Skrevet av Emne: er det mulig å bruke kroppsfett som energi og dermed bygge på kcal underskudd?  (Lest 10590 ganger)

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Skal bruke angrerett på den vekta i morgen Grin haha

Ligger på 2000 kcal nå, skal se over en periode! Smiley

Men hva mener du er normalt for meg og ha som kaloribalanse da, cartman? Bare for å høre

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Skal bruke angrerett på den vekta i morgen Grin haha

Ligger på 2000 kcal nå, skal se over en periode! Smiley

Men hva mener du er normalt for meg og ha som kaloribalanse da, cartman? Bare for å høre
Leser du ikke hva vi skriver? Altså, dette blir for dumt. Det er helt meningsløst å spør det samme spørsmålet om og om igjen. Om du heller hadde brukt tiden din på å lese artikler om trening/kosthold, så hadde du/vi sluppet dette her.

Jeg kan jo quote meg selv fra forrige side:
Det å regne ut nøyaktig kaloribehov kan vær veldig vanskelig, og de færreste vet nok helt nøyaktig vedlikeholdsgrensen sin. Det du kan gjør er å ta utgangspunkt i forskjellige formler som regner ut basalforbrenningen din (hvor mye kroppen din forbrenner ved å ligge HELT I RO et døgn, altså sengeliggende 24 timer), og deretter gange det tallet med en aktivitetsfaktor (som kalles PAL).

Harris-Benedict-formelen (66,5 + (13,8 x W) + (5,0 x H) – (6,8 x A)) gir i ditt tilfelle:

66,5 + (13,8 * 98) + (5,0 * 180) - (6,8 * 21)

=2176,1

Altså, du forbrenner ca. 2176 kalorier ved å ligge i sengen 24 timer. Hvis du i tillegg er i aktivitet vil du forbrenne mer, og om du i tillegg trener vil du forbrenne enda mer. Det er altså høyst usannsynlig at du har en vedlikeholdsgrense på 2500 kalorier når du i tillegg er i normal aktivitet og trener.

Selvfølgelig er dette ingen fasit, men en god pekepinn. Det finnes og flere formler for å regne det ut, og de fleste vil nok gi deg mellom 2100 og 2200.

Om du en dag er i veldig mye aktivitet og trener hardt, kan du faktisk forvente å forbrenne opp til 4500 kalorier.


Vi har altså kommet frem til at du, om du ikke har noen sykdom, har en basalforbrenning rundt 2100-2200. Dette er hvor mye du forbrenner om du ligger helt i ro i 24 timer .
Jeg vil tro du gjør andre ting enn å sove, så da er nok også forbrenningen høyere. Hvis du absolutt vil jeg skal tippe, vil jeg tro du har vedlikehold rundt 3300 på fridager, og rundt 3800 på treninsdager.Men som sagt er dette kun gjetting fra min side, basert på diverse formler for å regne ut kaloriforbruk.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Skal bruke angrerett på den vekta i morgen Grin haha

Ligger på 2000 kcal nå, skal se over en periode! Smiley

Men hva mener du er normalt for meg og ha som kaloribalanse da, cartman? Bare for å høre

Mellom 3140 og 3142. Alt annet er helt freak.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
30% fett på 180 cm 98 kg, det tror jeg på. Det blir en fettfri vekt på 68.6 kg, som betyr 80.7 kg med 15%.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!