Skrevet av Emne: For korte biceps!  (Lest 3773 ganger)

Utlogget treningsfyren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

For korte biceps!
« : 26. juni 2012, 13:42 »
Hei! Jeg har problemet med at bicpesen min er kort. Jeg mener ikke at jeg har noe vondt eller noe slikt, men muskelen bare ser kort ut. Når jeg strammer muskelen med armen i 90 grader, er det et gap 1-1,5 cm der det ikke er noe muskler(kjennes mer ut som bare sener). Jeg vet ikke om dette kommer av feil trening eller bare av gener, men jeg vil minske det gapet litt. Er det noen som har forslag til øvelser eller metoder til dette?

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: For korte biceps!
« #1 : 26. juni 2012, 13:44 »
Har det samme, det kalles gener mister. Bare fortsette å trene, så blir alt større, da ser det plutselig helt annerledes Smiley
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget treningsfyren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: For korte biceps!
« #2 : 26. juni 2012, 14:13 »
hadde liksom håpet på tips til øvelser, men det var kanskje litt vanskelig å få ut av teksten siden jeg er dårlig til å skrive Tongue

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: For korte biceps!
« #3 : 26. juni 2012, 14:15 »
Uten tvil etter mange år feiling og prøving, var det rett stang prechears curl som begynnte å vokse mine biceps.

SÅ hadde jeg problemer med vondt i  håndledet. Da måtte jeg først bruke litt tid på å trene underarmer og håndleddet. Når man trener underamer og håndledd, tar man seg god tid, trener ofte men lite. Det er ikke her man skal imponere damene som tøyer på ribbeveggen Tongue Deretter har alt vært en drøm Smiley
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: For korte biceps!
« #4 : 26. juni 2012, 14:18 »
hadde liksom håpet på tips til øvelser, men det var kanskje litt vanskelig å få ut av teksten siden jeg er dårlig til å skrive Tongue

Greia er at muskelens utseende er genetisk betinget. Du kan ikke bare gjøre den lenger ved diverse øvelser.

Utlogget treningsfyren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: For korte biceps!
« #5 : 26. juni 2012, 14:20 »
ok takk skal dere ha Smiley

Utlogget Markust

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: For korte biceps!
« #6 : 26. juni 2012, 14:25 »
Nå vet ikke jeg hvor mye lenge du har trent, hva vekta di ligger på og hvor høy du er. Men jeg går ut i fra at du er ganske fersk, og da ville jeg anbefalt deg og ikke fokusere kun på isolasjonsøvelser som diverse curls, men store løft som markløft sammen med curls for å bygge en "grunnmur" i bicepsen. Det funker ikke så bra å begynne å bygge hus uten en grunnmur, og det samme gjelder for bicepsen din. Så løft store løft der biceps inngår så tror jeg du skal se resultater. Bare husk mat er dødsviktig og at ting tar tid. Håper det var noe til hjelp.
21 år, 179 høy, 84kg
Beste løft RAW:
BP - 134kg                mål: 150kg
ML - 200kg (på deff)  mål: 220kg
KB - 170kg x 2          mål: 180kg
total: 504kg
Stein - 120kg, sterkere tilbake sommeren 2013
Pushpress - 85kg
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=111242.0

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: For korte biceps!
« #7 : 26. juni 2012, 15:13 »
Preacher curl funka også bra for mine "korte" biceps! Muskelen blir ikke lenger, men større blir den jo...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget treningsfyren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: For korte biceps!
« #8 : 26. juni 2012, 16:06 »
Nå vet ikke jeg hvor mye lenge du har trent, hva vekta di ligger på og hvor høy du er. Men jeg går ut i fra at du er ganske fersk, og da ville jeg anbefalt deg og ikke fokusere kun på isolasjonsøvelser som diverse curls, men store løft som markløft sammen med curls for å bygge en "grunnmur" i bicepsen. Det funker ikke så bra å begynne å bygge hus uten en grunnmur, og det samme gjelder for bicepsen din. Så løft store løft der biceps inngår så tror jeg du skal se resultater. Bare husk mat er dødsviktig og at ting tar tid. Håper det var noe til hjelp.
jeg har faktisk trent i 3 år, og har relativt store armer (i forhold til de jeg har møtt på samme alder).. Ville bare vite om folk hadde noen tips Wink

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: For korte biceps!
« #9 : 26. juni 2012, 22:45 »
Tren omvendt curl? brachioradialis Smiley

Det at "strekkøvelser" opp gjennom de siste 30-50 årene har fått et rykte på seg til å "forlenge" bis har vel mer med selve "strekk" -aspektet å gjøre enn noe annet.

