Skrevet av Emne: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?  (Lest 1963 ganger)

Utlogget roffegutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« : 11. juli 2012, 10:46 »
Hei og hå

Har trent aktivt en del år nå, og har hatt god framgang. Har trent 4-6 dager i uka, da hovedsaklig med styrkeøvelser.
Dette har gått bra helt til det siste halve året. Det virker som alt nekter å vokse og jeg blir totalt utmattet dagen etter trening. Prøver å finne ut om dette kan ha sammenheng med kyssesyken for noen år siden, for utmattelsen kom gradvis etter denne.
Men kan det også skyldes "utbrenthet" av all treningen??
Har også sluttet på kreatin for ca 1 mnd siden for å la kroppen få en pause fra dette.

Føler heller ikke jeg har stor nok framgang, spesiellt på skuldrene.
Trener militærpress, sittende skulderpress, fronthev og sidehev, 2 dager i uka, men føler ikke skuldrene blir bredere eller større. Har bare hatt en liten økning den siste tiden.
Noen tips til øvelser, evt hva jeg gjør galt?

For å øke i vekt har jeg for 1,5 mnd siden startet å drikke olivenolje, og dette har hjulpe bra.
Men er det noen tips for hvordan jeg kan få mer energi, og hindre utmattelse dagen derpå??

Takker for svar Smiley

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« #1 : 11. juli 2012, 15:30 »
Du trener jo veldig mye så det kan rett og slett være kroppen som sier stopp?! En vis mann sa en gang at det er ikke alltid det du gjør som er viktigst, men det du ikke gjør. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt 1-2 helt treningsfrie uker, kom tilbake til gymmet og start med litt lettere vekter enn du slutta med, å se om du ikke raser forbi de tidligere vektene du trente med.

Antar jeg at du har kontroll på dietten og er sikker på at du får i deg nok proteiner og andre næringsstoffer/kalorier?!
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget roffegutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« #2 : 11. juli 2012, 17:40 »
Har full kontroll på diett.
Spiser sunn mat, får i meg nok proteiner, karbohydrater osv..
Drikker svært sjeldent alkohol også

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« #3 : 11. juli 2012, 19:33 »
Da ville jeg rett og slett tatt treningsfri en stund, bare slapp av, vær litt mindre nazi i forhold til maten og kanskje trene litt rolig kardio. La kroppen hente seg inn. Du har jo relativt høyt volum og, kanskje dropp en av skulderøvelsene? Bare et forslag siden det er ikke kult å bli overtrent!
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« #4 : 11. juli 2012, 21:50 »
Hei og hå

Har trent aktivt en del år nå, og har hatt god framgang. Har trent 4-6 dager i uka, da hovedsaklig med styrkeøvelser.
Dette har gått bra helt til det siste halve året. Det virker som alt nekter å vokse og jeg blir totalt utmattet dagen etter trening. Prøver å finne ut om dette kan ha sammenheng med kyssesyken for noen år siden, for utmattelsen kom gradvis etter denne.
Men kan det også skyldes "utbrenthet" av all treningen??
Har også sluttet på kreatin for ca 1 mnd siden for å la kroppen få en pause fra dette.

Føler heller ikke jeg har stor nok framgang, spesiellt på skuldrene.
Trener militærpress, sittende skulderpress, fronthev og sidehev, 2 dager i uka, men føler ikke skuldrene blir bredere eller større. Har bare hatt en liten økning den siste tiden.
Noen tips til øvelser, evt hva jeg gjør galt?

For å øke i vekt har jeg for 1,5 mnd siden startet å drikke olivenolje, og dette har hjulpe bra.
Men er det noen tips for hvordan jeg kan få mer energi, og hindre utmattelse dagen derpå??

Takker for svar Smiley

Har du skiftet program i det siste? Øvelser? antall reps/set?
Prøvd litt ny mat og anderledes kosthold mdh %andel av protein,fett og karbo?
Må ta psyken i betraktning og, hue er veldig viktig;)

Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« #5 : 11. juli 2012, 22:02 »
Får du nok søvn?
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« #6 : 11. juli 2012, 22:04 »
Henger meg på andre anbefalinger her: Stopp og tren, og spis og kos deg, i en uke og to. Så skal du se at det tar seg bra opp. Var alltid trikset mitt før diverse skoletester og slikt, å ta det helt rolig siste uka. Men det forutsetter jo at du virkelig har kjørt på for at du skal merke forskjell. Jeg for min del har opplevd å øke 3-4 repetisjoner på en vekt jeg før har klart ca 10 repetisjoner på, bare med å ta helt fri og prøve igjen.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Ikke stor nok framgang, og er jeg utbrent?
« #7 : 11. juli 2012, 22:35 »
Mer SQUATS. Trenger kanskje ikke drepe skuldrene med masse øvelser 2 ganger i uka. en lett dag og en tung dag eller no? husk at skuldrene blir trent på ryggdag og brystdag også. selv trener jeg kun militærpress og ett par lette sett med sidehev for skuldre og har bra fremgang

jeg har trua på mer knebøy. mindre fokus på overkropp. mer dreping av bein og rumpe så du får opp hormonproduksjon.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!