Skrevet av Emne: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?  (Lest 6537 ganger)

elmundox

  • Gjest
Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #15 : 19. juli 2012, 01:07 »
Fremdeles litt hodeløst å foreslå et kostoppsett til en person man ikke vet hva veier. For alt du vet kan dette resultere i mye unødvendig kroppsfett fordi det er for mye. Folk må selv lære seg å telle kaloriene og lage et eget oppsett ut av det.

Helt enig! Men som du ser saa skrev jeg 'for vektoppgang', en fornuftig person forstaar at man maa gjore modifkasjoner naar en selv ikke har oppgitt nok opplysninger. Jeg tok bare utgangspunkt i et ekstrem kosthold. For alt jeg vet kan han veie 130kg like saa mye som 68kg.

Utlogget Primus89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #16 : 19. juli 2012, 01:13 »
Som Thomas påpeker, så har du oppgitt for få opplysninger om deg selv (kroppstype, vekt, hvilke mål du har, hva vil du oppnå etc.. Hvor ofte du trener, hvilket type treningsprogram/oppsett du holder på med) til at en kan gi en konstruktiv tilbakemelding på måltidsplanen du har satt opp.

Min logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121497.msg1817627;topicseen#new

"I only start counting when it starts hurting. When I feel pain, that’s when I start counting, because that’s when it really counts."

"I can't" is really nothing but an easy exit, whereas "I can" is a rather courageous statement throughout both failure and success. Do you pick the easy way out?

Utlogget mortentuneee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #17 : 19. juli 2012, 11:55 »
Jeg er 180 høy og veier 62 Kg!  Smiley målet er og få mer muskelmasse og få mer fyldig kropp med muskler, jeg trener 3 splitt!:)

Utlogget Primus89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #18 : 19. juli 2012, 13:32 »
Aiight:) Da ville jeg inntatt en energimengde som ligger såvidt over det du forbrenner i løpet av en dag (Hvileforbrenning + cardio + styrke), og der må du bare prøve deg fram, men jeg ville tippe (Igjen, tippe) at det kanskje ville ligge rundt 2600kcal om du trener styrke 5-6 ganger i uken og kjører cardio som oppvarming.

Med en vekt på 62kg ville jeg inntatt 190gram proteiner daglig (2.8g per kilo kroppsmasse). Dette utgjør ca 760kcal, så resten må du hente fra karbs og fett:) Om du overskreder 190gram proteiner så er ikke det farlig. Det eneste er at det kan bli litt dyrt;) Om du ikke er ekstremt glad i tunfisk fra rema 1000 da:p

Jeg ville prøvd meg på noe slikt:

Frokost: 100g havregryn med 1 boks cottage cheese og lettsyltetøy.

Lunch: 300g kyllingkjøttdeig, 100g nudler, en halv pose eller en halv bunt brokkoli (ca 200g).

Lunch 2: 1 boks tunfisk, 2 tortillalefser, litt tacokrydder, mais, salsasaus og mager kesam.

Middag: 300g fisk/kylling/kjøtt (variasjon er viktig for ikke å gå lei), 100g fullkornsris, grønsaker etter ønske.

Kvelds: 1 boks cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy!


Denne planen har et proteinnivå som ligger hakket over 190 gram, så du kan kutte ut lunch nr. 2 om du helst vil unngå tunfisken;) Men siden middagen din består av "spise masse av det som blir servert" så anntar jeg det kommer til å variere veldig hva du blir servert, og derfor er det smart å ha den lunchen som et backup måltid:p

Håper dette var til hjelp!

Min logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121497.msg1817627;topicseen#new

"I only start counting when it starts hurting. When I feel pain, that’s when I start counting, because that’s when it really counts."

"I can't" is really nothing but an easy exit, whereas "I can" is a rather courageous statement throughout both failure and success. Do you pick the easy way out?

