Skrevet av Emne: Opp i muskler- GAINER  (Lest 13709 ganger)

Utlogget PerOvar63

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #45 : 18. juni 2012, 14:55 »
095378 bare ikke gi tips plz.. ser ut som du er på lik linje med tomaten mtp kunnskap.

Utlogget redman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #46 : 18. juni 2012, 15:43 »
hahaha.. typisk denne tråden, en som prøver å rettferdiggjøre junk/gainerutveien på nok mat.

Det er ingen snarvei til muskler, hard trening er kanskje 40% av innsatsen, resten av tiden må settes av til MATMATMAT.

Du vil selvfølgelig få en hvis fremgang med shakes, men du må spise normale måltider som alle andre.

Tvliler på at du ser noe fremgang med shakes og trening frem mot Desember og da skal deffe..

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #47 : 18. juni 2012, 23:22 »
095378 har ialfall en fin kropp utifra hva jeg kan se så junk spisinga hans kan ikke være så veldig fyfy utseende messig ialfall.


En liten historie:
I 2011 var jeg en høy spinkel gutt, jeg trente flere ganger i uken uten å øke, jeg spiste sunt og godt- frukt, fisk og yogurter ja bare sunt. Jeg starta på 30kg i benken og jeg hadde veldig lite fremgang egentlig i hele 2011 økte jeg VELDIG lite i styrke og nesten ingen forskjell og når 2011 var over tok jeg max 40kg i benken.

Jeg fortsatte med det samme i 2012 helt frem til mars da jeg bestemte meg for å bare spise så masse jeg klarer skal jeg spise sunt? ja selvsagt når jeg har muligheten til det men jeg skal også trøkke i meg kjeks, kebaber pizza is osv.
Siden mars 2012 da jeg starta med å spise egentlig alt jeg kom over har jeg økt til 80kg i benken, armene mine har vokst enormt på bare 3 måneder har fått kommentarer om at jeg ser større ut. Har masse energi på trening og øker nesten får hver trening.

Men ok jeg skal gi ren sunn mat en sjanse fra 1.juli til 1.august så skal jeg prøve å få til en ordentlig sunn matplan med ca 3000kalorier per dag så får vi se hva som gir best fremgang:)

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #48 : 18. juni 2012, 23:49 »
Äh, ger upp det här.

Igen:
Du ställer frågor, får svar och sen försöker du argumentera emot.
Kan du inte skriva en tråd där du förklarar din junkfood-teori istället, och inte ställer frågor?!

Jag har tidigare ställt dig ganska enkla frågor som du inte har, eller kan, svarat på.
Hur mycket ska du gå upp och på hur lång tid?
Vet du ditt energibehov?

Med dina kunskaper om kosthold så ser jag verkligen fram emot att se din deffe-plan biggrin

Som jag sagt tidigare, du strävar med 3000kcal/dag redan nu, och det med gainer och junkfood... Inte bli rädd nu men: Det blir tuffare, och tuffare!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Tomaten90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #49 : 19. juni 2012, 00:13 »
veier ca 85 nå målet er ca 90-95 kg til jul så skal jeg deffe fra februar-juli neste år.
Er usikker på energibehovet mitt.


Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #50 : 19. juni 2012, 06:55 »
Hvis du begynte på 30kg i benkpress, og kun økte til 40kg på et helt år, har du virkelig failet. Tviler på det var på grunn av du spiste sunt. /Facepalm

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #51 : 19. juni 2012, 09:39 »
Hvis denne tråden er seriøs, så gjør du, tomaten, deg selv en bjørnetjeneste ved å innse at du har store begrensninger rundt kunnskap om kosthold og trening.

Var jeg deg hadde jeg dratt innom biblioteket å skaffet noen bøker om kosthold og styrketrening.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #52 : 19. juni 2012, 18:15 »
Hvis du begynte på 30kg i benkpress, og kun økte til 40kg på et helt år, har du virkelig failet. Tviler på det var på grunn av du spiste sunt. /Facepalm

Signerar denna biggrin
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Redstrek

  • Gjest
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #53 : 19. juni 2012, 18:27 »
Om du fordoblet styrken din i benkpress forstår jeg ikke hvordan du kan tvile på kostholdet. Hvordan kan en være så bestemt, og fortsatt så i tvil når det kommer til maten. Du sier du økte fra 30-40, og fra 40-80 med forskjellige "spisemetoder" om en kan klassifisere det slik. Om du ser over de tallene bør det kanskje gå opp en liten tanke. DU SPISTE IKKE NOK MAT

Fint at du skal prøve deg på sunt kosthold igjen. Kylling og ris er like "billig" som smakstilsatt sukker og kebab, og langt bedre med tanke på helse. Du slipper også unna en like heftig diett som du ellers ville ha gjennomgått.

