Skrevet av Emne: Legger (strl) i forhold til høyde  (Lest 1827 ganger)

Utlogget Riquelme

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Legger (strl) i forhold til høyde
« : 02. juli 2012, 00:57 »
Er det slik at jo høyere mann er, jo større leggomkrets bør man ha for at de skal se store ut?

Jeg har lik omkrets som en kompis av meg, som er ca 1.69 cm høy. Hos han ser de ganske store ut, men hos meg som er 1.87 ser de nokså tynne ut. Vi trener sammen og begynte med leggtrening likt. Hans ser jævlig mye større ut, selv om vi har trent sammen fra begynnelsen.

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Legger (strl) i forhold til høyde
« #1 : 02. juli 2012, 12:13 »
Skal vel mer masse/vekt til å se stor ut når man er høy, jeg er en av de "heldige" på 173 cm med lang overkropp og korte ben. Wink
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Legger (strl) i forhold til høyde
« #2 : 02. juli 2012, 12:48 »
Ja, se for deg at du som er 1.87 legger på deg en kilo muskler, og det gjør kameraten din på 1.69 også. Denne kiloen kommer på hver av dere over like langt tidsrom. Det vil synes best på kameraten din. Samtidig som det synes lettere på kameraten din, er du høyere og har mer plass til muskler på ramma di. Kameraten din vil i teorien nå sitt maksimale potensiale før deg om dere legger på dere like fort.

Jess, det synes bedre på lavere mennesker, men høyere mennesker vil ha mer plass til å fylle ut med muskler.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Riquelme

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Legger (strl) i forhold til høyde
« #3 : 02. juli 2012, 16:33 »
Men er det spesielt synlig med lår?

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Legger (strl) i forhold til høyde
« #4 : 02. juli 2012, 16:46 »
Jeg vet ikke om det er spesielt synlig på lår, men lår har alltid vært en av mine sterke sider og ser større ut enn høye kompiser sine lår, selv om de er sterkere enn meg.
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Legger (strl) i forhold til høyde
« #5 : 02. juli 2012, 21:04 »
Hvor synlig det vil være avhenger av lengde på lem. ThomasHF skriver at han har korte bein i forhold til overkropp. Dette er relativt heldig med tanke på fordeling. Stor forskjell på et lårbein på 35 cm og 45 cm. Jeg har proporsjonelt lange lårbein. La oss si hvert av mine lår veier ti kilo, og det gjør ThomasHF sine også - hvem har best fylde?
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!