Utlogget mortentuneee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #19 : 19. juli 2012, 14:14 »
Aiight:) Da ville jeg inntatt en energimengde som ligger såvidt over det du forbrenner i løpet av en dag (Hvileforbrenning + cardio + styrke), og der må du bare prøve deg fram, men jeg ville tippe (Igjen, tippe) at det kanskje ville ligge rundt 2600kcal om du trener styrke 5-6 ganger i uken og kjører cardio som oppvarming.

Med en vekt på 62kg ville jeg inntatt 190gram proteiner daglig (2.8g per kilo kroppsmasse). Dette utgjør ca 760kcal, så resten må du hente fra karbs og fett:) Om du overskreder 190gram proteiner så er ikke det farlig. Det eneste er at det kan bli litt dyrt;) Om du ikke er ekstremt glad i tunfisk fra rema 1000 da:p

Jeg ville prøvd meg på noe slikt:

Frokost: 100g havregryn med 1 boks cottage cheese og lettsyltetøy.

Lunch: 300g kyllingkjøttdeig, 100g nudler, en halv pose eller en halv bunt brokkoli (ca 200g).

Lunch 2: 1 boks tunfisk, 2 tortillalefser, litt tacokrydder, mais, salsasaus og mager kesam.

Middag: 300g fisk/kylling/kjøtt (variasjon er viktig for ikke å gå lei), 100g fullkornsris, grønsaker etter ønske.

Kvelds: 1 boks cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy!


Denne planen har et proteinnivå som ligger hakket over 190 gram, så du kan kutte ut lunch nr. 2 om du helst vil unngå tunfisken;) Men siden middagen din består av "spise masse av det som blir servert" så anntar jeg det kommer til å variere veldig hva du blir servert, og derfor er det smart å ha den lunchen som et backup måltid:p

Håper dette var til hjelp!



Dette var veldig til hjelp! Tusen takk Cheesy

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #20 : 21. juli 2012, 17:06 »
Aiight:) Da ville jeg inntatt en energimengde som ligger såvidt over det du forbrenner i løpet av en dag (Hvileforbrenning + cardio + styrke), og der må du bare prøve deg fram, men jeg ville tippe (Igjen, tippe) at det kanskje ville ligge rundt 2600kcal om du trener styrke 5-6 ganger i uken og kjører cardio som oppvarming.

Med en vekt på 62kg ville jeg inntatt 190gram proteiner daglig (2.8g per kilo kroppsmasse). Dette utgjør ca 760kcal, så resten må du hente fra karbs og fett:) Om du overskreder 190gram proteiner så er ikke det farlig. Det eneste er at det kan bli litt dyrt;) Om du ikke er ekstremt glad i tunfisk fra rema 1000 da:p

Jeg ville prøvd meg på noe slikt:

Frokost: 100g havregryn med 1 boks cottage cheese og lettsyltetøy.

Lunch: 300g kyllingkjøttdeig, 100g nudler, en halv pose eller en halv bunt brokkoli (ca 200g).

Lunch 2: 1 boks tunfisk, 2 tortillalefser, litt tacokrydder, mais, salsasaus og mager kesam.

Middag: 300g fisk/kylling/kjøtt (variasjon er viktig for ikke å gå lei), 100g fullkornsris, grønsaker etter ønske.

Kvelds: 1 boks cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy!


Denne planen har et proteinnivå som ligger hakket over 190 gram, så du kan kutte ut lunch nr. 2 om du helst vil unngå tunfisken;) Men siden middagen din består av "spise masse av det som blir servert" så anntar jeg det kommer til å variere veldig hva du blir servert, og derfor er det smart å ha den lunchen som et backup måltid:p

Håper dette var til hjelp!



Dette var da langt over 190 g protein.

1 boks cottage cheese har ca 40 g protein.

100 g kylling/biff/fisk har ca 20 g protein

1 boks tunfisk er ca 120-150 g og tunfisk har et proteininhold på ca 25 g protein per 100 g.

