Skrevet av Emne: Store lår, lite markerte muskler, jente  (Lest 4980 ganger)

Utlogget BROWNIEE

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Store lår, lite markerte muskler, jente
« : 09. juli 2012, 22:03 »
Jeg lure på om noen var villige til å veilede meg litt, føler jeg er litt på villspor..
Treningen min består av fotball 3 dager i uken, + jogger resten av dagene (ca 3-4 km)
Jeg er ei jente på 16 år, 163 cm, 57 kg

Her er problemet mitt =
Syns selv jeg har litt for store lår + for lite markerte muskler på resten av kroppen, spesielt mage og armer
(kunne gjerne gått ned 5-6 kg)

Mitt spm er=
Jeg tror lårene mine består for det meste bare av muskler siden alt er hardt når jeg når jeg strammer.. har det seg slik at jeg ikke kan få "spinkle og slanke" muskler når jeg går på fotball og jogger? Hvilke treningsform er best for å få det?
Om man ser på kroppen til for eksempel fotballfrue, har hun slanke muskler.. (akkurat slik kropp som jeg ønsker)

Jeg ønsker en kropp som er spinkel, men består av mye muskler som skal vises. Jeg spiser vanlig (sunn) mat, og går ikke på proteinpulver.. kanskje noen kunne sette opp ett treningsprogram for meg evt diettplan? eller gi meg noen tips/hint?
Ettersom jeg ikke er så spinkel akkurat nå (har former) ser jeg for meg at det er best å løpe av seg noen kilo før man begynner med styrke, ettersom man kan risikere at fettet blir til muskler å at kroppen blir "kompakt" og ikke slank, har det seg slik?  dry





Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #1 : 10. juli 2012, 08:54 »
Dersom du har mye muskler i lårene - noe som det høres ut som - ville jeg ha vurdert å trene litt styrketrening. Bytt ut en av løpedagene med styrketrening. Dersom du vanligvis ikke trener styrke på gymmet kan du ha god effekt av sirkeltrening på beina. På den måten kan du få mer markerte lår. Du trenger primært ikke være redd for å bygge for mye. Vi jenter er jo ikke akkurat noen "testosteronbomber" og må jobbe litt ekstra for muskelmassen vår. Dersom du legger inn to treningsøkter på gymmet(anbefales) kan du trene bein den ene dagen og mave, korsrygg og resten av overkroppen den andre dagen. Bein: Knebøy 3 x 10, step ups på step eller lav benk2-3 x12 og markløft 3 x10-12 med moderat tunge vekter. Overkropp: Nedtrekk bredt grep, curl med Ez-stang, hantelpress, push down, sidehev, planken i slynge og rygghev. Kjør 3x10 reps på hver øvelse på overkropp. Både bein og overkropp kan alternativt kjøres som sirkeltrening om du velger det de 4-6 første ukene(2 runder).

Kosthold: Vurder karbohydratkildene dine, kutt ut sukker(raske karbohydrater under langvarig trening og etter trening, samt som en del av frokosten er bra). Spis rene proteinkilder(kjøtt, kylling, egg og mager kesam, cottage cheese) Legg inn et par fiskemåltider i uken som pålegg eller lunsj/middag. proteinpulver er et godt supplement - smaker godt godt og fungerer som nødproviant når du ikke har mat lett tilgjengelig.   
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år



Utlogget BROWNIEE

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #3 : 10. juli 2012, 10:16 »
Hei Rita Immerstein!
Da skal jeg prøve dette, tusen takk for tips. Jeg hadde ingen anelse om at styrketrening ville gi effekt! Jeg trodde egentlig lårene bare ville bli enda større.. Kostholde skal jeg lett klare å endre, fordi jeg har god innsatsvilje. Nå vet jeg vertfall hva jeg skal gøre biggrin

nf7s
Jeg har ikke SÅ store lår nei, er vell litt som henne http://www.guardian.co.uk/sport/2011/feb/22/zoe-smith-british-weight-lifting
Det vises spesielt godt når jeg har bukser på, for da ser lårene ganske store ut!

