Skrevet av Emne: Ned i vekt - Kosthold ?  (Lest 1882 ganger)

Utlogget Scratch

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Ned i vekt - Kosthold ?
« : 06. juni 2012, 17:05 »
Hei allesammen. Jeg er ny her inne, og trenger hjelp fra dere, med og lage meg et kosthold !

Jeg har ikke vært noe særlig aktiv med trening på 2 år nå, pga jobb osv andre dårlige unnskyldninger, og rett ut lathet ! Så nå har jeg bestemt meg for, at nok for være nok.

Litt info om meg selv :
182 Høy
110 Kg
22 år
Mann

Målet mitt er ikke en slik "slankekur" , " Gå ned i vekt på en måned". Men og legge om livstilene, med godt kosthold og mye trening ( genrelt styrke)
Jeg har trent styrke aktivt i 3 år, før disse to årene her.

Så nå trenger jeg hjelp fra dere til og få meg et skikelig oppsett på kostholdet, som i utgangspunktet er og gå ned i vekt nå i første omgang.
I følge disse kostholdskalkulatorene kommer jeg frem til ca 2200-2300 Kcal.

Jeg er ikke noe kresen når det gjelder mat, osv. så det meste går ned.

Er det noen som vil ta seg tid til å gi meg et godt kostholdsprogram, innsyn, tips osv ? Bør helst være noe som ikke er veldig ensidig, som gjør at en går lei etter første uken.

På forhånd, Takk !
Scratch  Wink

Utlogget Wells

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Ned i vekt - Kosthold ?
« #1 : 06. juni 2012, 19:06 »
Du burde prøve å legge vekt på kondisjonstrening i tillegg. Hvis du prøver å gå ned i vekt kan f.eks. det å gå turer vise seg og gi resultater veldig fort. Gåing med innlagte intervaller er noe som gir raske resultater, spesielt hvis du ikke har trent mye før. 

Utlogget Scratch

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Ned i vekt - Kosthold ?
« #2 : 06. juni 2012, 20:16 »
Wells  - ja, det er planen også, mye kondisjonstrening og turgåing så det blir lagt mye fokus på ! Smiley

Utlogget Wikop

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Ned i vekt - Kosthold ?
« #3 : 12. juni 2012, 21:40 »
For mange kan det ofte være nemmere blot er begynde at lægge mere mærke til hvor store mængder de spiser og så regulere på det - f.eks. spise lidt mindre til morgenmad, lidt mindre til frokost osv. Hvis man hurtigt får en fornemmelse for det, så kan man lære at styre sin vægt uden at skulle tælle kalorier Smiley
Jeg er fra Danmark - jeg håber i kan læse hvad jeg skriver Smiley

Utlogget Badeand

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Ned i vekt - Kosthold ?
« #4 : 29. juni 2012, 10:46 »
Et kjapt tips er at cardiotrening i "forbrenningssonen" (typ å gå) er bra forbrenning der og da, men så fort du stopper så stopper forbrenninga også. Du er bedre tjent med å kutte på selve kalori-inntaket (noe det ser ut som du har gjort allerede). Det jeg foreslår er at du legger inn cardio i styrketreningen din, og da mener jeg ikke å gå en halvtime etter du er ferdig med vektene. Snarere å ta en slags cardio-trening med vekter. Typ sirkeltrening med liten eller ingen pause mellom sett og øvelser f.eks 10-12 reps -  hvile 30 sekunder - dropp 50% av vekta og ta 20-30 av samme øvelse og så gå videre til neste. Så kan du kanskje ta overkropp dag 1, underkropp dag 2, og evt en time-halvannen cardio økt i "forbrenningsonen" dag 3. For så og starte på dag 1 igjen. Husk også at jo mer muskler du har, jo mer forbrenner du. Og jo mer kroppen må bruke energi på å flytte masse, snarere enn energi.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!