50 »
RYP feks? hver muskel feks  mand onsd fred
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget ArneBaron

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: annenhver dag bieceps?
« #4 : 05. juni 2012, 08:57 »
Hei

Noen som husker den optimale treningsmengden pr uke for bieceps?bør jeg trene man-ons-fre eller tir-tor?



Kommer an på personen.. Hvor godt grunnlag du har osv. Du trener vel ikke bare biceps???

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: annenhver dag bieceps?
« #5 : 05. juni 2012, 12:23 »
trener dem annehverdag, til hverdag,helt ettter formen om det blir mye, lett, tungt, trege eller raske reps.. alt fra 3 lette sett, til over 20 ...

Tror ikke det gjør mye for vekst, annet enn at de holder seg svulne.

Men har merket at jeg har fått mere mere og tykkere blodårer uten at fettprosenten har gått ytterligere ned, og at triceps får dypere "striations" ... og at man nesten aldri bli særlig støl.

annenhver dag førte til markant økning hos meg, kontra vanlig 5-7 dag... det som jeg har merket mest til på spesielt armer, er å senke vekta saktere 3-4 sekunder, og løfte opp mere eksplosivt for å rekruttere mest mulig fibre... tror faktisk det er viktigere enn både frekvens.. og mengde..

Brukt benk, roing, mark osv. til styrkeøkninger, løft mere kontrolert og høyrere volum og frekvens på armer og f.eks legger.  aldr sett sammenheng mellom å curle tyngre har gitt meg større armer... men derimot ta tyngre benk og roing, kombinert med lettere og kontrollere arm øvelser derimot er en bedre kombinasjon for bra armer...

så armene er nå iforhold til at jeg har tatt av meg 10kg fett, faktisk vokst litt, da de ikke er særlig mindre, til tross mye mere definerte... av altfor mye trening.

Dvs. en måte å vokse på , det gjelder alt, er å trene seg til overtrening, så ta et steg tilbake og trene mye mindre, da virker det som rkoppen fortsatt overkompanserer for tidligere volum, mens mere hvile gjør at man plutselig vokser litt igjen..

men tunge baseløft kombinert med vektøkning pga. matinntak bygger optimalt med masse, å trene  f.eks armer mye, vil bare øke dem et litt hakk over det nivået igjen.. har man derimot bra armer, kan man fint klare seg kun med basis løft og ikke trene dem direkte i det hele tatt...

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: annenhver dag bieceps?
« #6 : 05. juni 2012, 12:35 »
Kjør 10 reps uke1, 8 reps uke 2, 6 reps uke3, 4 reps, uke 4. 4 øveler og 2 sett.
Begynn på nytt igjen med 10 reps uke 5 osv og 8 reps uke 6 osv. Men nye øvelser, og kjør 2 hovedøvelser, de to neste øvelsene er supersett hvor du begynner å kjøre maks rett etter settet er ferdig på hovedøvelse. Samme sett som første periode. Etter 2 mnd. Fri. Start på en ny vri - evt. nye øvelser og f.eks. start omvendt med 4 reps, 6 reps osv. Lag alltid nye vri. Når det er en stund siden sist kan du begynne på samme metode som førstnevnte. La ikke hver trening være den samme - da forblir du den samme. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: annenhver dag bieceps?
« #7 : 05. juni 2012, 14:55 »
også av og til kan du leke arnold. Dersom du har trent lenge da. feks mandag, kjøre 25 sett biceps. Vente to dager til, så kjører du igjen 25 sett biceps. Bare for å klikke litt på biceps og sjokke dem.
Men jeg ville ikke anbefalt den akkurat, da skal man ha trent en stund. Men konseptet arnold snakker om er jo til å lære av, sjokke dem av og til, bare ikke i lik syk grad.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: annenhver dag bieceps?
« #8 : 05. juni 2012, 17:16 »
Funnet ut at stølhet ikke gjør en døyt... Trente triceps tre dager på rad, da tre var jeg grisestøl i triceps, skulle kjøre en del 15-30 reps, gjorde det en del sett, pumpen ble helt sykt, stølheten var da relativt borte, økte med hele 5kg over tidligere rekorder i en øvelse. Trener da superstrikt med generelt ganske  sakte på den nedagtive delen ...tør ikke ryke til når jeg er støl.
Men det gikk bort. Dagen etter tok jeg bare 3--4 lette enarms kabel greier, fordi da var jeg enda stølere , men dagen etter det, så og si fine igjen og kjørte på igjen.

