Skrevet av Emne: Hva bør man spise/drikke rett etter trening  (Lest 9891 ganger)

Utlogget LuckyMalice

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 13

Sv: Hva bør man spise/drikke rett etter trening
« #15 : 27. juli 2012, 00:05 »
Nei, det gjør det ikke. Raske vs trege karbs har lite å si på fettlagring, da insulinnivåene ikke spiller en stor rolle her.

Nå må jeg kverrulere litt, jeg mener at insulin spiller en ganske stor rolle. Og spesielt når det kommer til fettforbrenning.
Raske karbs går for fort ut i blodet og øker blodsukkeret. Kroppen vil reagere med å jobbe for å senke blodsukkeret, og det gjør den ved å slippe hormonet insulin rett inn i blodet. Insulin kan hindre muskler og lever å ta opp blodsukker og lagre det, som igjen gjør at mengden sukker i blodet synker. Ikke minst trykker det også inn fettet fra blodet inn i fettcellene, som resulterer i at du får en senket fettforbrenning. For at du skal kunne forbrenne fett må jo fettet frigjøres fra fettcellene og transporteres med blodet, for at det skal gå inn i musklene og brennes.
Taking names and kicking ass

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hva bør man spise/drikke rett etter trening
« #16 : 27. juli 2012, 00:26 »
Her har vi visst med en ignorant vattnisse å gjøre....

Jeg er en ignorant vattnisse? Kompiss, du baserer jo all kunnskapen din på utdaterte myter. Alt det du hevdet i ditt innlegg har blitt motbevist for lenge siden, det eksisterer ikke en eneste godkjent studie som bekrefter noe av det du hevder. Jeg forstår at dette er ting du har trodd på siden dagen du begynte å trene, sånn er det nok for de fleste som tror de kan noe om trening, problemet er at all denne "kunnskapen" er basert på ingen eller svært dårlig gjennomført forskning. Mer omfattende, sofistikerte og gjennomførte studier på mennesker har vist at en del av de tingene man trodde på før rett og slett ikke stemmer.

- Cardio på tom mage gir deg ikke økt fettforbrenning iforhold til når som helst på dagen
- GI på carbs, raske vs trege carbs osv har ingenting å si for fettforbrenning
- Post-workout nutrition har ingenting for seg, musklene er ikke avhengig av superrask tilførsel av næring rett etter trening for å sette igang restitusjon eller få optimale resultater
- Karbohydrater på kvelden gir deg overhodet ikke mer fettlagring en når som helst på dagen
- Du kan spise når du vil, å spise hver 3. time eller spise 5+ måltider om dagen gir deg ikke noe fordeler

Oppdater deg.

Nå må jeg kverrulere litt, jeg mener at insulin spiller en ganske stor rolle. Og spesielt når det kommer til fettforbrenning.
Raske karbs går for fort ut i blodet og øker blodsukkeret. Kroppen vil reagere med å jobbe for å senke blodsukkeret, og det gjør den ved å slippe hormonet insulin rett inn i blodet. Insulin kan hindre muskler og lever å ta opp blodsukker og lagre det, som igjen gjør at mengden sukker i blodet synker. Ikke minst trykker det også inn fettet fra blodet inn i fettcellene, som resulterer i at du får en senket fettforbrenning. For at du skal kunne forbrenne fett må jo fettet frigjøres fra fettcellene og transporteres med blodet, for at det skal gå inn i musklene og brennes.

Nei.

( http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56139.msg779370#msg779370 )


kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Hva bør man spise/drikke rett etter trening
« #17 : 27. juli 2012, 10:05 »
personlig får jeg aminosyrer og sukker intravenøst under trening så jeg er sikker på at prosessen starter med en eneste gang jeg bryter ned en muskel.
no pein no gein Smiley

Minner meg om det jeg så David Henry gjøre i den siste filmen sin, drakk BCAA's og carbs fra første øvelse. Som han sa det; hvorfor vente en-to timer fra du begynner treningsøkta med å gi musklene næring, når du kan starte fra første repetisjon.

Jeg har litt den tankegang at hvis du vil bli som de store gutta, gjør som de store gutta. Wink
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Sv: Hva bør man spise/drikke rett etter trening
« #18 : 27. juli 2012, 10:59 »
Minner meg om det jeg så David Henry gjøre i den siste filmen sin, drakk BCAA's og carbs fra første øvelse. Som han sa det; hvorfor vente en-to timer fra du begynner treningsøkta med å gi musklene næring, når du kan starte fra første repetisjon.

Jeg har litt den tankegang at hvis du vil bli som de store gutta, gjør som de store gutta. Wink
Minner meg om det jeg så David Henry gjøre i den siste filmen sin, drakk BCAA's og carbs fra første øvelse. Som han sa det; hvorfor vente en-to timer fra du begynner treningsøkta med å gi musklene næring, når du kan starte fra første repetisjon.

Jeg har litt den tankegang at hvis du vil bli som de store gutta, gjør som de store gutta. Wink

Da skal det nok litt mer enn bare BCAA og carbs til ^^
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hva bør man spise/drikke rett etter trening
« #19 : 27. juli 2012, 12:52 »
Minner meg om det jeg så David Henry gjøre i den siste filmen sin, drakk BCAA's og carbs fra første øvelse.

Det er jo smart det da........... om du trener fastende.

Ellers er jo blodet proppfullt av aminosyrer og energi allerede.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Hva bør man spise/drikke rett etter trening
« #20 : 27. juli 2012, 18:28 »
Vel, med elitegener og enorme mengder mat trenger man ikke bruke fult såå mye på bol. Wink
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!