Jf. Larry Scott og Dante Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: For korte biceps!
« #10 : 27. juni 2012, 11:25 »
Tren omvendt curl? brachioradialis Smiley

Det at "strekkøvelser" opp gjennom de siste 30-50 årene har fått et rykte på seg til å "forlenge" bis har vel mer med selve "strekk" -aspektet å gjøre enn noe annet.

Jf. Larry Scott og Dante Smiley

Du sier noe der altså Wink
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: For korte biceps!
« #11 : 27. juni 2012, 11:49 »
Hei! Jeg har problemet med at bicpesen min er kort. Jeg mener ikke at jeg har noe vondt eller noe slikt, men muskelen bare ser kort ut. Når jeg strammer muskelen med armen i 90 grader, er det et gap 1-1,5 cm der det ikke er noe muskler(kjennes mer ut som bare sener). Jeg vet ikke om dette kommer av feil trening eller bare av gener, men jeg vil minske det gapet litt. Er det noen som har forslag til øvelser eller metoder til dette?

Er nok i hovedsak genetikk, og veldig vanlig å ha det gapet. Om du strekker ut armen din vil du se at biceps som oftest legger seg over hele flaten. Om du vil at armene skal vokse så er det tunge chins, rette stang curls (med låste håndledd) og evt preacher curls / dracurls som er gode øvelser. Så tilpasser du hvordan du kjører armer, når massen din har kommet seg nok totalt sett. Du kjører ikke 100 isolasjonsøvelser for armer når massen totalt sett er liten uansett, få på plass det store bildet deretter skulpterer du ut detaljene.

Sett / reps varierer, men 1-2 øvelser holder mer enn nok. Chins kan du kjøre tung / lett annenhver gang, stangcurl kan du kjøre uten å strekke helt ut / gå helt opp og evt ved myo-reps (http://myrevolution.no/s/myo-reps-del-1-en-evolusjon-og-revolusjon/)

Du kan ikke endre lengden på muskelen, da dette er medfødt men brachioradialis kan muligens maskere det litt / gi en illusjon av at gapet er mindre enn det er. Det gapet du ser er bare når bicepsen din trekker seg sammen for å flytte underarmen din ved fleksjon (dra den mot deg, eller forkorte vinkelen).



Her på venstre hånden legger du også merke til det lille gapet:


Så det er ikke så mye å gjøre med det, annet enn at du kan trene overall massen til å skjule gapet mest mulig og presser underarmen nærmere overarmen når du flekser for å skjule gapet og ikke minst holde biceps mer stram. Selv om vinklingen ikke nødvendigvis kan bli seende så bra ut på bilder, fordi du klemmer armen så sinnsykt sammen..  Grin

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: For korte biceps!
« #12 : 27. juni 2012, 12:06 »
Sjekket for morro skyld, har selv et "gap" fra biceps til underarm på over 3 cm hvis jeg strammer i 90 grader. Aldri følt at jeg har for "korte" biceps. Alle har vel ett sånt gap når de strammer?

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: For korte biceps!
« #13 : 27. juni 2012, 12:55 »
Sjekket for morro skyld, har selv et "gap" fra biceps til underarm på over 3 cm hvis jeg strammer i 90 grader. Aldri følt at jeg har for "korte" biceps. Alle har vel ett sånt gap når de strammer?

3 cm på meg og Tongue
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget treningsfyren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: For korte biceps!
« #14 : 27. juni 2012, 17:39 »
Takk for det Bluebearworkout Smiley veldig interessant faktisk Tongue og til Bro og Luxer: jeg har cirka 3 cm jeg også ;P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!