Så etter 15 år med trening, så oppdaget jeg at stølhet bryr jeg meg lite om

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: annenhver dag bieceps?
« #9 : 05. juni 2012, 17:28 »
Jeg har dårlig anlegg for biceps. Men de gangene jeg ser fremgang så trener jeg dem 2-3 ganger i uka. Preacher curl, manualer, forskjellige vinkler på armene osv. Selv om mange mener at baseøvelser er optimalt for biceps så holder jeg selv en knapp på hyppig trening av armer med spesifikke øvelser.

Høyt volum og høy frekvens
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: annenhver dag bieceps?
« #10 : 06. juni 2012, 11:27 »
Du trener bare biceps?

"optimal mengde" gjelder vel som i alt annet det? Det kommer helt an på personen for det første. Også hvor mange øvelser, sett, reps du kjører eller hvordan type trening det er.

ja jeg har noen skulderproblemer så det er svært få øvelser jeg kan gjøre uten at det knyter seg helt..så jeg trener bare med tau.."opptrekk"/roing hva du vil kalle det...leste på IFORM nå at det bare skulle være engang pr uke...men alle sier forskjellig..får vell bare prøve da

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: annenhver dag bieceps?
« #11 : 06. juni 2012, 11:30 »
trener dem annehverdag, til hverdag,helt ettter formen om det blir mye, lett, tungt, trege eller raske reps.. alt fra 3 lette sett, til over 20 ...

Tror ikke det gjør mye for vekst, annet enn at de holder seg svulne.

Men har merket at jeg har fått mere mere og tykkere blodårer uten at fettprosenten har gått ytterligere ned, og at triceps får dypere "striations" ... og at man nesten aldri bli særlig støl.

annenhver dag førte til markant økning hos meg, kontra vanlig 5-7 dag... det som jeg har merket mest til på spesielt armer, er å senke vekta saktere 3-4 sekunder, og løfte opp mere eksplosivt for å rekruttere mest mulig fibre...

takk for innspill..akkuratt slike erfaringer jeg var ute etter...gjelder vell bare å finne hva som passer best for meg

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: annenhver dag bieceps?
« #12 : 06. juni 2012, 13:39 »
Hvis du har skulderproblemer foreslår jeg at du får det sjekket/fikset asap. Du kommer til å bli uproporsjonal og det er bryst/skulderøvelser du kan gjøre selv om du har problemer, du må bare finne de riktige. Får du nesten ikke brukt vekt er det helt  greit bare du trener hele kroppen. Og selv om skuldrene er defekte har du ingen verdens grunn til å ikke trene bein.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: annenhver dag bieceps?
« #13 : 06. juni 2012, 14:11 »
Jeg kan vel dele mine historier. Har prøvd alt på biceps og dette fungerer:


- Tren bakside skuler og midtre 3 ganger så mye mer.
- Tren masse underarmer og bli sterk i dine håndledd.
- Tren ticeps minst 1,5 gang mer. Trenger ikke å overdrive.
- sterk nok i håndledd og underarmer? Da trener du rett stang preachers curl, eller stående rett stang. Kongen på haugen av øvelser for biceps Wink
- Reps - alt funker. Løft riktig og ikke for fort ned. Ellers varier

Så det gjorde jeg da, fokuserte på de første punktene. trente biceps veldig lite. Endelig på mange år, har biceps begynt å vokse selv om jeg løfter mindre enn for 2 år siden på biceps. Men er sterkere i de musklene rundt biceps mer enn noensinne Wink
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: annenhver dag bieceps?
« #14 : 06. juni 2012, 14:51 »
Hvis du har skulderproblemer foreslår jeg at du får det sjekket/fikset asap. Du kommer til å bli uproporsjonal og det er bryst/skulderøvelser du kan gjøre selv om du har problemer, du må bare finne de riktige. Får du nesten ikke brukt vekt er det helt  greit bare du trener hele kroppen. Og selv om skuldrene er defekte har du ingen verdens grunn til å ikke trene bein.

joda..prøvd..ingen skjønner noe..:)vært til allverdens folk

ja jeg har funnet den riktige...ekke så nøye på proposjoner

nei bein får trene seg med løping..nesten hver dag,vil ikke ha slalom lår

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!