Skrevet av Emne: Billigste og bra proteinpulver?  (Lest 5856 ganger)

Utlogget Jack0204

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Billigste og bra proteinpulver?
« : 18. juni 2012, 20:32 »
Hei!Jeg ser etter det billigste og et bra proteinpulveret du får tak i. Noen som vet hvor man kan kjøpe dette?

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Billigste og bra proteinpulver?
« #1 : 18. juni 2012, 23:09 »
Får ikke noe billigere enn 399,- svenske kroner for 3kg dalblads whey class+. Selges på bodypower i sverige (type charlottenberg og svinesund)....... bare hyggelig  Wink
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget 100%ren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

"If you always do what you've always done..you'll always get what you always got"
-Ronnie Coleman

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Billigste og bra proteinpulver?
« #3 : 19. juni 2012, 19:57 »
http://body4you.no/produkt/optimum-nutritions/100whey-gold-standard

990,- for 4,5 kg proteinpulver som har blitt kåret til årets proteinpulver flere år på rad synes jeg ihvertfall er billig.

220 kr/kg

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Billigste og bra proteinpulver?
« #4 : 20. juni 2012, 19:26 »
Billigst: http://www.x-life.no/fast1_pure_whey_protein_9kg/P_843. Kvaliteten vet jeg ikke. Venter på at de får inn vanilje- og sjokoladesmak. Da kjøper jeg.

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Billigste og bra proteinpulver?
« #5 : 20. juni 2012, 19:34 »
Min favoritt er Whey 80 Cookies & Cream fra Gymgrossisten. Dem har måndtlige pakkesalg på 4kg proteinpulver + bonus produkt for 570kr eller noe. Sist jeg kjøpte det var tilbudet 4kg whey 80, 1 boks ZMA(2mnd forbruk) og en GG singlet som er rå!
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Billigste og bra proteinpulver?
« #6 : 20. juni 2012, 20:26 »
Hos Proteinfabrikken kan du kjøpe 4,5 kg med IronCore Plasma Whey for 599,-. De sier at det er kampanjepris, så "Løp og kjøp!" osv. Men denne "kampanjeprisen" har de hatt siden produktet kom ut, så det er ingen grunn til å stresse. Kun et salgstriks. Pulveret smaker helt sykt godt, synes jeg (kun prøvd sjokoladesmak). Men så elsker jeg også Proteinfabrikken sine produkter. Kvalitetsmessig egner dette pulveret seg til etter trening. Det er selvsagt et standard myseprotein med ca. 70% proteininnhold (76 g pr 100 g) og er fra konsentrat. Mao. ikke det beste produktet kvalitetsmessig - men prismessig er det ingen som slår det.

Spørsmålet jeg dog ofte stiller meg ved billigere pulver, er: Betaler du for mer enn hva du får igjen, om du måler kvalitet opp mot pris på disse "billigpulverene" kontra "designerpulver"? Eller betaler man ganske nøyaktig for det man får igjen? Eller får man mer igjen enn man betaler for, om man sammenligner "billigpulver" med "designerpulver"? Er det bedre for hvermansen å bare kjøpe et billig pulver som han kan bruke mye av hele tiden (og tenke mer kvanta) gjennom dagen, enn å kjøpe et dyrt pulver som han bare tør å bruke maks 1-2 ganger om dagen for at det skal vare litt?

Selv vet jeg ikke hva svaret på slike spørsmål alltid er, men tror kanskje det varierer en del. Tror en del "billigpulver" ikke er billige i det hele tatt, fordi de uansett er av elendig kvalitet. Problemet er at dette er avanserte, kjemisk fremstilte produkter som mannen i gata ikke er kompetent nok til å kunne analysere - og da blir man fort lett å lure!

Samtidig tror jeg det er bedre å kjøpe et pulver som f. eks Star Nutrition sitt Whey 80 fra GymGrossisten (Star Nutrition har mange gode produkter!), som er rimelig på både pris og kvalitet, fremfor å gå for et rådyrt pulver som f. eks Tech Nutrition sitt ProZyme - forskjellen i kvalitet er der, men hvor merkbart kan dette virkelig være i det lange løp uansett?

Umerkbar, og kanskje ikke-eksisterende, tror jeg. Men det må jeg presisere at bare er noe jeg tror, basert på mange ulike ting jeg har lest, tenkt og erfart. Har ikke gjort noe forskning på det selv, så hey - kan være jeg tar feil så det dundrer! Wink

Er nok mye mer man kunne sagt om dette, men den diskusjonen passer kanskje bedre å ta et annet sted. Smiley Ville bare forsøke å hjelpe med noen konstruktive ord når det gjelder vurderingene som må tas når man skal handle "billig proteinpulver".

Utlogget vegard92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Billigste og bra proteinpulver?
« #7 : 21. juni 2012, 18:06 »
Det koster gjerne 3-400 kroner for proteinpulver, og så kommer frakten i tillegg. Jeg kjøpte inn 2 "storinnkjøp"-pakker med proteinpulver(big mass):

http://www.proteinfabrikken.no/default/Storkj%C3%B8p/Big-Mass-Sjokolade-12kg---STORKJ%C3%98P-Proteinfabrikken---STORKJ%C3%98P-16443-p0000008666.aspx

Alt kostet 2000 kroner + typ et par hundre kroner for frakt. Etter det har jeg hatt proteinpulveret i 5 måneder, har enda et par bokser igjen.

Bare av selve pakken sparte jeg over 1000 kroner(istedet for å kjøpe dem en og en), og sannsynligvis en hel del mtp. frakt!

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Billigste og bra proteinpulver?
« #8 : 21. juni 2012, 18:20 »
Har regna litt på % protein pr. 100 og funnet ut at skillet ikke er veldig stort på mange pulvere. Blant de litt billige er det som regel 75-85%, men har funnet svindyre med ikke mer en 75% også, så jeg har akkurat kjøpt et par dunker Rex-whey fra powergym.no. med frakt ble det 700 for 5-6kg.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!