Skrevet av Emne: Noen spørsmål om CLA (clarinol)  (Lest 3736 ganger)

Utlogget Henklev

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Noen spørsmål om CLA (clarinol)
« : 09. juni 2012, 02:21 »
Jeg er gutt (17) som har trent styrke i over ett år nå og har begynt å se litt på noen forskjellige kosttilskudd. Da kom jeg over disse kapslene kalt CLA, som visst nok skal øke forbrennelsen din, frigjøre underhudsfett osv. Dette er noe som virker bra for meg ettersom jeg er noe større enn jeg synes jeg burde. Jeg lurer egentlig bare på om dette funker og om det eventuelt har noen bivirkninger? På Gym Grossisten sin side står det at det er dokumentert sikkert og effektivt. Tviler alikevel litt. Takk Smiley

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Noen spørsmål om CLA (clarinol)
« #1 : 09. juni 2012, 03:30 »
Jeg er gutt (17) som har trent styrke i over ett år nå og har begynt å se litt på noen forskjellige kosttilskudd. Da kom jeg over disse kapslene kalt CLA, som visst nok skal øke forbrennelsen din, frigjøre underhudsfett osv. Dette er noe som virker bra for meg ettersom jeg er noe større enn jeg synes jeg burde. Jeg lurer egentlig bare på om dette funker og om det eventuelt har noen bivirkninger? På Gym Grossisten sin side står det at det er dokumentert sikkert og effektivt. Tviler alikevel litt. Takk Smiley

Forbrukerrådet i Norge anmelder følgende slanketilskudd med CLA som aktiv ingrediens.
Den danske undersøkelsen slår ast at CLA ikke har en dokumentert slankende effekt på mennesker. En slik effekt er kun påvist hos dyr. På denne bakgrunn anmelder Forbrukerrådet med dette følgende produkter med CLA for villedende markedsføring:

Bio-C.L.A, og Bio-C.L.A med tutti frutti smak fra pharma Nord og forhandler Sunkost-kjeden AS.

CLAREN med produsent Natural ASA og markedsfører Midelfart & CO AS

Fitness Pharma CLA og CLA 80+  med produsent Biotech Pharma og forhandler Sunkost-kjeden AS

TonalinCLA fra Natural ASA, markedsfører midelfart & CO AA og forhandler Life Scandinavian AS

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Noen spørsmål om CLA (clarinol)
« #3 : 09. juni 2012, 13:06 »
Den artikkelen er skrevet som en dårlig tv-shop reklame.

"Tenk deg et tilskudd som kan minske kroppsfettet, øke muskelmassen, minske risikoen for kreft og minske risikoen for hjerteinfarkt. Kan et slikt tilskudd finnes? Ja, CLA har bevist at det klarer alt dette. Les videre og lær deg mer om denne merkelige fettsyren"

I tillegg står ikke forfatterens navn oppført (er det pga den er skrevet av noen med økonomisk interesse kanskje?), den linker ikke til noen studier som dokumenterer det den sier. I call Bullshit.

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Noen spørsmål om CLA (clarinol)
« #4 : 09. juni 2012, 14:01 »
Fint at du tviler. Det gjør jeg også. Er en ting for godt til å være sant så er det nok det. Snarveier er for pingler uansett;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!