Skrevet av Emne: Doping i styrkeløft  (Lest 11716 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Doping i styrkeløft
« : 16. juni 2012, 12:25 »




Denne utøveren har konkurrert i kvinneklassen på høyt nivå i bodybuilding og på toppnivå i IPF styrkeløft i mange år og har såvidt jeg forstår aldri blitt tatt for doping. Så jeg lurer på hvor god dopingtestingen egentlig er. Jeg tviler ikke på at de kan bli testet når som helst hvor som helst og kanskje også ofte, men jeg lurer på om dopingbrukere på høyt nivå rett og slett er i forkant av testerne, slik at de til enhver tid vet nøyaktig hvordan de skal unngå å bli tatt. Det vil si at de klarer å kamuflere dopingen på en slik måte at testresultatene blir negative, uavhengig av om de bruker eller har brukt doping.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Doping i styrkeløft
« #1 : 16. juni 2012, 13:03 »
Hun hadde kanskje på seg en Whizzinator:


Her kan du lese om den:
http://steroider.net/the-whizzinator/

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping i styrkeløft
« #2 : 16. juni 2012, 13:28 »
Hvis de lar seg lure av det der så spiller det kanskje ikke så stor rolle hvilket kjønn som har den på seg i dopingkontrollen.  dry

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Doping i styrkeløft
« #3 : 16. juni 2012, 13:52 »
Jaggu ikke godt å si. Det at de ligger foran virker dog litt rart da dopingjegerene er de samme som f.eks jobber mot sykling og andre idretter med mye mer penger til doputvikling. Tror ikke det ligger nok penger i styrkeløft til å ligge på samme nivå i utviklingen som sykling (forutsatt at WADA ligger et par skritt bak sykling). Men det er bare synsing.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping i styrkeløft
« #4 : 16. juni 2012, 14:06 »
I i løpet av OL i Salt Lake City i 2002 så testet de langrennsutøvere med en ny EPO-test som ikke var godkjent enda. Rundt 50 prosent av de utøverne som ble testet, testet positivt. Jeg husker det fordi det ble nevnt på nyhetene da det skjedde. Utøverne var i forkant av de offisielle testene, men ikke i forkant av den (foreløbig) ikke godkjente testen.

I sykkelsporten så har "mikro-doser" blitt et nytt begrep, der utøvere får jevnlig tilførsel av små doser av alt mulig. Det er sannsynlig at det er vanskelig å komme seg unna med store doser EPO innenfor sykkel per idag.

Når det gjelder muskeloppbyggende midler så drev BALCO med modifisering av steroider på molekylnivå og det nye stoffet fungerte akkurat som før bare at det ikke ga noe utslag på testene den gangen. Så kom det en opprulling senere der en del amerikanske sprintere på toppnivå ble tatt, blant annet Marion Jones.

I Storbritannia så selges det fortsatt steroider (til og med av det mest ekstreme slaget) i butikk. Det er bare det at det er snakk om designer-steroider og de rammes ikke av gjeldende lovgivning på grunn av det nye "designet". I Norge så er lovgivningen mye tightere så akkurat det går nok ikke her.

Når det gjelder styrkeløft og penger så må vi huske på at de samme muskeloppbyggende stoffene (og kamuflasjepreparater) blir brukt i andre idretter der det er mye penger, inkludert amerikansk fotball, baseball og basketball. Så utviklerne har et marked, selv om det _største_ markedet ikke befinner seg innenfor styrkeløft.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!