Skrevet av Emne: Litt spørsmål ang. magefett og kosthold (samt proteinpulver, kreatin osv.)  (Lest 3416 ganger)

Utlogget Magnusvalerie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Heisann alle sammen!

Jeg har en del magefett, litt love handles og sånn shit som jeg gjerne vil stramme opp noen hakk for å si det sånn! Smiley

Kan noen her hjelpe meg litt i gang, hva slags øvelser skal jeg gjøre for å bli kvitt magefettet og stramme opp? Jeg jogger en del og sykler på trimsykkel, + at jeg nylig har begynt å trene på Aktiv Trening sammen med en kamerat. Dette gjør vi annenhver dag.

Men så lurte jeg på..siden han kameraten min går på proteinpulver..noe som heter Gainer, som gjør at han skal legge på seg eller noe, og han sier jeg bør ta dette (noe jeg ikke skjønner, ettersom jeg skal stramme opp litt, ikke legge på meg), også bruker han kreatin, samt noe whey tech proteiner før og etter trening, når jeg har trent med han et par ganger har han gitt meg det, og sier at det hjelper for at du får større muskler og kjenner mer "pump" eller noe. Hjelper alt dette han går på noe særlig? Burde jeg ta det som er litt småfeit og ikke i form, eller frarådes det sterkt?

Også lurer jeg litt på hvordan kosthold jeg bør ha for å få mest mulig ut av treningen? Hvordan bør jeg spise for å forbrenne bort fettet mitt, og hvordan kombinerer jeg det med å trene bort fettet, + spise det bort Wink ?


Håper det blir besvart, har lurt på dette lenge!

Magnus

Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Skal du ha proteinpulver, så kjøp rent protein. Ikke det gainer-greiene. Hvertfall ikke hvis du skal ned i vekt. Sats på å spis så rent som mulig, jo nærmere det du spiser er i sin origiale form, jo bedre. Tenk rent kjøtt, grønnsaker, egg osv. Du kan jo prøve å regne ut hvor mange kcal du trenger, også legger du deg noe under antall kcal du trenger. Ser mange ligger rundt 300-500 under. Også styre unna carb-verstingene som potetgull, sjokolade, brus eetc. Lykke til!
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Utlogget all-good

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

Magefett er det første som kommer, og det siste som går. Som Fjellet sier: hold deg til ren mat. Det er punkt en..

Bruk gjerne diett.no for å telle kcal.


Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Når det gjelder mat så mener jeg du bør gjøre som Fjellet sier, i den alderen du er vil et sunt og stabilt kosthold være mer enn nok.

Du sier at du driver en del kardiotrening (jogging, sykling) og det bør du fortsette med hvis du vil minke fett etc.

Jeg er usikker på hva Aktiv Trening er, er det et treningssenter? I så fall bør du etter min mening fokusere på baseøvelser som knebøy, markløft og en benkpressvariant, samt kanskje et par støtteøvelser i tillegg. Er det noe jeg angrer på er det at jeg ikke trente mer som en powerlifter når jeg var på din alder, får du et godt styrkegrunnlag og er fokusert (gjerne bruk treningsloggbok) i tidlig alder vil det gi deg en stort forsprang til de andre på din egen alder som gjerne bare trener biceps og bryst med 100 sett hver gang.
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget Magnusvalerie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Takk for gode svar! Smiley

Sånn som jeg holder på nå så trener jeg kardiotrening annenhver dag, også bare litt variert styrke på dagene jeg ikke gjør kardio. Det vil si at hvis jeg sykler og jogger på mandag, så gjør jeg situps og andre øvelser på tirsdag. Jeg er ikke ute etter å bli noe monster av en idrettsmann, jeg vil bare bli kvitt magefettet og se litt slankere ut Smiley Da er vel dette sånn ca. riktig vel?

Utlogget Magnusvalerie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Han kompisen min maser om at jeg må kjøpe whey tech protein og kreatin, er dette gunstig hvis jeg skal fjerne fett? Hva gjør disse pulverene?

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Det var da fælt så han kompisen din maser da Tongue

Altså, hvis målet ditt nå er å fjerne fett så skjønner ikke hvorfor fokuset er så mye på kosttilskudd :p
Eneste du trenger å tenke på er ditt daglige kalori-inntak + kardio-trening Smiley

Ok, du har kosttilskudd som vitaminer og Omega-3 som er sunt for et hvert menneske. Dette kan du gjerne begynne med asap. I tillegg har du som du nevner kreatin som er et tilskudd for å øke muskelveksten ved at du yter bedre på trening (styrke-trening), kan ikke helt se at dette er kjemperelevant for deg akkurat nå, så det er nok ikke noe du MÅ ha. Eller bør ha for den saks skyld.

Whey-protein er til rett og slett om du ikke får i deg nok proteiner via mat, noe jeg tror du fint greier foreløbig, dette kan du heller begynne å tenke på om du skal begynne med litt hardere styrketrening Smiley

- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Utlogget Magnusvalerie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Okei, nå har jeg et siste spørsmål..hvordan regner jeg ut mitt kalori-inntak, og hvordan bør det være? Smiley

Utlogget all-good

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

kalorikalkulator.no

Utlogget nf7s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Han kompisen min maser om at jeg må kjøpe whey tech protein og kreatin, er dette gunstig hvis jeg skal fjerne fett? Hva gjør disse pulverene?

Har bare positive erfaringer med den kombinasjonen. Spørs litt hvor mye du trener da. Jeg har som regel to økter pr dag. Må si jeg merka stor fremgang på andreøkta etter jeg begynte med det. Tror kanskje det har mest med kreatinen å gjøre. Uansett hva, orker mye mer enn før jeg begynte.

Proteinshaken gir deg en metthetsfølelse da. Så selv om du strengt tatt ikke trenger den proteinwise, kan den sikkert hjelpe deg med at du får mindre lyst på den isen, sjokoladen o.l.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!