EmyR

  • Gjest
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #54 : 19. juni 2012, 18:28 »
Så lenge man ligger 300-400 kcal i overskudd og spiser nok proteiner har en del junk fint lite å si. Bedre det, enn at man ikke klarer å presse i seg nok clean mat. Har selv kombinert junk og clean mat, og det er null problem å øke godt i volum og styrke, samtidig som fett% holder seg meget stabil. I bunn og grunn er det det totale kalorioverskuddet som bestemmer hvor mye fett som lagres. Kanskje det blir litt bedre muskel/fett-ratio med bare rein mat, men for noen som bare skal opp i vekt uten å være shredded året rundt, ser jeg ikke noe problem med det.

Pdd går jeg ned i vekt med mye pølsespising og pizza. Styrken har ikke gått ned det minste grann heller og musklene er i høyestre grad konservert.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Opp i muskler- GAINER
« #55 : 19. juni 2012, 18:37 »
Enig i det EmyR sier over. Junkfood i moderate mengder ser jeg ingen problem i, men å BASERE kostholdet på junkfood og gainer blir tullete. De vet nok alle innerst inne.

Utlogget 100%ren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #56 : 19. juni 2012, 19:16 »
Problemet ligger ofte i at tynne folk, som ønsker å gå opp i vekt, tror de spiser MYE mer enn de egentlig gjør. Tjukke folk tror de spiser mindre enn de gjør.

Her er ett eksempel på hvordan du kan få i deg 3000kcal:

frokost: 3 skriver grovbrød med pålegg: ca 400kcal
                     eller 100g havregryn med 3dl melk : ca 480 kcal

Brunsj: 2 skiver grøvbrød med pålegg: ca 260 kcal

lunsj: 3 skiver grøvbrød med pålegg: ca 400kcal

middag 150g kylling +65g fullkornsris : ca 400 kcal

etter trening:mutant mass gainer + banan: 500-1000kcal

kveldmat: 3 skiver grøvbrød med pålegg: ca 400 kcal

Dette gir 2400-2900kcal avhengig av hvor stor porsjon gainer du tar.
Dette er ganske skrapet og minimunsdiett, der du har mye kalorier å hente i saus, pålegg, litt nøtter osv.

Foruten gainer er dette omtrent det jeg spiser hver dag, og jeg lever på kaloriunderskudd, og jeg konstant småsulten. slutt å syt

Poenget: 3000kcal klarer du lett!

Kanskje hulken klarer opp litt for deg: http://www.youtube.com/watch?v=_VZFQK4WqS0#noexternalembed
"If you always do what you've always done..you'll always get what you always got"
-Ronnie Coleman

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #57 : 19. juni 2012, 22:57 »
Så lenge man ligger 300-400 kcal i overskudd og spiser nok proteiner har en del junk fint lite å si. Bedre det, enn at man ikke klarer å presse i seg nok clean mat. Har selv kombinert junk og clean mat, og det er null problem å øke godt i volum og styrke, samtidig som fett% holder seg meget stabil. I bunn og grunn er det det totale kalorioverskuddet som bestemmer hvor mye fett som lagres. Kanskje det blir litt bedre muskel/fett-ratio med bare rein mat, men for noen som bare skal opp i vekt uten å være shredded året rundt, ser jeg ikke noe problem med det.

Pdd går jeg ned i vekt med mye pølsespising og pizza. Styrken har ikke gått ned det minste grann heller og musklene er i høyestre grad konservert.

Det her blir et definisjonspørsmål. For slik jeg definerer "en del" junk, så går det ikke. Litt junk, ja. Man kan helt sikkert bygge på EN DEL junk en liten periode, men skal man bygge kvalitetmuskelatur så er det selvsagt best å velge matvarer av høy kvalitet.

Det er ikke slike at protein er protein og at det er samme hvor det kommer fra.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #58 : 19. juni 2012, 23:13 »
Jeg har nå bygget kropp på helt vanlig mat. Spiser nok noe mer enn de fleste, en del junkfood og godteri, men går jo ikke fullstendig canacas hver dag. I tillegg til "vanlig" mat går det pr uke:
2-3 cheesburgere
1 Grandiosa
4-5 snickers eller toppris
4-6 øl
1/2 pose potetgull

Kanskje faller jeg død om i morgen, men tviler på det. Var hos legen for en stund siden pga ribbeinsbrudd og da så han på ultralyd at jeg hadde null fett rundt de indre organer. Det er tydeligvis "in" med fancy dietter om dagen, men ungdommen burde heller forsøke å spise nok mat til å vokse på og slutte å tenke så mye på hva de spiser.

Hvis noen lurer på om de spiser for mye junkfood så kan de ta et bilde av seg selv og legge ut så skal jeg fortelle dem om de er feite eller ikke.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Opp i muskler- GAINER
« #59 : 20. juni 2012, 04:13 »
Jeg syns nesten det er litt komisk hvordan "095378" først advarer mot å spise usunt på bulk, fordi han selv la på seg 15kg fett og det var et helvete å fjerne senere. Deretter sier han at ungdommen bør slutte å tenke så mye på hva de spiser. Dette er vel litt selvmotsigende?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!