Skrevet av Emne: Kreatin, effekt?  (Lest 5887 ganger)

Utlogget yiddoHotspur

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Kreatin, effekt?
« : 29. juni 2012, 10:29 »
lurer på og starte på kreatin, men er det noe vitts? jeg har ingen erfaring ei greie på kreatin, men hører mange si at effekten forsvinner med en gang du slutter på kreatin, og du da er tilbake til normalen. at gevinsten er så liten at det er bortkastede penger....

noen tanker?

evt hvilken kreatin bør jeg kjøpe?

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Kreatin, effekt?
« #1 : 29. juni 2012, 10:46 »

Du kan si det sånn at når du begynner med kreatin vil kroppen din ta til seg mye vann, du vil gå opp 1-4kg og du vil få større synlige muskler. Dette vil selvfølgelig gå tilbake til normalen når du slutter å ta kreatin.

Men kreatin vil hjelpe deg med å løfte tyngre vekter på treningen, så om du har et effektivt treningsprogram som progresserer treningen ved å løfte tyngre og tyngre vekter vil kreatin hjelpe deg.
Den muskelmassen du da har lagt på deg som følge av tyngre styrketrening vil du selvfølgelig beholde Smiley
Så sånn sett kan du si at kreatin hjelper på muskeløkningen, men at du kan være obs på at noe av det kan forsvinne når du slutter med kreatin Smiley

Kjøp Kreatin Monohydrat som kan kjøpes fra tusen forskjellige produsenter. Men kreatin monohydrat er kreatin monohydrat uansett. Når det kommer til dosering så følg retningslinjene som er skrevet som en sticky her på forumet Smiley

Ps! De sier at 20-30% er non-respondere på kreatin, altså at du ikke får noen effekt av bruken. Jeg er desverre en av de, men dette må du prøve ut selv Smiley
- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Utlogget crucifixer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Kreatin, effekt?
« #2 : 12. juli 2012, 14:23 »
Er vel ikke det at folk ikke responderer på kreatin,men de som ikke merker noe som helst effekt har allerede fulle kreatin lagre og trenger ikke ekstra tilskudd av det Smiley
så de som ikke merker forskjell er heller heldige og ikke noe negativt med det :p

Utlogget yiddoHotspur

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Sv: Kreatin, effekt?
« #3 : 29. juli 2012, 18:55 »
hvor lang tid tar det før vannet forsvinner når man sluttter på kreatin?

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Kreatin, effekt?
« #4 : 29. juli 2012, 22:10 »
lurer på og starte på kreatin, men er det noe vitts? jeg har ingen erfaring ei greie på kreatin, men hører mange si at effekten forsvinner med en gang du slutter på kreatin, og du da er tilbake til normalen. at gevinsten er så liten at det er bortkastede penger....

noen tanker?

evt hvilken kreatin bør jeg kjøpe?

Kreatin är ju en av de få tillskotten som faktiskt har dokumenterad effekt, så det vill nog vara dina bäst investerade pengar när det kommer till kosttillskott, och då pratar vi Kreatin Monohydrat och inget av det där med fancy namn (Krea-Bolic, Kre-Alkalyn etc).
Räkna inte med att det är något mirakel medel, men det vill nog ge dig 1-2 extra reps.
Personligen tar jag kreatin för restitution. Har egentligen aldrig märkt den där extra styrkan men restituerar bättre när jag kör med kreatin (kör 8v på och 4v av, det fungerar bäst för mig)
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget yiddoHotspur

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Sv: Kreatin, effekt?
« #5 : 21. november 2012, 17:55 »
husker jeg såg en liste over alle kosttilskudd her på treningsforum, noen som har link?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Kreatin, effekt?
« #6 : 23. november 2012, 12:23 »
husker jeg såg en liste over alle kosttilskudd her på treningsforum, noen som har link?

Her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=3095.0
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!