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2010/10/DSC02229.jpg
Slike føtter vil jeg ha  Smiley

Utlogget nf7s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #4 : 10. juli 2012, 10:47 »
Hei Rita Immerstein!
Da skal jeg prøve dette, tusen takk for tips. Jeg hadde ingen anelse om at styrketrening ville gi effekt! Jeg trodde egentlig lårene bare ville bli enda større.. Kostholde skal jeg lett klare å endre, fordi jeg har god innsatsvilje. Nå vet jeg vertfall hva jeg skal gøre biggrin

nf7s
Jeg har ikke SÅ store lår nei, er vell litt som henne http://www.guardian.co.uk/sport/2011/feb/22/zoe-smith-british-weight-lifting
Det vises spesielt godt når jeg har bukser på, for da ser lårene ganske store ut!

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2010/10/DSC02229.jpg
Slike føtter vil jeg ha  Smiley

Hun fotballfruen er for tynn for meg. Og selv om hun er tynn, så ser jo ikke låra hennes deffa ut, såvidt jeg kan se med røntgensynet mitt gjennom tightsen.
 
Zoe Smith er råsterk er i låra, men med endel høgere fettprosent enn hun russiske (og tilsynelatende en del mindre steorider...Syns bedre når en ser de på opptak.). Tipper Smith hadde hatt meget elegante lår med litt mindre ekstra lagret energi på kroppen. Og du kan ha i bakhuet at Smith trener lårane daglig alt hun orker. Faktisk lever hun av dem og det Smiley Skal mye til for å få de så enorme uten "mye juks".
(Så nå noen nyere videoer av henne. Er snart OL. Ser nå mer ut som hun har spist Riboflavin og/eller spansk skinke. Jacked)

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #5 : 10. juli 2012, 12:42 »
Lykke til og kjør på mot målet - men enda et råtips sånn på tampen: Kjør ditt eget løp, bruk speilet og se hva du selv får til - kan hende ditt forbilde endrer seg!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #6 : 10. juli 2012, 12:47 »
Fotballfrue er ekstremt tynn. Hun synes sikkert selv at hun er flott og det hjelper på et bilde. Men det finnes verre, i motebransjen er de flinke til å få anorektiske skjeletter til å se ut som de er glansbilder.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget FatboySlim85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #7 : 01. august 2012, 20:20 »
kraftige lår er sexy da! Smiley Så lenge det ikke er McDonalds lår Wink

EmyR

  • Gjest
Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #8 : 01. august 2012, 20:41 »
Hei Rita Immerstein!
Da skal jeg prøve dette, tusen takk for tips. Jeg hadde ingen anelse om at styrketrening ville gi effekt! Jeg trodde egentlig lårene bare ville bli enda større.. Kostholde skal jeg lett klare å endre, fordi jeg har god innsatsvilje. Nå vet jeg vertfall hva jeg skal gøre biggrin

nf7s
Jeg har ikke SÅ store lår nei, er vell litt som henne http://www.guardian.co.uk/sport/2011/feb/22/zoe-smith-british-weight-lifting
Det vises spesielt godt når jeg har bukser på, for da ser lårene ganske store ut!

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2010/10/DSC02229.jpg
Slike føtter vil jeg ha  Smiley

Er det for din egen del eller bryr du deg også om hva andre mener? Hvis sistnevnte, så tror jeg at jeg snakker for mange gutter når jeg sier at litt kraftige, halvmuskuløse lår er deilig. Slike pipestilker som du vil ha ser bare dumt ut synes jeg. Litt størrelse er bra, som feks håndballjentene. Pipestilker og fotballfrue ser bare dumt ut.

Men hvis du selv vil se slik ut for å være tilfreds med deg selv, så er jo det greit. Men ser ikke noe grunn til å legge inn hardkjør med trening for å se dårligere ut.

Utlogget Panserjohan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Store lår, lite markerte muskler, jente
« #9 : 01. august 2012, 22:16 »
Dersom du vil ha lårene til fotballfruen, kan du jo bare slutte å spise?

Fra spøk til revolver, uten å være en sånn "du er fin som du er" dott, mener jeg at hun jenta du linka til i TheGuardian har en evig flottere kropp enn fotballfruen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!