Skrevet av Emne: Er det mulig å brenne fett av intervalltrening i kalorioverskudd?  (Lest 5407 ganger)

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
hm.. Ja, la oss si jeg ligger 700 kcal over på styrke dagene, og 3-400 under på kardio dagene, jeg kan fortsatt minske fettprosent fordet?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Kommer an på fort du kan legge på deg muskler. Det opplegget du skisserer fungerer sikkert en stund.

Uansett så er det ikke noe galt i den standard bulk/deff metoden, bare man ikke tar i noen av fasene.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Jeg er ikke noe ekspert som dere sikkert skjønner.. Derfor det er så fint med alle rådene jeg får, det settes pris på  Smiley Men det er ikke sånn at, om jeg ligger 600 i overskudd på styrke  dagen, og 500 i underskudd på kardio dagen, så er kan det igjen plusses sammen, til at jeg ligger 100 i overskudd på de to dagene?
For jeg er sånn som ikke kan ha det for "stramt", derfor jeg tenkte prøve meg på denne metoden for å minske litt fettprosent.. Bare passe på å spise litt mindre på kardio dagene..

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Jeg er ikke noe ekspert som dere sikkert skjønner.. Derfor det er så fint med alle rådene jeg får, det settes pris på  Smiley Men det er ikke sånn at, om jeg ligger 600 i overskudd på styrke  dagen, og 500 i underskudd på kardio dagen, så er kan det igjen plusses sammen, til at jeg ligger 100 i overskudd på de to dagene?
For jeg er sånn som ikke kan ha det for "stramt", derfor jeg tenkte prøve meg på denne metoden for å minske litt fettprosent.. Bare passe på å spise litt mindre på kardio dagene..

Jeg vet ikke om det vil fungere i praksis, men det ser greit ut på papiret. Men du må forstå at du ikke får MAKSIMAL styrkeøkning med bare 2-300 kcal overskudd i uken. Dessuten blir det så vanskelig å beregne dette at du i verste fall ender opp med null vektoppgang og nesten ingen muskel økning.

De 2 folkene jeg nevnte på forrige side har skrevet en del om dette, det er bare å google de samt "leangains" eller "recomp"
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Hva med Børge fagerli's Health & fitness consept? Har lest litt på det nå.. Og han mener at ved å lytte til kroppen, legge om kosten, kutte ut brødmat, spise mere grønnsaker, så vil resultatene komme.. Prioritere karohydratene rundt treninga.. Og at det på denne måten går an å både bygge og miste fett samtidig?

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Flere opplever å bygge muskler samtidig som de mister fett på Health & Fitness Concept dietten. Forklaringen er at det naturlig blir et høyere inntak av næring når du har brukt musklene og kroppen krever energi for oppbygging og restitusjon, og så et lavere inntak av næring når du gjør lite og heller kan brenne lagret fett som hovedkilde til energi.

Du vil nå kunne ha en sunn og veltrent kropp året rundt, og være i en kontinuerlig oppbyggings- og fettreduksjonsprosess, og du vil bli overrasket over hvor smart kroppen selv styrer seg inn på det korrekte næringsinntaket på en naturlig måte.


Dette er tatt fra det Fagerli skriver. Dette er jo et relevant spørsmål nå, er det da mulig ved å lytte til kroppen, og på denne måten både bygge og ta av muskler? For hvorfor skal det egentlig være sånn at kcal inn / ut i løpet av en dag avgjør? Hvorfor er det riktig? Og det børge skriver om at å lytte til kroppen, få i næring rundt trening, for oppbygging. og innta mindre når du sitter stille, og dermed brenne fett da.. Mener dere som leser dette, at dette er feil? Ble veldig interesert i dette nå.. For om det børge skriver, om jeg har forstått riktig, er jo helt genialt.

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Kroppen bryter konstant ned proteinene og bygger dem samtidig opp igjen hele tiden. Normalt er dette i balanse. Spiser du mer enn du forbrenner vil mindre av proteinene bli brukt som energi og  du vil bygge mer enn du bryter ned. Du havner i en anabol tilstand.

Så kommer det vanskelige; Kan dette tolkes slik at det bare er å stappe i seg etter trening og havne i anabol fase der og da når du trenger det? Og så heller havne i en katabol(nedbrytende), og fettforbrennende fase senere?

Problemet med dette er En; at kroppen ikke nullstiller seg hver morgen. Du har enorme lagre i tarmene, levra og musklene. Prioriterer kroppen å bygge fremfor å fylle disse opp igjen hvis du har vært i underskudd dagen før?

Et annet problem er at kroppen først og fremst restituerer seg rett etter trening. Styrke/muskeløkninger er jo adapsjoner som skjer for at de belastningene musklene ble utsatt for skal skade mindre. Styrketrening er på kort sikt muskelnedbrytende. Hva skjer da hvis du på lang sikt alt i alt er i underskudd eller bare vedlikehold? Hvor stort tidsperspektiv kan man operere med egentlig? Jeg tror ikke det finnes nok kunnskap om dette. For ikke å glemme det praktiske..

Til sist(sikkert glemt flere ting også..) har vi diverse hormoner som har god kontroll på hva som har skjedd med vekten din den siste tiden og påvirker nærings-partisjoneringen etter det. Går du f,x alt i alt ned i vekt vil mengden muskelbyggende hormoner minke, store måltider vil ikke nullstille de uten videre.

Konseptet til Fagerli er nok mer komplisert enn du har skildret. Jeg sier ikke at periodisering av kaloriinntaket er meningsløst, det finnes studier som tyder på at du kan vedlikeholde vekten mens du øker i muskler og går ned i vekt. Men er det virkelig mer effektivt enn velprøvde metoder?

Som jeg har nevnt før risikerer du og mer eller mindre vedlikeholde vekten mens det skjer svært lite med kropps komposisjonen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Det er mange viktige spørsmål som kommer opp i denne tråden nå ser jeg. (har ikke lest alt enda tho)

Jeg ser det ble nevnt om det vil være gunstig å ligge i 4-600 kcal overskudd på styrkedager og 500 i underskudd på kardiodager. Mitt syn på dette er at musklene trenger veldig lang restitusjonstid. Nøyaktig hvor lang kommer veldig ann på økta seff... men la oss si 2-3 døgn. Musklene suger til seg mest næring under og rett etter økta. MEN det er også viktig at de får nok næring i løpet av hele restitusjonstiden for en maksimal oppbygging (ikke bare samme dagen eller rett etter økta). Med andre ord tror jeg det er ganske likegyldig om du er i 500 overskudd en dag, for så å gå i 500 underskudd neste dag. Det er riktignok ganske logisk at om du kjører kardio er det for å øke forbrenning av kcal som gir et underskudd med mindre du ønsker å "spise opp" underskuddet.

Kort fortalt mener jeg (utfra det jeg har lest og erfart) at det er over og underskudd i lengden som har mest og si, og ikke for hver enkelt dag.

Hvordan gå opp i muskelmasse samtidig som ned i fettprosent? Det er i hvertfall en god ide å sørge for at kvaliteten av hver eneste kcalori du spiser er av riktig så den kan bli brukt der kroppen trenger den...Om det er til restitusjon av muskler eller til energi.
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget eauke2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!