Skrevet av Emne: annenhver dag bieceps?  (Lest 3845 ganger)

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: annenhver dag bieceps?
« #15 : 06. juni 2012, 15:07 »
"vil ikke ha slalomlår" er sånn damementalitet der de ikke vil trene styrke fordi de får store muskler. Det er ikke sant i det hele tatt. Kommer helt an på hvor ofte og hvordan du trener låra det.

Noe av det dummeste jeg har lest på lenge på forumet her...
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: annenhver dag bieceps?
« #16 : 06. juni 2012, 17:48 »
"vil ikke ha slalomlår" er sånn damementalitet der de ikke vil trene styrke fordi de får store muskler.

ja det kan du godt si..bortsett fra at man skjelden får "store"muskler av ren trening..men lårene/rumpemuskler er store muskler og kan bli ganske markante vet jeg,når man trener rent så trenger du all den hjelp du kan få til å være bred oppe og smal nede...logisk nok ser du bredere ut oppe desto smalere du er nede..jeg har kraftig NOK bygd benbydning fra før

hadde jeg trøkka roider og hadde potensiale til å bli veldig stor på overkroppen skulle jeg gjort det =)

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: annenhver dag bieceps?
« #17 : 07. juni 2012, 09:05 »
virker som det man gjorde i ungdommen/oppveksten har mye å si.
Har en på gymmet, med armer større enn resten av kroppen... var turner i sin ungdom(konkurranse nivå, nm)  han gir triceps og biceps hver sin dag. og da gjerne 3  timer og 40-50 sett... 
men han trenger enormt med jobb for å holde dem oppe. Ganske sikker på at det er fordi de ble hardt kjørt med turn (ringer) hver dag i barndommen... så de trenger vanvittig med bank bare for å holde seg store.

Jeg tok pushups flere ganger i uka som ung, pga. div kampsport. Så jeg merker at tricepsen mine tåler vannvittig mye mere en biceps, i både mengde og frekvens.

Men, jeg ville ikke trent armer så mye, når man fokuserer på styrkeøkninger, fordi det går litt utover styrken i bryst og ryggøvelser.  Frekvensen med annenhver dag holder jeg på, men når det går i å øke i styrke, ligger jeg på 6-9 sett maks... gjerne enda mindre.

Nå som jeg ligger litt i diettmodus fortsatt, og ikke ser på muligheter for vektøkning, så trenes det meste med mere volum og kontroll..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!