Så bare dette gir ca 240 g protein. Legger du også til proteininnholdet i ris, havregryn, nudler, tortillas, kesam, osv, så nærmer du deg fort 300 g protein.

300 g protein for en som veier 62 kg, synes jeg blir litt overkill (4,8 g protein per kg)

Ville nok redusert kjøttmengden til halvparten på måltidene (150 g ) og redusert fra en hel boks cottage cheese til en 1/2 boks. Da har du redusert proteininntaket med ca 100 g og ligger på ca 200 g protein.

Utlogget Primus89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #21 : 21. juli 2012, 19:09 »
Dette var da langt over 190 g protein.

1 boks cottage cheese har ca 40 g protein.

100 g kylling/biff/fisk har ca 20 g protein

1 boks tunfisk er ca 120-150 g og tunfisk har et proteininhold på ca 25 g protein per 100 g.

Så bare dette gir ca 240 g protein. Legger du også til proteininnholdet i ris, havregryn, nudler, tortillas, kesam, osv, så nærmer du deg fort 300 g protein.

300 g protein for en som veier 62 kg, synes jeg blir litt overkill (4,8 g protein per kg)

Ville nok redusert kjøttmengden til halvparten på måltidene (150 g ) og redusert fra en hel boks cottage cheese til en 1/2 boks. Da har du redusert proteininntaket med ca 100 g og ligger på ca 200 g protein.


Jeg går utifra at du ikke gadd å lese hele innlegget mitt.

 "Denne planen har et proteinnivå som ligger hakket over 190 gram, så du kan kutte ut lunch nr. 2 om du helst vil unngå tunfisken;) Men siden middagen din består av "spise masse av det som blir servert" så anntar jeg det kommer til å variere veldig hva du blir servert, og derfor er det smart å ha den lunchen som et backup måltid"

Om du hadde lest hva han hadde skrevet, så er middagen en veldig usikker faktor med tanke på proteininnhold. Dette var en fleksibel matplan jeg la opp, og jeg skrev også på hvilket nivå proteinmengden burde være. Om dette overskrides med rundt 50-60 gram så er det ikke et problem.
Min logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121497.msg1817627;topicseen#new

"I only start counting when it starts hurting. When I feel pain, that’s when I start counting, because that’s when it really counts."

"I can't" is really nothing but an easy exit, whereas "I can" is a rather courageous statement throughout both failure and success. Do you pick the easy way out?

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Kostholdet mitt! Bra eller dårlig?
« #22 : 21. juli 2012, 21:31 »

Jeg går utifra at du ikke gadd å lese hele innlegget mitt.

 "Denne planen har et proteinnivå som ligger hakket over 190 gram, så du kan kutte ut lunch nr. 2 om du helst vil unngå tunfisken;) Men siden middagen din består av "spise masse av det som blir servert" så anntar jeg det kommer til å variere veldig hva du blir servert, og derfor er det smart å ha den lunchen som et backup måltid"

Om du hadde lest hva han hadde skrevet, så er middagen en veldig usikker faktor med tanke på proteininnhold. Dette var en fleksibel matplan jeg la opp, og jeg skrev også på hvilket nivå proteinmengden burde være. Om dette overskrides med rundt 50-60 gram så er det ikke et problem.

Jeg leste hele innlegget ditt og var ikke ment som noe kritikk da jeg synes planen du satt opp var bra:)

Det jeg ønsket å påpeke var at jeg synes det ble vel mye proteiner for en person på den vekten (62 kg) Han hadde fint klart seg med 150-180 (inkludert det han får fra ris, nudler m.m) g og jeg har forståelse for at middagen var et usikkert moment, men å dytte i seg 300 g kjøtt til lunsj og det samme til middag er vel litt å pushe grensene når det gjelder proteininntak på den vekten? 60 g protein utgjør jo også en vesentlig del når man veier 62 kg og med den planen du satt opp så var jeg jo ikke bare 50-60 gram over, men nærmere 100 g.

Men dette er bare min mening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!