Skrevet av Emne: Begynne med styrkeløfting  (Lest 2547 ganger)

Utlogget skalblisterk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Begynne med styrkeløfting
« : 03. juni 2012, 22:49 »
Jeg begynner å bli lei av å ''trene etter six packen'' og utseende, da det er veldig ''umålbart'' og frustrerende samt stiller veldig krav til diett/kosthold. Vurderer nå å begynne å trene mer styrkerettet da det er mer tallrettet, løfter man 80 kg 1.mai og 110 kg 5 september så har man framgang. Man vil jo få en bedre fysikk også. Dersom man skal konkurrere i bodybuilding/fitness må man jo også dope seg, noe man slipper i styrkeløft Smiley

Forresten må spørre om en ting: det sies jo en sterkere muskel er en større muskel - dette kan umulig stemme da mange styrkeløftere er ''tynne'' og ligner på mannen i gata, men er grisesterke? F.eks en styrkeløfter på 70-75 kg.

F.eks hvis man løfter lavreps, si 4x3 i benkpress - vil man da vokse av disse 3-repperne, eller er tanken at styrken man får fører til at man kan bruke høyere vekt på 8-12 reps og dermed vokser av dette? I så fall vil altså styrketreningen (1-4 reps) virke INDIREKTE på muskelvekst?

Hadde vært gøy å meldt seg inn i en klubb en gang, er det bare å begynne samma hvor sterk man er? Jeg er ikke sterk for å si det sånn Smiley

Noen som anbefaler å begynne med styrkeløft/styrkerettet trening?

Til dere styrkeløftere: må man gå opp i vekt for å øke i maksløft? Hvordan gjør dere dette før konkurranse? Noen i 60-75 kg klassen er jo grisesterke, forstår ikke at det er mulig. Veier selg 65 kg, og er svak svak svak!  what

Utlogget Squirrelridge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Begynne med styrkeløfting
« #1 : 05. juni 2012, 12:36 »
Man trenger ikke være sterk for å melde seg inn, så det er bare å melde seg inn i din nærmeste klubb så kommer styrken etter hvert Wink
'I would? gladly trade your life for knowledge of my powers.'

Utlogget Kolbjørn Kverme Ronold

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Sv: Begynne med styrkeløfting
« #2 : 06. juni 2012, 01:14 »
Hvor sterk du er er usakelig for å melde seg inn i en klubb Tongue
Du kan konkurrere på klubbstevner og bruke dem som mål i treningen, hjelper kansje litt med
motivasjon å se regelmessig øking Cheesy
Musklene dine får en helt annen belastning ved lavreps, og vil ikke nødvendigvis føre til mindre
fett %, men de aller fleste vil merke betydelig bedre maksløft, hvor såklart muskler også vokser, etter kortere tid en ved 10-12 reps trening Tongue
Jeg kan sterkt anbefale å starte med styrketrening, ettersom miljøet er fantastisk, og pga det du får utav treningen. Kropper er forskjellige og vil vokse på forskjellige måter, så aldri sammenlign deg selv med andre,  men start et nybegynner program, feks. http://styrkeloft.no/treningsprogram (Treningsprogram for nybegynnere), dette pleier å være en god start, med litt hjelp til teknikk osv av treningspartnere på klubben, som har mer erfaring, vil mye komme av seg selv ved riktig trening Cheesy

Trenger ikke nødvendig vis gå opp i vekt for å øke maksløft. I begynnelsen vil det å lære riktig teknikke føre til definitivt høyere maksløft. Men såklart du vil øke i vekt, du bygger muskler og du vil jo bli sterkere dersom vektøkingen din skjer på riktig måte.
Du bør heller ikke bare fokusere på å løfte så mye som mulig på kortest mulig tid. Feil teknikk er den største feilen jeg ser med nybegynnere, og det kan føre til alvorlige helsemessige problemer som ikke alltid er like lette å bli kvitt. Spør om hjelp å kom i gang med et lett startprogram, god start vil gjøre alt lettere i etterkant Cheesy

Håper du melder deg inn i en klubb, å ser hvor digg miljøet innen styrkeløft er Cheesy
Jeg er i mitt 4'år og hadde aldri trodd trening kunne gi meg så mye positivt tilbake Cheesy

Bli sterk, vær blid og forbli dopingfri! Cheesy
Ganddal AK!

Utstyrsfri styrkeløfter!

Knebøy: 170kg
Benkpress: 125kg
Mark 220kg (halvsumo)

Vekt: 72kg

Utlogget asianface

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Begynne med styrkeløfting
« #3 : 13. juni 2012, 17:00 »
Styrkeløft er knall det Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!